Er babyen i magen en overraskelse?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
Det var veldig planlagt :) Vi sluttet på prevensjon for 2 år siden, og har prøvd veldig hardt med eggløsningstester siden oktober i fjor. Har mistet 3 ganger på veien, og skulle egentlig i gang med prøverør neste syklus på grunn av dårlig eggmodning. Så på en måte var det en overraskelse at det traff akkurat denne månenden, men spiren er på alle måter veldig etterlengtet :)
 
Både og! Vi hadde sluttet på prevensjon og tenkte å ta det litt som det kom, uten å "prøve" så mye i den forstand. Ble jo litt lamslått da jeg stod med positiv graviditetstest 3 uker senere! Så planlagt ja, men kanskje ikke så innmari fort :p Men en veldig kjærkommen baby som vi gleder oss enormt til å treffe :Heartbigred
 
Denne runden var ikke planlagt hos oss :rolleyes: jeg startet aldri på pilla etter lillegutt kom til fordi jeg vet jeg er dårlig på å ta den. Ble kondom i steden for da vi ville prøve igjen om ikke så alt for lang tid. Vips var vi litt overivrige en kveld, og ble enige om at dersom det ble noe ut av det går det jo bra :p og jammen blei det ikke positiv test 2-3uker senere :joyful: vi gleder oss veldig til runde 2 nå, etter å ha kommet over sjokket :p
 
Vi har prøvd i over 2 år, og dagen før jeg skulle inn på sykehuset for en laparaskopi fant jeg ut at det endelig var en liten mini-mais i magen!

Ufattelig glad og takknemlig - det er nesten så jeg ikke tror det er sant :)
 
Veldig planlagt!! Veldig etterlengtet men likevel en overaskelse. Sjokket over positiv test blir visst ikke enklere jo flere barn en får :p
 
Planlagt og laget i Danmark ☺️
Med jenta vi har tok det 5 år. Egenprøving og en haug med IVF. Ett siste forsøk i Danmark og da satt det.
Nå har vi hatt ferien i Danmark og de har klart det igjen
Fortsatt veldig tidlig, men positiv test og stigende HCG har jeg trua på baby i april
 
Absolutt planlagt,vi klarte det nesten på første pp men da hadde jeg en sa. To pp etter også satt den;) hadde egentlig ikle trodd det skulle gå så fort noen av gangene :p
 
Førstemann på 3 var definitivt en overraskelse, da jeg sto der med positiv gtest 2 mnd etter vi møttes første gang o_O Men det var heldigvis drømmemannen ;) Livet assa... :) Men nummer to har latt vente på seg syns jeg, vi prøvde ganske nøyaktig ett år på denne. Hold deg fast, bittelille :love017
 
Etter fem år med prøving, seks ivf forsøk og flere fryseforsøk der to av forsøkene endte i SA, er denne veldig planlagt. Fikk satt inn et fryst blastosyst tidligere i august, og denne uka kom den positive testen. Håper den klamrer seg fast til april.
 
Overraskelse, men med en mann som tok det så bra, bare jeg som fikk panikk (har ikke fast jobb enda, og nettopp fått jobb i et år, og da fikk jeg litt panikk med tanke på dette). Men heldigvis hadde jeg en super mann som tok det så bra, og sa at det kom til å ordne seg med jobb, og sjefen i tillegg sa at jeg bare måtte slappe av. Så nå gleder vi oss kjempemasse☺️ han har gledet seg fra sekundet jeg fortalte han☺️
 
PP 2 :) Første bommet jeg på EL, og fikk en kjemisk så PP2 satt den :)
 
Vi hadde et uplanlagt svangerskap sist, som gikk til grunne i 13. svangerskapsuke nå i mai. Da vi hadde innstilt oss på å bli førstegangsforeldre, og kjente at vi egentlig var veldig klare for det og at det var noe vi virkelig ville, så gikk vi rett på og fortsatte å prøve og håpte det skulle gå bra neste gang. Og nå, tre måneder etter MA'en sitter vi her, 5+4, og krysser alt vi har for at vi skal få bli foreldre i april i stedet! Så ja, må vel faktisk si planlagt! :D ❤️
 
Vi har haft en hård og lang kamp, med at nå her til, vi var så tæt på at skulle på sygehuset og have kunstigbefrugtning, men i slutningen af sidste måned viste den positiv, var veldig bange for at miste igen. Nu glæder vi os til at få den lille til april, har været til tidlig scanning og alt så ud til at være helt fint, skal til scanning igen fredag næste uge.

For os er det et lille mirakel barn der kommer! Så vi er meget spændte på at blive første gangs forældre..
 
Absolutt en overraskelse! Samtidig som den har vært svært planlagt :happy: har forsøkt i 2,5 år å bli gravid, har blitt utredet i 1,5 og var klar for oppstart med IVF nå. Har vært så sint å irritert fordi jeg har gått å venta på mensen nå slik at vi fikk starte, samtidig som jeg har vært så dårlig. Tenkte bare: "faen, så kroppen er ute å kjøre igjen med syklusen!". Den siste uken har jeg trodd den kom hver dag,fordi jeg hadde ømme pupper. Men så har de plutselig vokst å fått tydelige blodårer. Tok test i gårkveld, trenger vel ikke si noe annet enn at den var super positiv :gen014 har regnet meg frem til å være 6 uker på vei, håper bare spiren sitter altså! Er enda i sjokk, siden jeg fikk beskjed i mai at jeg mest sannsynlig ikke kunne bli gravid grunnet sammenvoksninger etter ett katastrofesnitt for fire år siden.
 
Back
Topp