En god nummer to <3

PP3 - CD (før EL)

CD1
TR kom for fullt da jeg sto opp. Første vanlige TR etter slutt på pillen i mars.
Håper denne syklusen blir normal og ikke varer i 40 dager...
Hadde maks 12 dagers LF. Håpe det ikke vil lage noe kluss fremover.
:angelic:

CD4
Ser ut som om mensen gjorde seg ferdig på tre dager. Det var egentlig veldig greit.
Har testa i dag, sånn i tilfelle det skulle være lik blødning som sist, men helt blendahvit. Så da er det egentlig PP3. Aner ikke når EL kommer, men håper den kommer til vanlig tid, altså ca CD14/15. Så vi får se. Skal teste fra CD12 1 gang om dagen om jeg ikke kjenner at EL kommer tidligere. Så blir det aksjelegging rundt EL :)
Sliter med rifter i underlivet. De kommer plutselig og gjør veldig vondt. Har fått salve av legen for å smøre på, men hun aner ikke hva det kan være. Spørs om jeg kjører en soppkur bare i tilfelle. Så er det i hvertfall prøvd før vi skal legge inn aksjer. For jeg kjører på. En PP skal ikke misses pga noen små rifter..

Temper fortsatt. Hittil har tempen ligget på mellom 36.06-36.25. Og det er egentlig veldig stabilt hittil. Spennende å følge med på!
Krysser fingrene for en normal syklus med påfølgende graviditet denne gangen :smiley-angelic001

CD6
Vel, den ble 4 dager. Er på ny soppkur igjen nå for å helgardere med tanke på de småsårene som til stadighet dukker opp. Jeg er testa for herpes og lignende sykdommer tidligere, så det er ikke det. Krysser fingrene for at det funker. Sårene er i allefall borte allerede.

Tempen er stabilt lav enda, så det er jo bra. Enklere å følge med på EL etter hvert.
Tror jeg skal unngå å tappesjekke så mye framover. Blir kun litt rundt EL for å sjekke EL-slim, som jo er en god indikator på at noe skjer.

Testing blir jo også kun dager rundt EL (CD12 og utover), og nå har jeg ikke tidligtester hjemme heller, så denne gangen venter jeg og ser om tanta kommer (sier jeg nå i alle fall :angelic:)

CD10
Tempen har holdt seg lav og fin, noe opp og ned men ikke noe store greier. Tempa ikke i dag da jeg var ute på livet i går. Frista liksom ikke å stå opp halv 7:hungover: Så den utgikk. Men vi begynte med aksjer idag, og skal kjøre annen hver dag etter planen. Men tok en test da jeg kjente litt småstikking de siste dagene, og den var på 0.4 kontra 0.15 som den bruker å ligge på. Så kan hende noe er på tur:nailbiting: Og om det er det blir det vel hver dag istede for bare annenhver, da får vi det litt travelt. Det hadde uansett vært veldig deilig å fått EL til normal tid istedet for CD28 som sist, så krysser fingrene for deeet :angelic:

CB4A81D9-D74E-477E-9C41-0CD54AD3DA66.jpeg

8BD457B9-0488-48F6-AE95-248C64D9495B.png


CD12 - formiddag
Ikke noe på tur, da. Var tilbake på samme lave skåre på premom som før. Tempen er også lav og fin.
Ikke noe fertilt CM enda heller, men har lagt inn aksjer allerede, sånn i tilfelle :)
Kommer til å teste LH fram til CD15. Etter det har jeg ikke mulighet pga forskjellige ting, så da får det bare bli på feelingen. Skal tempe fortsatt da. Og da ser jeg jo hvertfall når EL eventuelt har vært.
Enn om denne syklusen blir like lang som den forrige, med 40 dager......akk..:(

CD12 - kveld
Skikkelig EWCM (egg white cervical mucus - EL-slim) på gang her. Hurraaa. Har vært siden ca. midt på dagen og fram til nå. Vi hadde samleie søndag formiddag (i dag er det mandag). Så var usikker på om det kunne være rester. Men etter vanntest, papirtest, utseendetest og strekkbarhetstest konkluderer jeg med at det er EL-slim. Så da kom det på dag 12 i stedet for dag 25 som sist. Fikk positiv (eller så godt som positiv) test dagen etter EL-slim sist. Så vi får se i morgen og dagen etter. Har kun tre tester igjen, så håper det holder denne gangen. Hadde vært magisk å hatt EL før fredag :smiley-angelic001

