En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Da har vi prøvd bilstolen i begge bilene, og da blir det til at jeg og mannen må bytte bil mens vi bruker babybilstolen[emoji12] stolen passer perfekt i hans Landcruiser (44-45 graders helling) og stolen sto så mye bedre i den! I min Tiguan sto den liksom ikke like bra! Mykere gulv som gjorde det vanskelig å få de grønne lysa helt frem på den stanga ned i gulvet og hellingen ble ikke mer enn 36-37 grader! Men storbilen er jo tryggere, så mannen ville egentlig at vi skulle bruke den mest til baby lell! Prøvde uten base i min bil, og da får vi bedre helling! Så da får vi heller bruke det dersom det skulle bli krise en dag![emoji5] vi kan jo bruke denne basen til neste stol også, og den stolen går visst fint i Tiguan’en min! Er visst babystolen som er problemet!
 
Last edited:
Jeg har aldri målt helling på stolen jeg :eek: Er det en greie, hehe? Får frem alle grønne lysa da, så den er jo trygg :)
 
Jeg har aldri målt helling på stolen jeg :eek: Er det en greie, hehe? Får frem alle grønne lysa da, så den er jo trygg :)

Visste ikke om dette jeg heller før jeg begynte å lese om det! Meget merkelig at de ikke opplyste noe om dette når vi kjøpte basen og at de ikke spurte om vi hadde målt på bilstolen vi har vunnet! Holder visst ikke bare med grønne lys![emoji849][emoji849] Babybilstol skal visst ha ca 45 graders helling eller mer! Jeg brukte kompass-app på iphone for å måle med! Kan lese mer om det her:

https://www.barnashus.no/tips-og-rad/bilstoler/helning-pa-bilstol/

http://m.bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html
 
Hehe, ser den[emoji23][emoji23] vet ikke hvor mange ganger i løpet av dagen jeg sjekker forumet jeg[emoji23][emoji23] blir vel annerledes når lille kommer vil jeg tro[emoji12]

Herlighet, tre mnd alt[emoji7] herlig!! 32 år og 3 mnd idag jeg da[emoji23][emoji23] godt å høre at alt står bra til!!

Her går det fint vettu! Lite plager, litt vond rygg bare! Og så skal det bli godt med hverdag igjen[emoji23] lille vokser og sparker hardere for hver dag som går! Gleder meg til å se han på UL på tirsdag[emoji173]️

Meste er klart, hvertfall av de store tinga! Litt småstressa, lest at bilstolen jeg vant passer dårlig i den ene bilen vi har og det er selvfølgelig konebilen min[emoji51] Ifht helling visst[emoji85] jeg sjekka bare på besafe sine sider og så at den passa, har ikke visst om dette med helling! Og vi har selvfølgelig kjøpt base[emoji57][emoji57] men skal prøve i helga nå! Håper i det minste den passer i mannens bil, så får vi bytte de første månedene[emoji23] den er forsåvidt større og tryggere, men er så himla svær[emoji23]

Jeg er inne å sjekker titt og ofte, blir litt avhengig av forumet [emoji23][emoji23]

Vi har åsså besafe sin bilstol med base, er strålende fornøyd! Jesper sitter perfekt i den og liker den godt [emoji173]️ Åssen bil har du?

Skal du på 3D ultralyd? Deilig å få se igjen da [emoji7][emoji7]
 
Jeg er inne å sjekker titt og ofte, blir litt avhengig av forumet [emoji23][emoji23]

Vi har åsså besafe sin bilstol med base, er strålende fornøyd! Jesper sitter perfekt i den og liker den godt [emoji173]️ Åssen bil har du?

Skal du på 3D ultralyd? Deilig å få se igjen da [emoji7][emoji7]

Stolen er jo såå fin!! Vi har en VW Tiguan 2010 modell og en Toyota Landcruiser 2006 modell! Dere? Ble til at stolen står best i toyota’en! Men jeg kommer til å prøve på nytt i begge bilene med bebis i stolen for å se hvordan det blir! Synes hele greia er vanskelig!

Skal på UL på tirsdag, og jeg veit det er 3D på UL-apparatet de bruker! Så jeg skal spørre om de kan ta noen bilder i 3D[emoji7]
 
Ja kjempe fin og veldig bra [emoji173]️ de sitter så fint i den!

Vi har Passat alltrack 2014 modell og en Volvo xc70! Passaten er min bil [emoji23][emoji23][emoji1362]

Skjønner godt det er vanskelig, men dere får prøve montere i begge bilene så ser du hva som blir best [emoji5]

Ååå så spennende med 3D, jeg tok det med største jenta.. kunne se på bilde hvem hun var lik osv! Skikkelig gøy[emoji7]
 
Ja kjempe fin og veldig bra [emoji173]️ de sitter så fint i den!

