Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lissyjane
Jeg mener jeg har mer verdi enn en maur ja(siden du har forsvart de et par ganger nå) Jeg betaler skatt,jeg oppdrar mitt barn(som forhåpentligvis også vokser opp til å betale skatt og jobbe),jeg jobber til hjelp for andre mennesker og jeg beklager,men en maur har ikke den samme nytteverdien som meg[;)]
ORIGINAL: EksamensRævva
ORIGINAL: Kal-El
ORIGINAL: EksamensRævva
Nei, jeg synes menneskeliv er mere verdt enn dyreliv.
Kan du spesifisere hvorfor du synes det?
Nei, først og fremst må jeg jo si at jeg er ingen dyreelsker. Har aldri vært og kommer heller ikke til å bli. (Og ja, jeg er oppvokst med både hund, katt og kanin)
Mennesker kan utrette ting. Mennesker kan snakke. Mennesker får man ett "forhold" til. (Ja jeg vet dere får det til dyr og, men kan ikke sammenlignes) Mennesker får verden til å gå irundt.
Hadde jeg hatt ett døende menneske og ett døende dyr foran meg hadde jo valget hvert enkelt om hvem jeg synes var viktigst å redde om jeg bare kunne velge ett.
Har egentlig ingen "ordntlig" grunn egentlig. Synes bare mennesker er mere verdt. Hadde sikkert ment noe helt annet hadde jeg likt skapningene..Men nei.
Jeg mener jeg har mer verdi enn en maur ja(siden du har forsvart de et par ganger nå) Jeg betaler skatt,jeg oppdrar mitt barn(som forhåpentligvis også vokser opp til å betale skatt og jobbe),jeg jobber til hjelp for andre mennesker og jeg beklager,men en maur har ikke den samme nytteverdien som meg[;)]
Hvor gjør du noen som helst nytte for deg utenfor menneskesamfunnet du er en del av, og hvilken nytteverdi har det menneskesamfunnet for naturen/miljøet rundt seg?
Tror du virkelig seriøst at du gjør mer nytte for deg enn en maur sett fra naturens side?
Nei det gjør jeg antagelig ikke. Men mener du da at en maur er mer verdt enn meg?
ORIGINAL: Tøsa
Hvor gjør du noen som helst nytte for deg utenfor menneskesamfunnet du er en del av, og hvilken nytteverdi har det menneskesamfunnet for naturen/miljøet rundt seg?
Tror du virkelig seriøst at du gjør mer nytte for deg enn en maur sett fra naturens side?
fordi mauren synes mest sannsynlig den selv er mer verdt enn lissyjane også.
den hadde nok redda skinnet sitt selv foran henne hvis den hadde valget.
ORIGINAL: kolibri
A: Lest Peter Singer Kal-El?
B: hehe diskusjonen er jo tatt rett ut fra en diskusjon på Blindern[8|]
C: Nei, jeg syns ikke alt liv er likeverdig..det klarer jeg ikke å handle ut i fra.
ORIGINAL: hopsideisi
ble dette mauren vs mennesket?
[;)]
husker mcgyver kjempet mot killerants eller hva det var i en episode. han vant som alltid da.
også lurer jeg virkelig du driver med til dagen kal el, siden du rekker å tenke ut så mye glupt..
ORIGINAL: maryjoleen
om man tror man er viktigere for verden enn en maur fordi man betaler skatt og jobber så er man ikke så veldi gjennomtenkt[8D]
vi mennesker ødelegger, forurenser og dreper.
tror ikke det finns noen dyr som gjør så lite for verden som menneskene.
Ehm,var det det du klarte å få ut av det jeg skrev,så er du ikke så rent lite kort du heller[8|]
om man tror man er viktigere for verden enn en maur fordi man betaler skatt og jobber så er man ikke så veldi gjennomtenkt[8D]
vi mennesker ødelegger, forurenser og dreper.
tror ikke det finns noen dyr som gjør så lite for verden som menneskene.
Ehm,var det det du klarte å få ut av det jeg skrev,så er du ikke så rent lite kort du heller[8|]
tror ikke jeg har lest det du skrev engang, så nei det var ikke noe jeg klarte å få ut av det du eventuelt skrev..
Ååå oki. Beklager,jeg skrev blant annet det[8D] Altså som et eksempel for nytteverdi i samfunnet liksom. For meg blir det fjernt å sammenligne et menneske med en maur liksom.