En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Æsj, så utrolig dritt med TR rundt hjørnet:confused: Lei meg for at spiren ikke satt i denne PP heller:sorry: Neste PP sitter den:Heartred:smiley-angelic001 Masse trøsteklemmer din vei:hug013

Godt å se deg tilbake! Skjønner deg virkelig.. Man får noen deppe dager, men når man blir ferdig med TR og ny PP er på vei så stråler humøret igjen :love017

Godt å se deg tilbake! Skjønner deg virkelig.. Man får noen deppe dager, men når man blir ferdig med TR og ny PP er på vei så stråler humøret igjen :love017
Ja det er sant, it’s a roller coaster :hilarious: og tipper du stråler nå også tross gravidsymptomene? :smiley-bounce012 ❤️Må få «oppskriften» på aksjelegging av deg :hilarious: Altså når la dere aksjer ifht eggløsning, ikke hvordan :laughing001

Haha - planla 1,5 ukes pause, holdt i 6 dager :angelic: I’m back! Hadde en ganske nedfor periode forrige uke, men bedre nå :thumleft Mulig det er lutealfasen som dro meg ned i gjørma :smiley-ashamed005 Men nå er TR overstått og humøret bedre, snart ny PP :happy:
Kjenner meg igjen i den der. Lov å være litt nedfor, men heldigvis kommer motivasjonen kjapt tilbake etter mensen. Masse lykke til denne PP! :)

Kjenner meg igjen i den der. Lov å være litt nedfor, men heldigvis kommer motivasjonen kjapt tilbake etter mensen. Masse lykke til denne PP! :)
Takk i like måte - dette blir spennende i samme IKM gruppe! :happy: Jeg har «bare» 2 PP igjen før IVF så håper spiren sitter på en av rundene nå :smiley-angelic001

Men selvfølgelig, går det ikke så er jeg veldig glad og takknemlig for å få hjelp med IVF selvfølgelig :Heartbigred

Takk i like måte - dette blir spennende i samme IKM gruppe! :happy: Jeg har «bare» 2 PP igjen før IVF så håper spiren sitter på en av rundene nå :smiley-angelic001

Men selvfølgelig, går det ikke så er jeg veldig glad og takknemlig for å få hjelp med IVF selvfølgelig :Heartbigred
Takk. Det blir det! Utrolig spennende uker fremover. Hadde nok vært greiest om det klaffet nå, ja. Aller helst igår :joyful:

CD9 - Sassy mood coming up :happy112

Idag svinset jeg innom apoteket og tok med meg CB digital EL test som jeg skal ta ved siden av urinstrips. Jeg fikk jo aldri positiv utslag på den testen første PP selv om urinstrips viste positiv EL så hadde lyst til å prøve denne igjen… Jeg var så ute og spiste med venninnene mine idag og fjonget meg ganske mye opp med sminke og kjole :happy112Følte meg fri og sassy, som den barnløse 38 åringen jeg er :cool: Tenkte at jeg må nyte sommeren også, forhåpentligvis siste frie barneløse sommer :hilarious:

Mulig jeg følte meg sassy fordi EL er på vei også, første tegn til EL slim kom idag :angelic:
IMG_4119.jpeg

Ja det er sant, it’s a roller coaster :hilarious: og tipper du stråler nå også tross gravidsymptomene? :smiley-bounce012 ❤️Må få «oppskriften» på aksjelegging av deg :hilarious: Altså når la dere aksjer ifht eggløsning, ikke hvordan :laughing001
Beklager seint svar, men er så mange notifikasjoner som bare forsvinner :bag: Så er jeg sånn små lat om dagen. Er så trøtt og sliten.. Ja, de er her.. Men, går og er så redd for at det skal gå galt også. Gleder meg til UL og håper vi ser et lite hjerte som dunker :Heartred:shy: HaHa, er du klar over hva vi gjorde nå!?! :laughing001 Brukte Concieve + på mandag før sex, onsdag og torsdag så ble det inseminasjon siden vi var så syke. Hadde eggløsning på torsdag :hilarious:

