En ny begynnelse.

Gratulerer så mye med ny bil. Det er utrolig deilig å ha på plass. Hva slags bil har dere kjøpt?
 
Tusen takk! :) Ja, det er virkelig en lettelse ;-)
Det er en Mazda 6, 2007 modell :)
 
Da var jeg på plass på samling ;) hadde ikke vært så dumt om fødselen startet natt til fredag eller noe.. Men jeg kjenner meg ikke så håpefull. Grunnen til at det hadde vært greit, er at jeg denne uka har bare ca 10-20 minutter til sykehuset, mot mine vanlige 3-4 timer hjemmefra, så det ville i grunn være en lettelse å slippe den lange reisen med rier ;)

Menmen, lillegutt får vel komme når han vil :)

En ting jeg i flere mnd har synes vært rart, og som jeg bare synes er rarere og rarere for hver dag, er at jeg ikke har kjent en eneste kynner. Jeg kan muligens, hvis jeg bruker litt overtro, kanskje ha kjent noe en eller to ganger i løpet av den siste mnd, men det er det. Jeg tror egentlig ikke det var en kynner, og jeg får inntrykk av at de fleste har noen av og til? Jordmor virker ikke som hun tenker at det er et problem, men jeg tenker at det kanskje ville vært lettere å skille kynnere og rier når fødselen starter hvis jeg hadde visst hvordan en kynner kjennes ut fra før? Jaja.... Får vel bare ta det som det kommer. :)
 
Lei?
I dag er en tung dag. Det er tredje dag med full undervisning på universitetet, og jeg kjenner at det tar på. Jeg er fysisk sliten og veldig tung i kroppen, og da hjelper det ikke å sitte så mye på litt harde stoler på lenge hver dag. Jeg er også psykisk sliten og har veldigbæ vanskelig for å fokusere på skolen. Jeg tenker bare på fødsel, tiden på sykehuset, tiden etterpå og så videre. Jeg kjenner etter om det er noe som forandrer seg med kroppen, ja det er rett og slett vanskelig å være psykisk tilstede.

Nå er det 14 dager igjen til terminen. Jeg håper for all del at fødselen ikke drøyer til over termindatoen, selv om jeg jo vet at det er godt mulig å gå på overtid... Aller helst skulle fødselen ha startet med en gang, for jeg får ikke så mye ut av det som skjer på skolen likevel ;-)

Nei, jeg får bare holde ut! Jeg skal jo være takknemlig for et veldig ukomplisert svangerskap uten kvalme, rare lyster, ubehag eller noen ting :) (kanskje derfor jeg ble så sutrete nå?) :)
 
Og så var verdens nydeligste gutt født :-D alt står bra til med både mor, far og odelsgutten ;-)
 
Morsomt å lese her etter så lang tid. Jeg skrev 11.01 at fødselen gjerne skulle starte natt til fredag, og jeg skrev det ikke her, men vannet gikk torsdag kveld ☺
Fødselen kom ikke i gang før fredag kveld, over 24 timer senere. Men selve fødselen varte bare 1,5 time :happy:
Nå er det jammen ikke lenge til vi hopper på at nytt prøveforum (mest fordi det var så flott med noen flere i samme situasjon sist )
Vi planlegger å begynne prøvingen i juli. Da har jeg beregnet at terminen blir tiiidligst i slutten av mars. Jeg begynner i fast jobb i august, etter andre studier, så det er litt viktig for oss at jeg har retttil foreldrepenger neste gang. Vi skal virkelig legge til rette for en skikkelig permisjon neste gang, siden jeg har vært 100% student uten pause med lillegutt... det er flott å snart være ferdig utdannet, men det må være deilig å slippe å skrive oppgaver og lese til eksamener med en nyfødt baby. Rett å slett å kunne gjøre ting i sitt eget tempo :happy:
 
Nå står vi nesten på startstreken! I juli blir lillegutt 1,5 år, og det er samme mnd som vi har bestemt oss for å begynne å prøve på en til! Jeg har vert litt opp og ned på om vi/jeg egentlig er klar for det, men vi har kommet frem til at det er vi. Jeg kjenner at jeg gleder meg til å være gravid igjen, og til alt det medbringer. Likevel er jeg også litbekymret for eventuelle plager, men det som kommer, får bare komme
Jeg hadde omentrent ingen plager sist, så jeg føler meg litt bortskjemt, men må vell bare ta det som det kommer..

Og jammen må jg kanskje begynne å se etter prøveforum Jeg husker ikke engang hvordan de fungerer lengre, det er vel bare å se
 
I dag kom tr, og dermed er vi i pp1! :D
Jeg er redd jeg har veldig store forhåpninger, men jeg kjenner meg så klar for dette nå! Vi er begge veldig klare for en ny spire :love7
Jeg skal begynne å tempe samme dag som tr har dratt sin vei, og da er vi i gang! Jeg tenkte også å drikke grapefruktjucie (jeg gjorde det før el den pp spiren satt sist:angelic:). Så er det vel bare å fortsette å huske å ta folat og å slappe av og ikke tenke for mye på prøvingen.... (Som om det går ann...)

Jeg har allerede begynt å glede meg til fødsel... Tro om hjernen min kødder med meg :woot: Jaja.. Vi er klare, og er klare til å kjøre på med full innsats :D

Ønsk oss lykke til ;)
 
Back
Topp