En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Heier på deg jeg og ❤️ håper på positiv for deg, men tre på lager er jo et veldig godt utgangspunkt uansett!!

Det går fint med rugingen! Får svar veldig snart på denne runden, så håper men føler meg mye mer avslappet enn før, det vil skje når tiden er inne :Heartred Hvordan går det med deg? :Heartred
Det var sikkert lurt å ikke starte med testingen tidlig denne gangen :Heartred Håper sånn med deg og så glad du har tre egg på frys, gir kanskje mer ro det og. Går bedre med meg psykisk, men kroppen sliter litt fortsatt

Det var sikkert lurt å ikke starte med testingen tidlig denne gangen :Heartred Håper sånn med deg og så glad du har tre egg på frys, gir kanskje mer ro det og. Går bedre med meg psykisk, men kroppen sliter litt fortsatt
Ja du har helt rett, det passer bedre for psyken min med å utsette test lengst mulig, men det måtte jeg prøve meg frem til å finne ut :happy: Jeg synes det er bedre å leve i uvisshet og håp frem til testdag, enn skuffelse, testdagen får jeg jo ikke flyttet på, og det er lettere å vende nesen fremover etter testdagen enn før, hvis du skjønner hva jeg mener :Heartred Ja eggene på frys gir mer ro, det er jo ikke en selvfølge så ydmyk og takknemlig for det :Heartred

Godt å høre du har det bedre psykisk, og håper kroppen kommer etter..❤️

Last edited:
12 DPO - tar livet med ro :happy::Heartred

Noen avgjørende dager som kommer nå, men jeg merker jeg er ganske avslappet ifht det og det er godt. Har ikke testet enda og tenker å vente så lenge som mulig, så antar menstruasjon vil komme først hvis det er negativt resultat denne runden, men det kan jo være 2x prolutex (progesteron injeksjon) daglig holder menstruasjonen unna på tross av negativt resultat. Føler ikke jeg har symptomer lenger (hadde såre bryst grunnet otrivelle / eggløsningssprøyte) men det er vekke nå. Heldigvis har jeg tre fine embabyer på frys og jeg har tro på at jeg vil få min regnbuebaby når tiden er inne :love7:Heartbigred
Hei! Spennende tid du er inni nå.:happy: Du ligger noen dager før meg. Satt inn 5-dagers sist fredag og er da på 10 DPO :smiley-bounce022. Tiden går forsåvidt sakte og fort på samme tid. Du er god som klarer å vente med testing . Har ei jente på 3,5 fra forje innsett, og det satt på første innsett. :hello2Det er samme egguttak vi prøver med nå, og 4 igjen på frys i tillegg . Har ikke aktivt prøvd i mellomtiden, men ble spontant gravid i høst, etter 30 måneder uten beskyttelse, men mistet i uke 6 .:happy8 Da innså vi at vi virkelig ville ha en liten til, og er nå i gang med IVF igjen. Heldigvis lettere når man har egg på frys!:love7

Ja brutalt er ordet :laughing002 Absolutt, det er det viktigste! Jeg la nettopp inn søknad om refusjon på helfo, så viser seg at totalt sett jeg har hittil brukt 30 k på medisiner. Man får refusjon på alt over ca 20 k. Og så koster det jo 400-1500 pr ultralyd/uttak/innsett osv i tillegg. Det er jo mye billigere enn privat, men det er ikke gratis heller :schocked028
Må bruke anledningen og spørre. Jeg søker nå første gang etter tre forsøk. Får vi tilbake alt over 20.000 fra alle forsøk eller alt over 20.000 per forsøk?
Det er stor forskjell fra den ene og den andre

Må bruke anledningen og spørre. Jeg søker nå første gang etter tre forsøk. Får vi tilbake alt over 20.000 fra alle forsøk eller alt over 20.000 per forsøk?
Det er stor forskjell fra den ene og den andre

Du får dekt alle medisiner over 20k på de tre forsøkene samlet. :)

Så hvis jeg har betalt total cirka 50.000 kr på medisiner i total alle tre forsøk. Får jeg tilbake cirka 30.000 kr ? Er det sånt?
Jepp, det er i alle fall sånn det skal fungere. Selvsagt, må ha riktig dokumentasjon medsendt osv, men så lenge det er i orden, så skal du kunne få dekt medisinutgiftene over 20k for inntil 3 forsøk (per fødsel. Dvs, søskenforsøk, gir tre nye forsøk).

Hei! Spennende tid du er inni nå.:happy: Du ligger noen dager før meg. Satt inn 5-dagers sist fredag og er da på 10 DPO :smiley-bounce022. Tiden går forsåvidt sakte og fort på samme tid. Du er god som klarer å vente med testing . Har ei jente på 3,5 fra forje innsett, og det satt på første innsett. :hello2Det er samme egguttak vi prøver med nå, og 4 igjen på frys i tillegg . Har ikke aktivt prøvd i mellomtiden, men ble spontant gravid i høst, etter 30 måneder uten beskyttelse, men mistet i uke 6 .:happy8 Da innså vi at vi virkelig ville ha en liten til, og er nå i gang med IVF igjen. Heldigvis lettere når man har egg på frys!:love7
Så hyggelig at du legger igjen en hilsen :happy: :Heartred Lei for at dere mistet, det er vondt, men håper dette innsettet også klaffer på «første forsøk», kan skjønne dere vil ha en liten til, de er jo så søte :shy: (og sikkert strevsomt også men det trenger vi ikke å snakke om :joyful:).

Har du sjekket ut assisert befruktningsdelen av forumet? Har ikke sett deg der før som jeg husker, det er en november gruppe der hvis du ønsker å henge med oss :smiley-angelic003

Jepp, det er i alle fall sånn det skal fungere. Selvsagt, må ha riktig dokumentasjon medsendt osv, men så lenge det er i orden, så skal du kunne få dekt medisinutgiftene over 20k for inntil 3 forsøk (per fødsel. Dvs, søskenforsøk, gir tre nye forsøk).
@Energy : du har fått gode svar fra Lillafrosk her :happy: Men husk at alle kvitteringer må være spesifiserte (kan hentes ut tilbake i tid hos apoteket), og du må ha bekreftelse på behandling fra lege. Jeg sendte inn alle kvitteringer men fikk svar jeg manglet bekreftelsesbrevet fra lege på behandling, og så var 3 av kvitteringene ikke spesifiserte (kun vanlige kvitteringer men med signatur fra apoteket). Så jeg må tilbake til apoteket og be de skrive ut spesifisert kvittering til meg :Heartred

Takk for svaret. Setter stor pris på det. Nå risikerer jeg at dokumentasjonen og søknaden er sendt en uke etter anbefalt dato dvs 6 måneder etter at vi har oppnådd summen. Men vi får se hva sier de.

Back
Topp