Beklager seint svar, men er så mange notifikasjoner som bare forsvinner :bag: Så er jeg sånn små lat om dagen. Er så trøtt og sliten.. Ja, de er her.. Men, går og er så redd for at det skal gå galt også. Gleder meg til UL og håper vi ser et lite hjerte som dunker :Heartred:shy: HaHa, er du klar over hva vi gjorde nå!?! :laughing001 Brukte Concieve + på mandag før sex, onsdag og torsdag så ble det inseminasjon siden vi var så syke. Hadde eggløsning på torsdag :hilarious:
Ikke tenk på det - skal litt til å holde styr på alt som skjer her inne :hilarious:

Skjønner du er redd, men prøv å fylle kroppen din med glede og positivitet, vet det er lettere sagt enn gjort men dette skal gå veien :smiley-angelic001 :Heartpink

Var det eggløsningstopp onsdag eller torsdag da? Siden EL skjer ofte en dag etter LH topp.. :pompus: Bruker du bare kopp og sprøyte til hjemme-inseminasjon? Det er jo en lur løsning hvis formen ikke er på topp, eller hvis man sliter med å fullføre, det skjedde med oss den ene gangen sist, ble så sykt lei av humping i en time liksom, han skal ha for utholdenhet og cardio ass :hilarious: Men gikk jo til slutt etter en pause og litt kos :love017:love017

Ikke tenk på det - skal litt til å holde styr på alt som skjer her inne :hilarious:

Skjønner du er redd, men prøv å fylle kroppen din med glede og positivitet, vet det er lettere sagt enn gjort men dette skal gå veien :smiley-angelic001 :Heartpink

Var det eggløsningstopp onsdag eller torsdag da? Siden EL skjer ofte en dag etter LH topp.. :pompus: Bruker du bare kopp og sprøyte til hjemme-inseminasjon? Det er jo en lur løsning hvis formen ikke er på topp, eller hvis man sliter med å fullføre, det skjedde med oss den ene gangen sist, ble så sykt lei av humping i en time liksom, han skal ha for utholdenhet og cardio ass :hilarious: Men gikk jo til slutt etter en pause og litt kos :love017:love017
Ja, prøver og bare tenke positivt.. at det her skal gå bra! Så elsker alle symptomer. Som jeg sa til mannen så er det nå første gang i livet jeg faktisk elsker å være kvalm :hilarious:

Toppen kom på onsdag, hadde EL på kvelden kl 19. Så kjøper 5 ML sprøyter og bruker ny for hver gang så de holder seg sterile, også kjøper jeg urinprøve glass som han fyller opp. Det er fint om du har orgasme før, masse slim som fyller opp skjeden. Før den dypt inn i skjeden også bare klemmer du det litt og litt inn og har rumpa å beina opp. Du skal ligge i 30 min, det gjorde jeg :)

Er flere her som har blitt gravide med den metoden, det er greit for mannfolka når det blir for mye prestasjon

Ja, prøver og bare tenke positivt.. at det her skal gå bra! Så elsker alle symptomer. Som jeg sa til mannen så er det nå første gang i livet jeg faktisk elsker å være kvalm :hilarious:

Toppen kom på onsdag, hadde EL på kvelden kl 19. Så kjøper 5 ML sprøyter og bruker ny for hver gang så de holder seg sterile, også kjøper jeg urinprøve glass som han fyller opp. Det er fint om du har orgasme før, masse slim som fyller opp skjeden. Før den dypt inn i skjeden også bare klemmer du det litt og litt inn og har rumpa å beina opp. Du skal ligge i 30 min, det gjorde jeg :)

Er flere her som har blitt gravide med den metoden, det er greit for mannfolka når det blir for mye prestasjon

