Er babyen i magen en overraskelse?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Viss ikkje, kor lenge prøvde de før spiren satt? :-)

Denne babyen er en 100% overraskelse.
Jeg har en tett eggleder, PCOS, eggløsning 2-4 ganger pr år, mann med nedsatt sædkvalitet, og en haug negative IVF forsøk bak oss. Og vi har prøvd på en nr 2 siden 2010, men hadde nå lagt det ganske dødt. Skulle ringe inn for en siste runde med IVF i løpet av høsten.. Når vi følte oss klare for det.

Denne gangen er jeg blitt spontant gravid, helt ut av det blå.

Vel, vi slutta på piller og trodde det kom til å ta noen måneder før den satt. Spira var visst en real sprinter og satt 2 uker etter bortfallsblødningen, så DET kom som et sjokk:eek::D

Slutta på plaster i februar, så begynte vi med EL-tester i april. Vi trodde det kom til å ta enda noen måneder:happy093:)

Ja, overraskelse med tanke på at jeg aldri hadde trodd det skulle gå på egen hånd. Men vi har prøvd på førstemann siden september 2013, så spira er IKKE uplanlagt ;)

Ingen overraskelse, men det hadde passet bedre om et par måneder.. Men kan vel ikke klage på akkurat det!

Vi har egentlig prøvd siden 2013. Ganske nøyaktig 3år, med ett opphold ifjor. Nå har vi prøvd ganske intenst siden oktober og var egentlig på vei til prøverør. Tok en pausemnd nå i juli, trodde vi. Har vært på ferie, drukket vin, øl, spist spekemat og biff. Syns vi fortjente det etter de siste resultatløse mnd. Kom hjem, klar for ny runde. Forventet egentlig ikke å få mens, siden jeg ikke har fått eggløsning av meg selv tidligere, og gjorde ikke det heller. Våknet natt til idag kvalm, stiv og rar i magen, fikk ikke sove. Da tok jeg en test.. Oops! Den var positiv. Så nå håper jeg av hele mitt hjerte at dette går bra<3 med andre ord, ganske godt planlagt !;)

Har ikke gått på piller på 8 mnd ca. Pga uregelmessige blødninger. Begynte aktivt å prøve for 3 mnd siden, og på 3 forsøk satt spiren ❤️

Sluttet på minipillen midt på pillebrettet i slutten av Mai, mensen kom som normalt den syklusen. Da jeg sluttet på pillene etter EL.☺ Første EL etter det var det full klaff ❤

Planlagt. Satt på PP2 :) Forrige gang satt den på PP3, trodde det skulle ta lengre tid andre gangen.

Slutta på prevansjon i starten av november, og i april startet hormonbehandling på grunn av PCO. Hadde egentlig begynt å se ganske svart på at det skulle gå, så jeg og mannen hadde begge tanken og troen på at dette gikk mot prøverør. Men så satt plutselig spira <3

Ingen overraskelse. PP4, men ikke veldig aktive første månedene. Rakk likevel å bli litt utålmodig, så siste måned tydde jeg til EL-tester. Følte meg nesten gravid allerede da jeg fikk positiv ELtest :D

Prøvd siden september 2015. Ble først gravid i desember men hadde MA i uke 12 i mars. Ble gravid i juni igjen og mistet i uke 5-6. Ble nå gravid igjen før mens etter SAen og er 5+3 i dag. Vi og hadde nå egentlig en pause i prøvingen og skulle bare kose oss i ferien :-) med barn nummer en så er 2,5 år ble vi gravide 1mnd uten p-ring! Håper virkelig denne spiren sitter! Den er HØYT ønsket <3

Jeg blir alltid litt overrasket når jeg får positiv g-test jeg :rolleyes: Men spira var absolutt planlagt!

Back
Topp