CD14
Har hatt EL-slim i hele dag også. Da la vi aksjer i går natt. Så ikke et døgn siden enda. Tror det er EL-slim, da jeg putta det gjennom en rekke tester (papir, strekkbarhet, lukt, vann). Så registrerer det som det, så får vi heller bare vente å se. CD13 hadde jeg kun creamy.
Ingen positiv EL-test enda. Har hatt noe stikkinger i dag, så har registrert det i appen også.
Ellers holder tempen seg lav. Regner med å se tydelig når EL har vært denne gangen også, da tempen for til værs etter EL sist :)
Har kun 1 EL-test igjen som skal tas før vi skal på ferie, og da blir det vanskelig å ta.
Håper bare vi får lura inn aksjer innimellom på turen. Må vel være kreative daa.
 

Vedlegg

  • EF4FBFC3-3756-45CA-AEDF-A673BCD0E708.png
    EF4FBFC3-3756-45CA-AEDF-A673BCD0E708.png
    102,2 KB · Visninger: 65
Last edited:
PP3 - DPO-land

4/5DPO (CD22)

Yey. Endelig over den magiske grensa. Fikk EL enten CD17 eller CD18. Tegnene stoppa CD17, så jeg tror den selv (samt premom pga peak CD16), mens FF tror CD18 pga temp. Så vi får se. Grafene rundt EL er skummelt like (selv om jeg bare har to å sammenligne). Tempen er jo så og si NØYAKTIG den samme på de ulike dagene både før under og etter EL... kult å følge med på! Mannen tror det med temp kanskje er tilfeldig, men han skal jaggu meg bli overbevist når jeg viser han dette :woot:

Ellers fikk vi lagt inn aksjer på ferietur :hilarious: vi måtte bare være kreative, og det gikk fint. Men når EL drøyer blir vi litt lei, og spesielt når vi måtte være så kreative. Men det går bra. Får en pause nå fram til vi gjør det kun for lyst igjen :angelic:


Hadde skikkelig stikking 2/3DPO. Var i området hvor livmora er, og måtte huke meg sammen fordi det var så vondt. Varte helt til ettermiddagen. Det er jo for tidlig for noe som helst, så hva det egentlig var aner jeg ikke :nailbiting:

Skal ikke teste før jeg har IKM i følge appene. De regner litt ulikt. 9. juli og 11. juli. 12 og 13 DPO... om tanta ikke har kommet da så klart. Skal på fest på kvelden da også, så hadde jo vært fint å ta et glass vin dersom man ikke er gravid, men heeeelst vil jeg jo unngå vin framover av naturlige grunner da :facepalm::angelic:

Unner meg en kopp kaffe hver dag, men ikke mer. Nå skal kostholdet og trening tilbake etter noen ukers pause også. Er mer motivert enn noen gang :woot:

Vis vedlegget 330198
5/6 DPO (CD23)

Har kikka en del på grafen, og jeg tror faktisk jeg hadde EL dagen før FF tror, og er dermed på 6dpo og ikke 5dpo, fordi noen jo ikke får temp-økning før to dager etterpå, og så har jeg vel det man kan kalle en "slow rise"-graf vil jeg tro. Men rundt EL synes jeg det er helt sykt hvor likt mønsteret og tempen er (selv etter kun 2 sykluser!). Legger med bilde under så dere får se denne fantastiske overlayen i FF.

Ellers snegler dagene seg av gårde. Jeg har en lang ferie, og dagene nå brukes kun til avslapping - etter en hektisk vår så kjenner jeg kroppen bare må nullstille seg, så det er helt ok å "kaste bort" noen dager med kun avslapping og netflix (og forum :angelic:).


Jeg har ingen tidligtester liggende, og skal ikke teste før lørdag 11. juli. Så det blir hardt, men hos meg som tydeligvis også produserer hcg seint, så er det nødvendig for å få riktig resultat også. I tillegg er det jo helt greit for lommeboka og miljøet å vente. (Prøver hardt å overbevise meg selv her nå :hilarious:).