Åå ja, god følelse å være glad og takknemlig for å være kvalm :hilarious::Heartpink Jeg og kommer til å elske alle symptomene, sist gang var jeg faktisk litt negativ fordi jeg var så trøtt, det kommer jeg IKKE til å være igjen :hilarious: Ikke at det ikke er lov til å være negativ og lei seg fordi man er dårlig, det synes jeg det absolutt er lov til! Jeg snakker bare om for min egen del (og så håper jeg at jeg husker at jeg sa dette når jeg faktisk blir gravid og trøtt :joyful:)

Tusen takk for gode tips, det var veldig snilt av deg :smiley-angelic003 Skal kjøpe inn sprøyte og glass for å ha på lur i nøden :hilarious:

PP3 CD11 - Testing testing

Forventer ikke EL før om en 4-5 dager men har begynt testingen med urinstrips og med Clear Blue digital, begge negativ idag selvsagt. Ingen mer EL slim enda. Er nok ikke i fertilitetsvinduet men skal legge aksjer imorgen. Hubby ville vite når jeg hadde EL så han ikke gikk glipp av det så han skal få info nå. Greit å vite at han ikke blir stresset av infoen iallefall :joyful: Han vil jo så gjerne «smelle meg på tjukken» :hilarious:

Jeg står opp i 4-5 tiden i ukedagene og det blir for tidlig for urinstrips siden det er anbefalt i 11-15 tiden? Blir bare så styrete å teste på jobb :bag: Clear Blue står det at man kan teste når som helst på dagen men at man skal teste til samme tid hver dag og derfor foretrekker mange å gjøre det på morgenen… Så tenker å ta clear blue i 4-5 tiden, og urinstrips med på jobb i smug fremover :bag:

IMG_4155.jpeg

IMG_4156.jpeg

Dagens temp kaster jeg, veldig lav og våknet en time før jeg skulle pga noen sykt lykkelige og happy’e sangfugler utenfor vinduet :smiley-angry019

PP3 CD12 - Clear Blue vs urin strips

Jeg hang meg opp i hvorfor clear blu sier han man skal ta testen om morningen, mens LH strips er anbefalt å ta på ettermiddag. Og fikk dette svaret under fra ChatGPT, så jeg får vel slå meg til ro med det :confused005

Hvorfor Clearblue Digital (kun LH) anbefales morgenurin

Selv om LH-toppen først vises i urinen noen timer etter at den skjer i blodet, har Clearblue designet testen for å fungere optimalt med morgenurin av flere grunner:

• Morgenurin er mest konsentrert og gir et jevnere utgangspunkt for testene fra dag til dag.
  • Clearblue-tester er laget for engangsbruk per dag, så produsenten anbefaler tidspunktet hvor det er størst sjanse for å fange opp LH-økning konsistent hos flest mulig kvinner.
  • Clearblue Digital LH-tester har en lavere terskel for å oppdage LH enn mange strips.
  • Den innebygde algoritmen analyserer små endringer i LH-nivå, så den klarer ofte å fange økningen tidlig, selv i morgenurin.

IMG_4162.jpeg

Vedlegg

• IMG_4164.jpeg
    IMG_4164.jpeg
    236,1 KB · Visninger: 25
Last edited:
CD13 - slippery slope…! :hilarious:

Fremdeles blanke tester men idag morges var det mer EL slim! :happy093Var bittelitt nedfor igår fordi det var like tørt som Sahara der nede så kjekt at det var litt mer hydrering i denne gamle røya idag :knegg:
IMG_4188.jpeg

IMG_4186.jpeg

Alle reseptene på IVF dumpet ned i helsenorge appen igår, ble litt skremt, 6 forskjellige resepter. Vet at det ikke er farlig eller skummelt og at det vil gå bra, og er veldig takknemlig for at IVF finnes og at jeg får det, men det er litt sårt og skummelt likevel :Heartpink

Back
Topp