En god nummer to <3

PepsiMom

Gift med forumet
Marshmallows2021
Novemberlykke 2022
Smånissene 2022
Oi, dagbok gitt. Skriver den litt for å rydde opp i hodet rundt hele babyprosessen. Kan ikke lempe alle tanker og følelser på mannen, da tror jeg han hadde flyktet. Så om noen andre får noe ut av den i tillegg til meg, så vær så god :)

Jeg kommer ikke til å være superpersonlig rundt livet mitt, men så detaljert jeg kan om babyprosess.

Jeg er godt gift, og sammen har vi et barn som nå er mellomtrinnselev.
Jeg slutta på pillen i slutten av mars 2020.

OPPSUMMERT:
  • PP1 - EL på CD16. Negativ graviditetstest 12DPO. Blødning 12DPO-14DPO. Positiv graviditetstest 15DPO. SA 5+1.
  • PP2 - EL på CD28, 29 eller 30. TR CD40. 12 dagers LF (eller 11 eller 10).
  • PP3 - EL på CD17. Positiv graviditetstest 9DPO.
 
Last edited:
Gleder meg til å følge deg på veien videre :)
 
Nå er blødningen helt ferdig etter SA. Hadde også helt hvit g-test i dag. Da er der bare å glede seg til ny prøving til uka :) Mannen gleder seg masse til prøvingA:love7 Den fasen han synes er morsomst :sign10
 
CD9.
Dagene snegler seg forbi.
Har begynt med EL-tester, selv om jeg ikke forventer EL før om 5 dager. Tar en test mellom kl.11-15 hver dag. Vi har blitt enige om å legge inn aksjer rundt EL, men ikke overdrive. Det er tross alt kun PP2. Skjer det så skjer det :)
 
Trodde jaggu jeg fikk EL-slim i går, men det var nesten ingen ting, så sannelig om jeg veit hva som skjer. Nå er det kun "vanlig" utflod der nede. 4 dager til EL. Vi må vel bare starte å legge inn aksjer fra i kveld av :p
 
CD11.
Venter bare på at EL skal komme. Synes den kunne kommet i går egentlig, men får vel bare lytte til kroppen. Appen Premom sier det er 4 dager til EL i dag....jeg som trodde det var 3 dager til. Vi får se om jeg eller appen tror riktig, da. Kanskje kommer den CD19 for alt jeg vet?

Kjenner ønsket om en liten en til vokser for hver dag som går. Maaange rundt oss som får babyer (sine første) nå for tiden. Vi har jo et barn som er tosifret i alder allerede. Men nå passer det veldig godt med en til. Er så utrolig babysyk. Tenk om vi kunne fått en positiv test om 2,5 uke. Det hadde vært fantastisk <3
Må vel finne på noe prosjekt så dagene går litt fortere.
 
CD13.
Ingen tegn til EL i det hele tatt. Så vi får bare vente. Satser på å legge inn "aksjer" annenhver dag fram til positiv EL-test, da blir det flere dager på rad.
Denne prøvinga gjør så mye rart med hodet. Jeg vil jo vite mest mulig om denne prøveperioden, blir godt kjent med kroppen min, og lærer masse nytt! Samtidig så går jo dette ut over tankene mine andre steder...jobb for eksempel :smiley-angelic006
Men, kanskje jeg blir mer avslappa etter hvert? (dagens største løgn for meg selv, men men :hilarious:).

Skal ha EL om to dager i følge premom, men hvem vet, etter SAen er jo ikke noe riktig sikkert.
Har hatt noe slim med blod i (en oransjefarge, og en rød/brun farge) noen dager, men ikke mye, kom kun ved tørk.
Hva dette er aaaner jeg virkelig ikke. Så vi får se. Håper ikke EL drøyer så lenge. Skulle helst vært gravid i går :arghh:
 
CD14.
Håper på positiv EL-test i dag.
Kl. 10 (holdt meg i tre timer) var den på 0,27 på premom. Altså opp 0,27 fra 0,0 i går, men fikk også 0,1 på ett tidspunkt i går, så la vel inn den i stedet :D

Nå blir det også litt tappesnakk. Du står fritt til å forlate samtalen jeg har med meg selv nå :woot:. I allefall. I går og tidligere i uka har tappen vært laaaangt ned og hard. I dag måtte jeg virkelig gjøre en innsats for i det hele tatt å finne den, og den var veldig myk. Så den forbereder seg nok på noe.

