Emmaljunga vogn

Har hørt folk si at de hjulene ikke er så gode på snø og veldig grumsete veg. Har ikke prøvd dette selv. Prøver enda å finne ut hva forskjellen på denne vogna og duo edge vogna er:)

Skjønner ikke forskjellen selv på de to, men du har et godt poeng med hjulene kan være dårlige på snø/grumsete veier. Bare synes det virker så praktisk i det daglige å ha en vogn som snur lett og ikke må halvveis løftes rundt svinger ;)

Skjønner ikke forskjellen selv på de to, men du har et godt poeng med hjulene kan være dårlige på snø/grumsete veier. Bare synes det virker så praktisk i det daglige å ha en vogn som snur lett og ikke må halvveis løftes rundt svinger ;)

Tror du bare må veie de tingene mot hverandre å tenke over hvordan det er hos deg! Det er jo forskjellig her i landet. Tenkte på de selv:) men siden vi har en grusvei hjem. Og siden det regner og snør om hverandre her når det er vinter så går jeg for de andre. Men enig i at de må være lettere å handtere ellers:)

Jeg hadde edge duo og Peugeot 307, ingen problemer å få vogna inn der :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Forskjellen på Mondial og Edge er at designet er annerledes. :) Er egentlig ikke noe mer enn det. Er bare baggene og sportsdelene som er annerledes, og Mondial kan du få i letherette, men det kan du ikke få Edge i.

På duo s understellet, det med svingbare forhjul, kan du enkelt låse hjulene. Blir enklere å trille i snø da :) men i våt snø blir jo alt tungt og krunglete da. Jeg kjøpte det understellet i dag :D Den perfekte vogna finnes ikke for meg, så har måttet velge hva som er viktigst. Hjulene på duo s er forresten større enn feks nitro sine forhjul, noe jeg tror er en fordel på uggent føre. Anbefaler å sjekke ut super nitro også, en ganske lik men litt lettere vogn (hvertfall bag) :)

-Appen

Da eliminerer jeg audi q3. Skal sjekke opp den skoda å se:)
Er ikke like nøye på hvilken bil som han andre her i huset er!:)

Vi har Skoda Superb, litt større enn oktavia, tror nesten ikke det er noen biler med bedre plass både i bagasjen og setene. Det er ikke de kuleste på markedet, men en fin bil:-)
Vi skal ha Vogn som er 110cm i bagen, og det er god plass:-)

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker inn her. Noen som har hund itillegg? Vi sliter med å finne en bil der bur og vogn har plass ved siden av hverandre. Til og med en splitterny stor Ford Focus stasjonsvogn er akkuratt for lite, og vi har liten hund:/

jeg begynte også å gruble på det her, for hunden blir ca 30kg som voksen. jeg har funnet en skillevegg som kan justeres dit jeg vil, og skal ha det :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Vi har jo ett ganske "lite" bur, men når bestilte vi bilen likevel:P så passer det ikke liggende og helt rett får det bare festes på en måte (vognen altså, buret skal festes uansett;))

Det er vel stasjonsvogn da, når du ikke behøver å ta fra hverandre vognen?

Vi har Edge Duo (tror jeg) og Passat sedan, og vi får fint vognen bak i, men vi må ha over- og understellet ved siden av hverandre. Det ser ut som at vogna tar hele bagasjerommet, men det er utrolig hva annet man faktisk kan presse inn der samtidig, men vi har likevel alltid hatt baksetet en del bagasje inni bilen når vi har vært på ferie... Jeg ville egentlig ha Simo når vi skulle kjøpe vogn til førstemann, men den fikk vi ikke inn i bagasjerommet.

Nå må vi bytte bil, for vi får ikke tre bilseter i baksetet...

Ja, glemte å nevne at.det er stasjonsvogn ja! :)
Vi har to barneseter fra før i, og nå skal det en baby-stol inn itillegg, så jeg lurer også på hvordan det går :) Har ikke testet ennå.

Min tanke er forresten at hvis det blir for umulig med duo s understellet så kjøper jeg ett sportunderstell i tillegg :p

-Appen

Back
Topp