Oppdrag Nemo
Gift med forumet
ORIGINAL: ~Rosa~
ORIGINAL: Juleskum
ORIGINAL: hopsideisi
ORIGINAL: Juleskum
ORIGINAL: *Julespire*
Jeg mener at alt liv er viktig, og man skal ikke ta liv for morroskyld eller unyttig. Men jeg mener at menneskeliv er viktigere..reagerer mer når jeg hører barn bli lemlestet og drept enn om det skjer en hund..selv om begge deler er ille..
Skal man velge mellom å ta livet av en maur eller et menneske er vel ikke valget så vanskelig selv om et liv er et liv!
Ikke misforstå, men jeg reagerer nesten mer når en hund blir drept..
Barn som dør hører vi jo om hele tiden, mens når en vi først hører om en hund som blir drept, er det som regel litt mer spesielle hendelser.. (Eks. hunden som ble kastet ned fra en bro, og hunden som ble sparket og drept i frognerparken.)
Og "dessverre" blir det jo alltid sånn at man ville gått lengst for sine nærmeste. Selvom det ville gått utover noen andre.. Ja, det betyr at jeg ville gått mye lengre for hunden min enn et menneske jeg ikke kjenner.
ble litt sjokkert her... ville du gått lenger for hunden din enn for et annet menneske????
Du får bli så sjokkert du bare vil.
Ja, jeg hadde gått lenger for hunden min enn et menneske jeg ikke kjenner.
Også om mennesket var et lite barn på 3 år som var avhengig av deg for å leve og strakk ut en hånd? Da ville du sagt "beklager lille venn, men hunden min er viktigere"?
Hunden min er som sønnen min, så ja.
Hadde du sett hvordan forhold vi har, hadde du kanskje skjønt litt bedre.
Ikke har jeg kjæreste, og ikke har jeg barn,
så jeg vet ikke om noen større kjærlighet enn den jeg har til han.
Han var mitt største ønske i 15 år, og han betyr aller, aller mest for meg.