La inn aksjer i går, skal legge inn i kveld, og i morgen og søndag. Her blir det helgardering :D
Og det beste er at jeg får jo mer lyst på sengekos jo mer vi har. Og det positive med at EL nærmer seg, er jo økt sexlyst. Kroppen er fantastisk bygd opp altså. Stakkars mannen. Vi har vært sammen i en liten evighet, og det er jo ingen hemmelighet at det blir mindre med tiden. Om vi får til 2 ganger på en måned synes vi at vi har vært flinke, liksom. Nå blir det jo sex for 4 måneder på 1 måned.

Så håper jeg ryktet om at man er mer fertil etter SA stemmer, for jeg håper jo så klart vi får det til på første forsøk etter SA nå. Det hadde vært veldig gledelige nyheter. Men er forberedt på at det ikke går også. Og det går bra, for vi har da mer enn nok å holde på med likevel, men jaggu så opptatt man blir av testing, babyer og gravidsnakk når hjernen er innstilt på prøving.
 
CD14.
Spamming her i dag.
Masse stikkinger i livmor. Endelig EL-slim!
Da blir det liggings :happy093
 
CD15.
Har gjort aksjelegginga som at EL skulle komme idag. Men INGEN positiv EL-test enda :shifty:
Da hadde ikke appen rett likevel. Jaja. Får vel smøre meg med tålmodighet.. da fortsetter vi med annenhver dag til vi får positiv test.
Så redd for at syklusen er på utur. Men så rart at jeg kjente stikkinger i eggstokken i går..
 
CD17.
EL-slim idag. HELT sikker faktisk :happy:. Hadde jo det CD14 også, eller, jeg trodde det var det.. for det var rimelig likt. Kanskje det var litt, men at det kom noen dager før?
Så da blir det vel «babydans» i kveld også da. Har lagt inn aksjer denne uka som egentlig tilsvarer flere måneder for oss «til vanlig». Prøvinga her gjør jo underverker sånn sett. Veldig koselig å være så opptatt av hverandre igjen <3

Negativ EL-test denne morgenen, men skal teste igjen i kveld. Sist PP hadde jeg positiv test i 2 dager. Så vi får se når EL endelig har tenkt å komme da :angelic:

Fikk treffe en baby i helga, og kjenner jo det nesten gjør VONDT i både hjerte, eggstokker og det som er, fordi jeg har sååå lyst på en til selv! Så må PP2 være vår tur <3
 
CD17 fortsettelse.
Vel. Angående posten over. Ikke heeelt sikker på at det var EL-slim likevel. Kan sperm fra kvelden før ligne veldig på EL-slim og strekkes 10cm, og komme ut fra «tappesjekk» 12 timer etterpå?
Tror kanskje det var det, og ikke EL-slim. Har en rar følelse «der nede» i dag. Litt ubehag, men ikke vondt.
Og ingen positiv test. Holder seg fra rundt 0.15-0.30.
Vente vente vente
 
CD18.
Ny aksjelegging i går. Så fikk heller ikke sjekka om det faktisk er EL-slim eller ikke i dag.
MEN. Kom over et sted på nettet som sa at EL-slim synker i vann, mens sperm flyter.
Måtte jo prøve da. Så i dag samla jeg opp noe som ligna begge deler i min daglige tafserutine.
Det som var hvitest fløyt i toppen, mens det som ligna mest på slim sank til bunns.
Om dette stemmer aner jeg jo faktisk ikke, men nå har jeg prøvd.
Synes hele kroppen bare kan begynne å høre etter og kjøre i gang en EL :smiley-angelic001

Fikk tips fra ei anna ei her inne om at man bare skal drikke vann gjennom dagen så man ikke får for eksempel hodepine. Hadde jo veldig vond hodepine i går. Skjønner jo hvorfor nå....
Så jeg må roe litt ned på testtidspunkt og sånn, og håpe EL viser seg selv om jeg drikker i løpet av dagen. Kroppen skal jo også fungere!

