Engangsbind eller tøybind

Kunne ikke falle meg inn å vaske mitt eget mensblod fra ett bind og bruke der på nytt. Æsj!!
 
Engangs. Jeg synes blodet er utrolig ekkelt, så jeg vil ikke vaske bind og bruke igjen. Er jo tåpelig, problemet sitter mellom øra!
 
Jeg bruker tøybind/truseinnlegg.
 
Engangs. Jeg synes blodet er utrolig ekkelt, så jeg vil ikke vaske bind og bruke igjen. Er jo tåpelig, problemet sitter mellom øra!
Fint at du innser hvor problemet ligger.

(det er greit da. Mindre greier med de som sier at det ER ekkelt. Og vi som gjør det da gjør noe ekkelt. At du synes det i ditt hode er noe helt annet.)

Heldigvis er vi forskjellige.
Og blodet er jo ikke farlig .det er ens eget
 
Truseinnlegg i tøy er forresten bare helt herlig da
 
Fint at du innser hvor problemet ligger.

(det er greit da. Mindre greier med de som sier at det ER ekkelt. Og vi som gjør det da gjør noe ekkelt. At du synes det i ditt hode er noe helt annet.)

Heldigvis er vi forskjellige.
Og blodet er jo ikke farlig .det er ens eget

Skulle gjerne ha brukt tøybind egentlig, det høres behagelig ut. Men jeg sliter med alt som er klissete. Bare tanken på jordbær på kjøkkenbenken får det til å vrenge seg inni meg, og mensblod er verre enn det. Men de Ruli viste frem her var så fine, det er nesten så at jeg vil bestille et helt sett fra henne for å teste :D
 
Skulle gjerne ha brukt tøybind egentlig, det høres behagelig ut. Men jeg sliter med alt som er klissete. Bare tanken på jordbær på kjøkkenbenken får det til å vrenge seg inni meg, og mensblod er verre enn det. Men de Ruli viste frem her var så fine, det er nesten så at jeg vil bestille et helt sett fra henne for å teste :D

Du trenger faktisk ikke egentlig ta på det.
Ideelt sett enten skylle i vasken eller legge i kaldt vann. Sånn siden blod lett setter flekker. Jeg. På den tiden jeg blødde, pleide slenge det i vasken og sette på kaldt vann rett på.
Da var det jo vått. Ikke klissete men vått. Sto sånn en stund så vrir jeg opp. Skyller og vrir . Og så tar maskina resten. Gjerne kald skylling før vask, jeg vasket dem sammen med bleiene så lenge jeg hadde tøybleieunger. Brukt mye på renselse
 
Skulle gjerne ha brukt tøybind egentlig, det høres behagelig ut. Men jeg sliter med alt som er klissete. Bare tanken på jordbær på kjøkkenbenken får det til å vrenge seg inni meg, og mensblod er verre enn det. Men de Ruli viste frem her var så fine, det er nesten så at jeg vil bestille et helt sett fra henne for å teste :D
Bare si ifra så ordner vi en liten testepakke ;) hehe.

Men angående klissete.. tøybind kjenner jeg ingen fuktighet på. What so ever. Selv om en har blødd mye. Det trekker rett gjennom på absorberingslaget synes jeg. Så kjenner ikke at man har blødd engang. Mye bedre enn engangs på det området. (Jeg sveerga til engangs lenge pga jrg synes tøy var ekkelt ). Men engangs er jaggu eklere synes jeg :p for der kjenner jeg at jeg har blødd :p og fort
 
Bare si ifra så ordner vi en liten testepakke ;) hehe.

Men angående klissete.. tøybind kjenner jeg ingen fuktighet på. What so ever. Selv om en har blødd mye. Det trekker rett gjennom på absorberingslaget synes jeg. Så kjenner ikke at man har blødd engang. Mye bedre enn engangs på det området. (Jeg sveerga til engangs lenge pga jrg synes tøy var ekkelt ). Men engangs er jaggu eklere synes jeg [emoji14] for der kjenner jeg at jeg har blødd [emoji14] og fort
Signerer. Engang er skikkelig klamt, klissete og ekkelt.
 
Engangs her! Syns det virker «ekkelt» med tøybind. Ikke misforstå altså, det er fint for de som klarer det:) men foreløpig er det engangs på meg!
 
Engangs her! Syns det virker «ekkelt» med tøybind. Ikke misforstå altså, det er fint for de som klarer det:) men foreløpig er det engangs på meg!
Helt lov. Bare fint med ulike meninger :) jeg har vært «som deg» og kun brukt engang. :p men nå klarer jeg ikke tanken.

Sprengsyr tøybind akkurst nå faktisk fordi jeg kjenner mensen er på vei haha :p
 
Engangs, rett og slett for at jeg ikke har prøvd eller fått rotet meg til å kjøpe tøybind. Engangs er lett tilgjengelig noe jeg føler at tøybind ikke er
Ja man må jo gjerne bestille tøybind for å få tak i det. Og kanskje ikke sp opplyst om det i alle fora
 
Jeg takler ikke bind i det hele tatt, men hadde nok vurdert tøy om det var aktuelt å bruke det. (Jeg har bare brukt bind tre ganger på 20 år, og det var etter henholdsvis to fødsler og en MA.) Derimot har jeg brukt kopp i 10 år, og kommer aldri til å gå tilbake til tampong. Har også kjøpt ammeinnlegg i tøy, de er SÅ mye mer behagelige enn engangs!
 
Engangsbind under mensen, bruker ikke truseinnlegg. Har menskopp. Dessverre får jeg så sterke smerter av den at den blir lite brukt :(
 
Ja man må jo gjerne bestille tøybind for å få tak i det. Og kanskje ikke sp opplyst om det i alle fora
Nettopp, å når jeg har mensen så må jeg ha det nå! Og glemmer å bestille før neste gang
 
Helt lov. Bare fint med ulike meninger :) jeg har vært «som deg» og kun brukt engang. :p men nå klarer jeg ikke tanken.

Sprengsyr tøybind akkurst nå faktisk fordi jeg kjenner mensen er på vei haha :p

Så flink du er som syr. Jeg har kjøpt jeg.

Siden jeg ikke har mens skulle jeg egentlig bare hatt flere truseinnlegg. Jeg kjøpte noen på Internett men de har vanntett lag på baksiden, trengs jo egentlig ikke på truseinnlegg, og sklir en del. De gamle jeg hsr fra imse vimse holder seg mer på plass, men jeg skulle hatt litt flere.

Har jo symaskin .Men å faktisk sy... Gjør jeg ikke akkurat hvert skuddår....
 
Hvordan er tøybind? Hva gjør dere for at det ikke lekker? Hva er det sydd av? Og er det noe inni bindet som absorberer væske?
 
Back
Topp