Tuuli
Flørter med forumet
Ganske ubehagelige at dette er noken som har skrevet til deg mange gonger og sikker mange andre sine dagbøker. Eg er ganske redd å vere sosial fra før men no blei det ubehagelige at det er slike folk her inne uten at eg veit kven det er.Nettrakassering på babyverden
Ja da har det skjedd meg, jeg blir nå trakassert på nett på babyverden, et sted hvor kvinner heier på og støtter hverandre i en vanskelig prøvetid. Men jeg kan bare skylde på meg selv, jeg sa ja til å utveksle snap med en veldig hyggelig dame som heiet veldig på meg i dagboken min.
Det var en stund med god og hyggelig dialog på snap, men så utartet den seg negativt i det siste. Spørsmål jeg stilte oppriktig uten vonde intensjoner ble tolket negativt og kritisert, og hun ble sur når jeg en gang ikke svarte snap umiddelbart etter åpning, jeg prøvde å forklare at jeg var på jobb og hadde ikke helt forstått hva hun sendte meg så jeg hadde ikke en umiddelbar respons og ikke tid til å tenke på det der og da. Fikk som svar at jeg måtte heller la vær å åpne snap da hvis jeg ikke kunne svare med en gang.
Kommunikasjonen var passiv-aggressiv og det var faresignaler for meg, og ikke en kommunikasjon som gjorde meg godt. Jeg ble faktisk lei meg av slik konfronterende dialog. Så jeg skrev en melding om at denne kommunikasjonen fungerer ikke for meg, takket for praten men at jeg ville avslutte den nå. At det var no hard feelings fra meg og at jeg ønsket henne alt godt. Jeg fjernet så henne fra snap, for jeg orker rett og slett ikke slik negativ kommunikasjon ut fra det blå, det er nok vanskeligheter i livet som ufrivillig barnløs. Men da jeg stakk innom babyverden var denne meldingen dumpet ned i postkassen min:
Den avslutningen der var spenstig å skrive til en ufrivillig barnløs må jeg si…! Jeg ønsker ikke å legge ut nicket til vedkommende, men det er rapportert inn til moderator som trakassering og det bryter med forumsreglene. Vedkommende har kommentert ofte med støttende kommentarer på både min dagbok og på flere andre sine dagbøker. Men det var jeg som sa ja til å utveksle snap og jeg vil advare andre: du vet aldri hvem du faktisk snakker med uansett så snill, god og støttende de fremstår, skinnet kan bedra…!
Når ein har så stort ønske om barn men det tar år uten å bli vellykket så går det så utover psyken og dette er det siste ein skal skrive til noken i det heile tatt men spesielt når ein veit at personen har slitt med det i åresvis

Last edited by a moderator:

7dpo kjente jeg ikke så mye, tror jeg. Men har hatt kortvarig festesmerter da. Likevel; leter jo alltids!
Nei jeg føler meg ikke som «mor» for min mann sine barn, men det er ikke negativt ment fordi jeg er utrolig glad i dem og gjør alt jeg kan for at de skal ha det godt. Jeg tror det har med at de har alltid hatt en kjempegod og kjempeflink mamma så det har aldri vært behov for at jeg tar den rollen. De er super veloppdragen og grei, så hun har gjort en god jobb! Jeg kommer fra en mine/dine/våre familie selv, så er vant med det og at alle barn behandles likt og godt uansett
Ja det gikk plutselig over all forventning