Jeg kjenner noe murring og "lyn" ned mot lysken. I tillegg er jeg veldig trøtt, men igjen, så kan det komme av en slitsom vår. Men prøver å ikke overdramatisere det hele. Hadde jo tonnevis av symptomer sist PP også, og da var jeg jo virkelig ikke gravid. Men det blir ei spennende uke i vente. Jeg må vel snart legge noen planer så uka ikke blir så lang. Om det ikke blir positiv test neste lørdag, så skal jeg ta noen glass vin i sommervarmen den kvelden.
overlay.jpg


7/8 DPO (CD25)
Sa jeg noe om at dagene snegler seg av gårde mon tro? Haha, det går sååå treigt. :hilarious:
Men det er jo nå og framover at det blir spennende. Sist syklus holdt tempen seg høy tre dager til, altså til 10DPO, så dalte den ned to dager, og tanta viste seg dagen etter der igjen.​
Har vært litt forstoppet de siste dagene, og det kan jo ha noe med feriemodus og mat å gjøre. På flere steder står det jo at det tidligst fester seg 7 dpo, så alle "tegn" fram til nå har jo bare vært ingenting. Sist jeg var gravid ble jeg kvalm og trøtt etter 8DPO, så ååååh. Hva skal jeg bedrive dagene med framover nå da, mon tro?

Akkurat nå føles det ut som at det aldri skal klaffe for oss. Men så må jeg bare snakke litt strengt til meg selv, for vi er kun i PP3. Vi ble jo faktisk gravide i PP1 selv om det ikke holdt. Så vi kan jo lage barn. Bare så synd det skal ta tid, for vi er jo superklare NÅ.

Noen dager etter EL lå vi sammen uten noe babystress, da det ikke er reelle aksjer uansett, og det var det beste på lang tid! Så for oss er det nok viktig å kose oss utenom EL også, for å komme nærere hverandre.

Legger ved et bilde av dagens graf:

7dpo.PNG
 
Last edited:
PP3 - POSITIV TEST
9DPO
(velger å gå ut fra premom, og EL dagen etter positiv EL-test).

POSITIV TEST. I alle dager.
Jeg var med i IKM uke 28-gruppa, og der begynte det å komme flere positive tester. Så fikk litt testetrang. Jeg hadde kun vanlige tester liggende, så den måtte jo bli negativ, men test er test.
Etter tre minutter skimter jeg faktisk en skygge på testen. Svak svak svak. Jeg ble jo helt gira, og prøvde å fange opp streken på bilde for å kjøre den gjennom fargeinvertering, og fikk det faktisk til. Men var veldig usikker på om den var grå eller rosa. Legger ved bilde av test nummer 1 her:
test1.jpg


Etter dette måtte jeg jo til bunns i streken. Så løp ned til byen og kjøpte 4 tidligtester for nesten 400kr. Hadde ikke drukket i mellomtiden, og 4 timer etterpå står jeg med disse testene i hånda:

test2.jpg


Så, det tok 1 vanlig mens etter SA i PP1, så klaffa det jaggu meg på PP3. Det er enda veldig tidlig, men velger å glede meg over at vi har fått det til igjen i stedet for å bekymre meg over hva som kan skje. For jeg er fullt klar over hva som kan skje.

10DPO

Foreløpige symptomer:
- Ømme bryst
- Hodepine
- Kvalme
- Sover dårlig
- Stikkinger og murringer i livmor-området
- Litt merkelig følelse i korsryggen

Synes jeg har fått alle symptomene sååå tidlig, så håper det er et godt tegn.

Mannen vet det ikke enda, da han ville vente til nærmere IKM før han fikk vite noe som helst. Så da får jeg bare holde det hemmelig i 5 dager da. Ai ai. Hvordan skal det gå?
Var å lånte meg en svangerskap- og fødselsbok i sted, og skal kose meg med den når jeg er alene. Nå skal alt slukes.

Har 5 vanligtester igjen som skal tas hver morgen fram til IKM. På IKM tar jeg en digital, og den andre digitale tar jeg når jeg har passert 5+1 (dagen for sist SA). Har også to tidligtester som jeg skal ta i morgen og to dager etter det.

Milepæler:
  • Nå IKM
  • Positiv digital test
  • Blodprøver hos lege uke 4?
  • Nå 5+1
  • Digital test som viser 3+
  • TUL uke 8?
 
Milepæler:
  • Nå IKM
  • Positiv digital test 8.7 - 11dpo 3+4
  • Blodprøver hos lege uke 4? - utgår pga ferie
  • Nå 5+1
  • Digital test som viser 3+
  • Legetime 7+2?
  • TUL før uke 12
  • C2042E3B-043C-4A96-92DB-ACF86B7D2EC3.jpeg
    DEA3DC3D-D530-4887-91A6-FE4E6AFFB2B4.jpeg
 
Back
Topp