En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Nettrakassering på babyverden

Ja da har det skjedd meg, jeg blir nå trakassert på nett på babyverden, et sted hvor kvinner heier på og støtter hverandre i en vanskelig prøvetid. Men jeg kan bare skylde på meg selv, jeg sa ja til å utveksle snap med en veldig hyggelig dame som heiet veldig på meg i dagboken min.

Det var en stund med god og hyggelig dialog på snap, men så utartet den seg negativt i det siste. Spørsmål jeg stilte oppriktig uten vonde intensjoner ble tolket negativt og kritisert, og hun ble sur når jeg en gang ikke svarte snap umiddelbart etter åpning, jeg prøvde å forklare at jeg var på jobb og hadde ikke helt forstått hva hun sendte meg så jeg hadde ikke en umiddelbar respons og ikke tid til å tenke på det der og da. Fikk som svar at jeg måtte heller la vær å åpne snap da hvis jeg ikke kunne svare med en gang.

Kommunikasjonen var passiv-aggressiv og det var faresignaler for meg, og ikke en kommunikasjon som gjorde meg godt. Jeg ble faktisk lei meg av slik konfronterende dialog. Så jeg skrev en melding om at denne kommunikasjonen fungerer ikke for meg, takket for praten men at jeg ville avslutte den nå. At det var no hard feelings fra meg og at jeg ønsket henne alt godt. Jeg fjernet så henne fra snap, for jeg orker rett og slett ikke slik negativ kommunikasjon ut fra det blå, det er nok vanskeligheter i livet som ufrivillig barnløs. Men da jeg stakk innom babyverden var denne meldingen dumpet ned i postkassen min:

Den avslutningen der var spenstig å skrive til en ufrivillig barnløs må jeg si…! Jeg ønsker ikke å legge ut nicket til vedkommende, men det er rapportert inn til moderator som trakassering og det bryter med forumsreglene. Vedkommende har kommentert ofte med støttende kommentarer på både min dagbok og på flere andre sine dagbøker. Men det var jeg som sa ja til å utveksle snap og jeg vil advare andre: du vet aldri hvem du faktisk snakker med uansett så snill, god og støttende de fremstår, skinnet kan bedra…!
Ganske ubehagelige at dette er noken som har skrevet til deg mange gonger og sikker mange andre sine dagbøker. Eg er ganske redd å vere sosial fra før men no blei det ubehagelige at det er slike folk her inne uten at eg veit kven det er.
Når ein har så stort ønske om barn men det tar år uten å bli vellykket så går det så utover psyken og dette er det siste ein skal skrive til noken i det heile tatt men spesielt når ein veit at personen har slitt med det i åresvis :Heartred

Last edited by a moderator:
Er virkelig sjokkert over at noen kan skrive noe sånt, trodde dette bare var oppførsel som fantes på kvinneguiden! Håper du får børstet de fæle kommentarene av deg etterhvert.

JEG håper hvert fall at du får bli mamma :Heartred

Enig med di andre. Helt sykt oppførsel det der… at du måtte oppleve det :sad010
Fy.
Håper du får fine regnbue babyen din snarest, vet at du kommer til å bli en fantastisk god mamma :hello2:love7

Herremin, at det går an å skrive sånne ting! Jeg er litt sen til festen ser jeg, men sånne personangrep håper jeg virkelig de har nulltoleranse for her på forumet! Ser ut som du har klart å riste det litt av deg, men er jo naturlig at man reagerer når folk oppfører seg så ufint ❤️ Synes du har håndtert det veldig bra og voksent, og som du sier - sånne kamper vinner man ikke ved å falle til samme nivå.

Vi heier videre på stjerneskuddet, jeg har all tro på at du kommer til å bli en helt super mamma ❤️❤️

Ooh, har symptomjakten begynt enda? 7dpo, da er det jo sjanse for at egget har festet seg :D

Merker ingenting enda :nailbiting::Heartred
Tidlig uansett; men leter jo alltids. Jeg fikk symptomer 8dpo selv. Type, "jeg vet at det klaffa" :hilarious: 7dpo kjente jeg ikke så mye, tror jeg. Men har hatt kortvarig festesmerter da. Likevel; leter jo alltids!

Håper på positivt resultat denne gang!! ❤️

Her var det skjedd mye siden sist jeg var innom!
Gratulerer med tre hele egg på frys i tilleggtil det du går å ruger på nå! Det er jo helt nydelig :smiley-bounce012

Og herlighet, veldig spesielt de tingene den personen har skrevet til deg. Ble helt satt ut da jeg leste det. Du som er så snill og god med alle her inne også fortjener ikke sånt :Heartred

kjærlighet an eg spørre om du føler deg som "mor" for mannen din sine barn. Dere har jo vert sammen lenge. Er bare litt nysgjerrig på slike forhold og korleis forholdene er :Heartred
Klart du kan spørre :happy: Nei jeg føler meg ikke som «mor» for min mann sine barn, men det er ikke negativt ment fordi jeg er utrolig glad i dem og gjør alt jeg kan for at de skal ha det godt. Jeg tror det har med at de har alltid hatt en kjempegod og kjempeflink mamma så det har aldri vært behov for at jeg tar den rollen. De er super veloppdragen og grei, så hun har gjort en god jobb! Jeg kommer fra en mine/dine/våre familie selv, så er vant med det og at alle barn behandles likt og godt uansett :happy: :Heartred

Last edited:
Her var det skjedd mye siden sist jeg var innom!
Gratulerer med tre hele egg på frys i tilleggtil det du går å ruger på nå! Det er jo helt nydelig :smiley-bounce012

Og herlighet, veldig spesielt de tingene den personen har skrevet til deg. Ble helt satt ut da jeg leste det. Du som er så snill og god med alle her inne også fortjener ikke sånt :Heartred
Tusen takk for gratulasjon på fryselageret! :joyful: Ja det gikk plutselig over all forventning :Heartred

Tusen takk for støtten, det setter jeg pris på, der har heldigvis prellet helt av meg nå så det er godt :happy:

Tidlig uansett; men leter jo alltids. Jeg fikk symptomer 8dpo selv. Type, "jeg vet at det klaffa" :hilarious: 7dpo kjente jeg ikke så mye, tror jeg. Men har hatt kortvarig festesmerter da. Likevel; leter jo alltids!