Jaja. Her venter vi fortsatt i spenning, med en test som viste 0,1 tidligere i dag...
 
CD18.
Ny aksjelegging i går. Så fikk heller ikke sjekka om det faktisk er EL-slim eller ikke i dag.
MEN. Kom over et sted på nettet som sa at EL-slim synker i vann, mens sperm flyter.
Måtte jo prøve da. Så i dag samla jeg opp noe som ligna begge deler i min daglige tafserutine.
Det som var hvitest fløyt i toppen, mens det som ligna mest på slim sank til bunns.
Om dette stemmer aner jeg jo faktisk ikke, men nå har jeg prøvd.
Synes hele kroppen bare kan begynne å høre etter og kjøre i gang en EL :smiley-angelic001

Fikk tips fra ei anna ei her inne om at man bare skal drikke vann gjennom dagen så man ikke får for eksempel hodepine. Hadde jo veldig vond hodepine i går. Skjønner jo hvorfor nå....
Så jeg må roe litt ned på testtidspunkt og sånn, og håpe EL viser seg selv om jeg drikker i løpet av dagen. Kroppen skal jo også fungere!

Jaja. Her venter vi fortsatt i spenning, med en test som viste 0,1 tidligere i dag...
Krysser fingrene for positiv ELtesten blir positiv snart :D
 
CD 20.
Negative tester. Gikk også tom for Babyplan sine eggløsningstester, så måtte supplere med tester fra Normal. Synes de gir mye mindre utslag enn babyplan sine, både på farge og på avlest resultat i Premom. Så nå er ny bestilling med Babyplan bestilt.
Om jeg ikke får eggløsning i løpet av 1 uke, så må jeg nesten kutte ned til 1 eller 2 tester per dag. Blir kostbart å ha syklus på bærtur etter SA gitt. Kanskje blir jeg så lei av å teste at jeg ikke gidder å teste også? Vi kan jo bare legge aksjer annenhver dag.

Analyserer støtt og stadig både tappen og CM. I går var det helt tydelig "sticky" hele dagen, mens det i dag har vært "watery". Men aner ikke om det har noe å si. For EL kommer jo når den kommer...

Well. Dett var dett for i dag.

:shifty:
 
CD21.
I dag har jeg hatt noe slimete utflod (EL-slim?) med litt rødt blod i, og lyse lyse rosa utflod. Fant det ved en av de daglige tappesjekkene, så det har ikke kommet lengre ned.
Enten så er det muligheter for kommende EL, eller så er det rett og slett tante rød som er på tur. Det betyr eventuelt at jeg hadde EL før CD8, altså mens jeg enda spotta etter SA.
Det går greit uansett hvem det er. Nå vil jeg bare komme meg videre i syklusen!! :hilarious:
Humøret er godt selv om syklusen er lang eller kort.
Helg blir uansett godt!
Fikk også beskjed om at pakken med Babyplan EL-tester kommer hit i løpet av morgendagen. Synes Normal sine er helt håpløse enda....de er så rare...
 
CD23.
Hadde ikke noe mer rosa utflod på CD21 eller CD22, men fikk det igjen i dag, også små små blodstrimler i noe slim. Men kun ved en tappesjekk. Ikke hele dagen. Det er dessuten kun negative tester. Jeg har bestemt meg for at om det ikke blir positiv test kommende uke, så blir søndag om 1 uke min siste testedag denne syklusen. Det blir jo dyrt i lengden å teste tre ganger om dagen.
Tappen sitter nå så høyt at jeg nesten ikke når den. Den var lavere tidligere i syklusen da jeg trodde den satt kjempehøyt. Vell, man lærer mens man lever, si.

