Ensomt her inne

Hei og hallo! Ekstremzombie her også! Snork. Snart kan jeg heldigvis gå hjem fra jobb. Og sove.
 
Jeg SKAL henge med dere her inne til Juli 2019. Positiv digital test i ettermiddag ca 10dpo, tok den på 3t urin etter svak positiv tidlig strimmel i morges for å se om den kunne gi meg noe å vise samboeren før han reiste bort i kveld, og utrolig nok viste den gravid! Lykkelig, optimistisk men også realistisk. Vet at det ikke trenger å gå veien. Oppdaget MA i uke 10 i juni i år, taklet det relativt greit og velger å være positiv til det motsatte er bevist denne gangen. Vi har aldri en garanti for at det går bra, men sjansen for at det faktisk gjør det er større enn det motsatte!
 
Hei hei! Jeg vil også henge her, etter en hel haug med aborter... Jeg begynner endelig å få troa, har prøvd noen flere medisiner. Vi har en fra før, som ble laget på første forsøk, og har nå prøvd i nesten tre år på nr to.

Legen så to egg skulle slippe denne gangen, så jeg er kjempespent! Foreløpig er testene bare sterkere og sterkere. Termin er rundt 10. juli.

Ikke så kjent med dette forumet, bare lest en del siden jeg selvsagt lider av googlesykdommen (som man selvfølgelig får etter et visst antall aborter...). Gøy å følge flere gravide, kanskje det er noen flere slitere her også?
 
Ja det var aprilgruppa jeg var i :) så fint å se at du er tilbake i et terminforum igjen også! Satser på å joine ordentlig snart, men vil vente til litt ut i neste uke :)

Jeg var også i aprilgruppa :) så kjekt å se at det er flere derfra som har fått det til igjen!
 
Nå har jeg fått svar på hcg-blodprøvene, og dette går foreløpig veldig bra! Jeg har mistet åtte ganger, hvorav minst to sv.skap var tvillinger, ila 1.5 år, så nå håper jeg virkelig at disse medisinene gjør at jeg beholder denne gangen. Da jeg hadde mistet 4-5 ganger fant legene ut at jeg hadde en slags autoimmun sykdom som er sannsynlig årsak til alle abortene, men likevel måtte jeg sutre meg til å få prøve prednisolon, til omtrent tre leger. Fikk avslag av alle, så gikk tilbake til en lege jeg hadde før, og der fikk jeg forsøke. Ingen kan forklare hvordan jeg har en frisk unge på tre år som ble laget på første forsøk, da slike sykdommer sannsynligvis er medfødt. Men jeg er ikke så opptatt av forklaring på det, jeg er mer opptatt av å få noe som virker nå.

Menstermin er 15. juli, mens eggløsningstermin er ca 10. Får tidligere eggløsning på letrozol, + at kroppen min er jo helt desperat etter å lage en baby nå
 
Jeg mistet dessverre igjen, så skal ikke være med her likevel.
Gratulerer med graviditeten din uansett:Heartred

Åneei... så trist lesning :sorry: Hvor langt var du på vei? Ikke gi opp! Neste gang holder den helt inn :Heartred
 
B

Bare 4 uker denne gang, men tungt likevel :sorry: håper det ja :)

Så lenge en har fått positiv test og begynt å forberede seg mentalt på en liten en, så er det nok tungt uansett. Føler virkelig med deg :Heartred
 
Nå har jeg fått svar på hcg-blodprøvene, og dette går foreløpig veldig bra! Jeg har mistet åtte ganger, hvorav minst to sv.skap var tvillinger, ila 1.5 år, så nå håper jeg virkelig at disse medisinene gjør at jeg beholder denne gangen. Da jeg hadde mistet 4-5 ganger fant legene ut at jeg hadde en slags autoimmun sykdom som er sannsynlig årsak til alle abortene, men likevel måtte jeg sutre meg til å få prøve prednisolon, til omtrent tre leger. Fikk avslag av alle, så gikk tilbake til en lege jeg hadde før, og der fikk jeg forsøke. Ingen kan forklare hvordan jeg har en frisk unge på tre år som ble laget på første forsøk, da slike sykdommer sannsynligvis er medfødt. Men jeg er ikke så opptatt av forklaring på det, jeg er mer opptatt av å få noe som virker nå.

Menstermin er 15. juli, mens eggløsningstermin er ca 10. Får tidligere eggløsning på letrozol, + at kroppen min er jo helt desperat etter å lage en baby nå
Autoimmune sykdommer har en tendens til å trigges ved høy stress på kroppen. Svangerskap og fødsel er en slik type stress. Derfor får ofte de som har graves sykdom problemer med høyt stoffskifte først etter fødsel selv om sykdommen er medfødt.
 
Håper dere kommer rasende inn i manntall :D
Jeg er ikke store velkomstkomiteen, men skal gjøre mitt beste :p Foreløpig termin 1 juli :) (if FF)

Så moro! Gratulerer så mye! Gleder meg masse til å bli kjent :Heartred
 
Autoimmune sykdommer har en tendens til å trigges ved høy stress på kroppen. Svangerskap og fødsel er en slik type stress. Derfor får ofte de som har graves sykdom problemer med høyt stoffskifte først etter fødsel selv om sykdommen er medfødt.

Jeg har ikke graves, men hadde mange symptomer på stoffskiftegreier etter forrige fødsel. Det kan være at det jeg har ble trigget av forrige fødsel, som var en stor påkjenning og endte i katastrofekeisersnitt. Barseltiden var også vond, så ingen tvil om at det har vært store påkjenninger som kanskje trigget noe som har ligget latent.

Uansett, jeg er fortsatt gravid, og neste uke skal jeg på tidlig ul. Jeg fikk mast meg til å komme en uke før jeg var satt opp. Er veldig spent! Det ser jo ut til at medisiner har fungert.
 
Back
Topp