Håper på positivt resultat denne gang!! ❤️
Ja man kjenner alltid litt ekstra godt etter i dpo land :joyful: Jeg har jo symptomer på grunn av eggløsningssprøyten med hcg i seg, har veldig ømme pupper men det begynte før implantasjonsvindu og det hadde jeg sist jeg tok ovitrelle også, så er nok sprøyten som tuller litt i systemet og da er det ikke så lett å skille ekte symptomer mot ovitrelle bivirkninger. Men ja vi håper på positive resultater, jeg har tro på at det er bedre kvalitet på egga denne gangen :smiley-bounce012 Ja husker med deg ja at det var avgjort tidlig i dpo land med symptomer og test - «ja denne satt!» :love017:Heartbigred

Ja man kjenner alltid litt ekstra godt etter i dpo land :joyful: Jeg har jo symptomer på grunn av eggløsningssprøyten med hcg i seg, har veldig ømme pupper men det begynte før implantasjonsvindu og det hadde jeg sist jeg tok ovitrelle også, så er nok sprøyten som tuller litt i systemet og da er det ikke så lett å skille ekte symptomer mot ovitrelle bivirkninger. Men ja vi håper på positive resultater, jeg har tro på at det er bedre kvalitet på egga denne gangen :smiley-bounce012 Ja husker med deg ja at det var avgjort tidlig i dpo land med symptomer og test - «ja denne satt!» :love017:Heartbigred
Ahh, ja, den ovitrellen ja.. Du har jo ferskforsøk, så den blir jo selvsagt å tulle litt. Tenkte jeg ikke på. Jeg har aldri hatt ferskforsøk :p
Vente til 14dpo eller evt blodprøve denne gang da..?

Kan hende du har nevnt det tidligere, men jeg husker ikke :bag:

Ovitrellen hang jo så lenge sist hos deg, så er vel litt dumt å teste tidlig :bag:

Ahh, ja, den ovitrellen ja.. Du har jo ferskforsøk, så den blir jo selvsagt å tulle litt. Tenkte jeg ikke på. Jeg har aldri hatt ferskforsøk :p
Vente til 14dpo eller evt blodprøve denne gang da..?

Kan hende du har nevnt det tidligere, men jeg husker ikke :bag:

Ovitrellen hang jo så lenge sist hos deg, så er vel litt dumt å teste tidlig :bag:

Ble du overstimulert og måtte ha totalfrys da?

Jeg er fristet til å vente til blodprøve hvis jeg klarer :joyful: (som er det er 17 dpo :bag:) Men hvis det ikke går så tror jeg nok jeg begynner å spotte før blodprøven, men det holdes litt igjen pga progesteron. Ja ovitrelle ikke var ute før 15–16 dpo faktisk sist gang :wideyed:

Ble du overstimulert og måtte ha totalfrys da?

Jeg er fristet til å vente til blodprøve hvis jeg klarer :joyful: (som er det er 17 dpo :bag:) Men hvis det ikke går så tror jeg nok jeg begynner å spotte før blodprøven, men det holdes litt igjen pga progesteron. Ja ovitrelle ikke var ute før 15–16 dpo faktisk sist gang :wideyed:
Ja, eller, fikk 15 egg ut. Ble ikke overstimulert, men 15 er grensa til St Olavs, fordi de ikke vil risikere overstimulering. Selv om man ikke har symptomer der og da, er sjansen stor ved mange egg, for at man får symptomer etter uttak og ved graviditet, eller så.
Noen klinikker mener jeg ser an litt mer, har jeg hørt? Men st Olavs sier totalfrys på 15. :p

Blir spennende å se hva du greier !
15-16 dpo er leeeenge at det henger i, da..? Kan jo være du fikk en kjemisk istedenfor..? :bag: Kunne jo egentlig høres sånn ut; men det får man jo ikke vite helt sikkert. :dead:

Ja, eller, fikk 15 egg ut. Ble ikke overstimulert, men 15 er grensa til St Olavs, fordi de ikke vil risikere overstimulering. Selv om man ikke har symptomer der og da, er sjansen stor ved mange egg, for at man får symptomer etter uttak og ved graviditet, eller så.
Noen klinikker mener jeg ser an litt mer, har jeg hørt? Men st Olavs sier totalfrys på 15. :p

Blir spennende å se hva du greier !
15-16 dpo er leeeenge at det henger i, da..? Kan jo være du fikk en kjemisk istedenfor..? :bag: Kunne jo egentlig høres sånn ut; men det får man jo ikke vite helt sikkert. :dead:
Ah skjønner, ja det er jo en risiko videre for overstimulering etter uttak også ja, selv om man har sluttet med sprøytene.

Nå tror jeg faktisk jeg sa feil til deg, det var 15-16 dager etter sprøyten, ikke dpo, så det blir jo ca 14 dpo, jeg hadde svak strek 12 dpo men testet ikke 13 dpo, og 14 dpo var testen blank. Vanligvis henger otrivelle igjen 10 dager etter sprøyten, men kan henge i lenger hos noen. Mulig det har vært en streifer eller kjemisk ja, men ja men det får man ikke vite :dontknow

Back
Topp