Var veldig følsom i går. Begynte å gråte når jeg så på en actionfilm fordi noen fikk til noe de ikke forventet. I alle dager. Det var lenge siden sist. Har også hatt hodepine den siste uka, så kan jo være at mensen er i anmarsj også. Slik husker jeg det kunne være før jeg begynte på p-piller for..tja..10 år siden. Alt man skulle husket å skrive opp og logga, som man da ikke gjorde fordi man ikke visste det var verdifull informasjon.

Det er kun vår PP2 denne prøvingen, og vi ble gravid PP1. Så jeg forstår at vi ikke har brukt lang tid, det er normalt med lange sykluser etter SA, mange prøver MYE lenger før de i det hele tatt får en positiv graviditetstest. Men likevel. Det var veldig sårt å miste, og jeg tror det gjør ønsket om å bli gravid fort så mye større. Leser om mange som får EL litt over 3 uker etter SA. Så kanskje dette virkelig er uka vår? (Om den da ikke har vært allerede på grunn av drittestene fra Normal, som fortsatt viser ca. halvparten av Babyplan, eller lik 0 når babyplan viser godt over 30.....)

Har mange planer denne uka også, heldigvis. Mye jobb, mange turer, og flere besøk.

Føler meg helt utkjørt. Var kvalm i dag, og ble akutt skikkelig trøtt selv om jeg hadde sovet lenge, og ikke gjort så mye. Så ble en middagslur også. (Når jeg tenker meg om hadde jeg disse symptomene forrige PP da jeg faktisk var gravid..men det kan jo ikke være mulig nå, jeg har jo ikke fått positiv eggløsningstest.)
 
CD24.
Må ta en liten oppdatering nå. Hodet er ikke helt med på jobb. Får ta igjen litt jobb i kveldinga :)
Testa EL i morrest, og havna på 0,18. Veldig lavt med andre ord. Så er nok ingen EL i anmarsj nå heller, selv om det har vært litt slim i går og i dag, men ikke helt eggløsningsslim heller (tror jeg ikke). Har også i dag hatt lyserosa og litt mørkere rosa utflod. Noe kom seg faktisk til trusa, men får også når jeg tappesjekker.
Tror ikke det er sjanse for at jeg lager rifter selv når jeg tappesjekker, for har fila ned negl så den er helt glatt og ikke lang.

Så nå er det siste mandagen på ei stund jeg tester. Har hørt om mange som har fått EL 3uker+noen dager etter SA. Så jeg krysser fingrene for det. Vi fortsetter i allefall med annenhver dag denne uka, og enda lenger også, uten testing.

"Symptomene" mine fra i går har andre naturlige grunner fant jeg ut. Allergi og mat henger tett sammen med både kvalme og trøtthet ;)

Møtte noen venner her om dagen, som lurte på om jeg ikke hadde noen planer om baby. Men de er så perifere at jeg ikke ønsker de skal vite om prosessen. Svarte bare "neeeei", selv om vi prøver. Hadde på en måte sååå lyst til å si "jo", "jeg har faktisk vært gravid forrige måned, men er ikke det lenger nå". Men det sitter litt langt inne. Heldigvis vet de nærmeste om det. Det må ikke ties til alle, for det er veldig godt med støtte :)
 
CD25.
Vi bestemte oss for å ikke legge inn aksjer annenhver dag lenger siden syklusen er så på tullet. Vi legger inn når jeg eventuelt får positive eggløsningstester og dagene etter. Enn så lenge holder det :)
Jeg skal også bare ta en test om dagen. Lunsj (hjemmekontor og helg) eller ettermiddag (vanlig arbeid).

Har fått soppinfeksjon i tillegg. Så å sjekke tapp og utflod blir heller ikke gjort. Herlig med en slik overraskelse etter antibiotikakur:shifty:
 
Back
Topp