Endelig:)

smertelindring er vel å få ja, men jeg vil prøve uten (holde meg unna epidural om mulig) så da er det jo så fantastisk å lese hvordan du og andre har klart det - får litt tips også :) hjalp badekaret mye for deg eller var det best å røre seg (gå) under latensfasen (?) ?
Badekaret hjalp mye:) var i bevegelse med kroppen hele tiden i vannet noe som gjorde riene mindre vonde. Men å gå hjelper veldig også syns jeg. Gjorde det med nr 1, noe som fikk han godt ned i bekkenet slik at pressriene ble kortere:)

Da var lille Birk kommet til verden, etter en uke med overtid. Våknet i natt med småtak men sovnet heldigvis igjen til kl 6. Da kom riene uregelmessig men de var der. Tok meg god tid med storebror før barnehagen:)
Kom inn på overtidskontroll 10.30 og ble sjekket 11.00 ble da skrevet inn med 3-4cm åpning:) rett i badekar og ble der til kl 15.00, da var riene så vonde at jeg hadde lyst å gi opp. Hehe. Hadde rier så og si hvert andre minutt.
Plutselig måte jeg presse og på 2press kom lillegutt ut kl 16.14. Ingen rifter:):) prikk lik sin storebror og puppeglad allerede;)

Så bra. Da nådde du jo barnehagen før stenging ;)

Gratulerer så masse med lille Birk.

Back
Topp