Vi har Passat alltrack 2014 modell og en Volvo xc70! Passaten er min bil [emoji23][emoji23][emoji1362]

Skjønner godt det er vanskelig, men dere får prøve montere i begge bilene så ser du hva som blir best [emoji5]

Ååå så spennende med 3D, jeg tok det med største jenta.. kunne se på bilde hvem hun var lik osv! Skikkelig gøy[emoji7]

Jeg elsker Tiguan’en min (eller fru blå) som jeg kaller hu[emoji23] men i vinter får hu være mannen sin bil gitt[emoji23][emoji23] viktigste er jo at bebis sitter riktig i den bilen som er tryggest, så da får jeg kjøre storbil[emoji12][emoji12]

Gleder meg skikkelig til UL! Håper på aktiv baby og bra bilder! Skal ha med tvillingniesene våre som er 12 år![emoji173]️ de gleder seg helt enormt til bebis kommer, og synes det er så stas å få bli med på UL[emoji7]
 
Jeg har aldri målt helling på stolen jeg :eek: Er det en greie, hehe? Får frem alle grønne lysa da, så den er jo trygg :)
Dette med helling er relativt nytt.
Har med trykkbelastning ved kollisjon å gjøre.
Babyer skal ha mest helling (45grader) og så blir det gradvis mindre
 
Godt dere fant en løsning på bilstolen.
Går jo an å feste uten base også, ikke nødvendigvis noen stor forskjell i sikkerhet/testresultat, men ikke så gøy om man skal ha setet mye ut og inn
 
Godt dere fant en løsning på bilstolen.
Går jo an å feste uten base også, ikke nødvendigvis noen stor forskjell i sikkerhet/testresultat, men ikke så gøy om man skal ha setet mye ut og inn

Ordner seg heldigvis[emoji7] jeg er jo litt sånn småovertroisk, og siden jeg vant den bilstolen rett før vi lyktes med forsøk så har den liksom blitt en lykkestol[emoji173]️
 
Det går mot høst[emoji173]️ 28+3 og nøyaktig 12 uker til termin[emoji173]️

Og endelig litt lavere temperatur[emoji16][emoji16][emoji16][emoji16]

Image1533500063.871606.jpg
 
Her også! Litt stemning må til mot mørke høstkvelder:happy:

Helt enig[emoji7] og det blir jo som en ekstra varmekilde når det er kaldt også! Vinn vinn[emoji12][emoji12]
 
Helt enig[emoji7] og det blir jo som en ekstra varmekilde når det er kaldt også! Vinn vinn[emoji12][emoji12]

Ja det er sant! Strømmen er dyr nok fra før:dead::joyful: Jeg er litt glemsk av meg og burde ikke tenne lys:bag: flere ganger kubbelysene har brent hele natten! Heldigvis har det gått fint:joyful: dobbeltsjekker alltid om alt er slukket heretter:joyful:
 
Ja det er sant! Strømmen er dyr nok fra før:dead::joyful: Jeg er litt glemsk av meg og burde ikke tenne lys:bag: flere ganger kubbelysene har brent hele natten! Heldigvis har det gått fint:joyful: dobbeltsjekker alltid om alt er slukket heretter:joyful:

Oj, det er skummelt ja!! Lurt å dobbeltsjekke[emoji7][emoji7]
 
28+5, 6. Jordmorkontroll + UL

Idag er det 200 dager siden jeg satte første sprøyte i forsøket som resulterte i litjmann i magen[emoji173]️ sykt å tenke på!!

Kontroll og UL gikk strålende[emoji5] stas for både meg, svigermor og niesene våre som var med[emoji7]litjmann ligger akkurat på gjennomsnittet ifht hva han skal utifra termindato! Alle organer er som de skal, morkaka er fin og navlestrengen tipp topp! Helt utrolig å se hvor mye han har vokst! Han ble estimert til 1230 g idag[emoji7] hun prøvde å se i 3D, men han var ikke særlig villig til å vise seg frem idag slik at vi fikk bra bilder! Men vi fikk se han at han geipet til oss og at han gjespet! Han har litt valker i nakken og begynt å få litt hår[emoji7]Han ligger med hodet ned, så blir spennende å se om han nå blir liggende slik[emoji5]

Urin bra, blodtrykk fint, ingen ødemer, masse liv[emoji173]️ fikk terminbekreftelsen idag, så nå har jeg akkurat sendt inn søknaden om foreldrepenger! Godt med alt som er gjort!

Ellers har jeg hentet babypakker fra kiwi og apotek 1 idag! Kjøpte to dundyner til 50% og endel kluter og gulpekluter på KID! Salg der nå[emoji7][emoji7]
 
Så koselig med vel gjennomført UL. :Heartred
 
Back
Topp