Ekstra oppfølging i svangerskapet

Jeg var hos legen nå på mandag. Var da 5+4. Spurte legen om å få henvisning til tul da sykehuset ba meg be legen om å få henvisning til tul i uke 8 neste gang jeg ble gravid. Dette pga en MA i uke 12 og en SA i uke 8. Legen sjekka på nett og sa at det var vanlig å ha svangerskapskontroll mellom uke 8-12, og ba meg bare bestille en ny time hos henne da, så kunne vi snakke om det neste gang.. Jeg prøvde å si at da var det sikkert "for seint" for det tar vel litt tid å få time til tul etter hevisning? Hun sa bare at hun skulle rådføre seg med kollegaer da hun mente det ikke var normalt å ta ul før oul. Har enda ikke hørt noe! Føler jeg ikke har fått noe ekstra oppfølging selv om jeg har vært uheldig to ganger på ett år og gjerne vil få litt hjelp og bekreftelse.

Det hørtes jo ikke heilt greit ut o.o

Tror jeg villa ring igjen ellernoe å mast litt. Mtp det sykehus har sagt. I verste fall om du ikke får noe om du vil ta privat da ?

Jeg var hos legen nå på mandag. Var da 5+4. Spurte legen om å få henvisning til tul da sykehuset ba meg be legen om å få henvisning til tul i uke 8 neste gang jeg ble gravid. Dette pga en MA i uke 12 og en SA i uke 8. Legen sjekka på nett og sa at det var vanlig å ha svangerskapskontroll mellom uke 8-12, og ba meg bare bestille en ny time hos henne da, så kunne vi snakke om det neste gang.. Jeg prøvde å si at da var det sikkert "for seint" for det tar vel litt tid å få time til tul etter hevisning? Hun sa bare at hun skulle rådføre seg med kollegaer da hun mente det ikke var normalt å ta ul før oul. Har enda ikke hørt noe! Føler jeg ikke har fått noe ekstra oppfølging selv om jeg har vært uheldig to ganger på ett år og gjerne vil få litt hjelp og bekreftelse.

Ring rett til sykehuset du var

Jeg har gått på pergo for å få eggløsning og ble gravid på dette nå. Fikk en TUL nå og ble regnet til å være ca i uke 6.
Får en til i ca uke 12 også siden jeg spurte :)
Dette er hos en gynekolog som jeg ble henvist til av fastlegen fordi jeg ikke hadde mensen på egenhånd.

Skjønner godt at du vil ha tul for å slippe å bekymre deg, men det er vel egentlig ikke innenfor "vilkårene" for tul, selv om jeg vet at mange får det etter flere ma/sa. Kanskje det var det legen tenkte på? Ville ringt rett til sykehuset som noen andre her foreslår.

Ja, jeg får ekstra oppfølging. Starten har ikke gått etter boka, og senere får jeg ekstra screening siden jeg fyller 38.

Huff, for en kjip lege! Du kan ikke prøve å ringe til de på sykehuset? Bare høre litt mer med praksis rundt det. Og ringe legen din igjen. Slenge infoen på bordet og si at du er lovet en henvisning?

Legen målte hcg i dag og sendte henvisning til TUL :)

Skal til legesenteret i morgen og på mandag for å måle hcg. Fikk i tillegg legetime allerede 25.jan (6+6) da jeg frontet ønske om tul som oppfølging etter sa i august, så håper på henvisning til sykehuset da :)

Ja, pga at eg er 38 ved termin så skal eg ha den dobbelttesten. Første legetime er derfor allerede neste torsdag, då er eg ca 7 på vei.

Skal ha ekstra oppfølging pga prematur med hjerneblødning sist svangerskap

Ultralydmåling av livmorhals annenhver uke fra uke 24 - 32, og celleprøve hver andre måned gjennom svangerskapet.

Håper på ekstra oppfølging siden førstemann var så stor at fødselen ble litt vel dramatisk. Kunne gått riktig ille med oss begge, så kommer til å be om bedre oppfølging denne gangen. Sist var det ingen som tok meg alvorlig da jeg sa babyen var stor! :angry4 En uke før termin sa til og med jordmora til meg: han er litt større enn gjennomsnittet på 3,5kg, men ikke så mye. Han var 5,3kg og 57cm da han ble født!!!! :wideyed:

Håper på ekstra oppfølging siden førstemann var så stor at fødselen ble litt vel dramatisk. Kunne gått riktig ille med oss begge, så kommer til å be om bedre oppfølging denne gangen. Sist var det ingen som tok meg alvorlig da jeg sa babyen var stor! :angry4 En uke før termin sa til og med jordmora til meg: han er litt større enn gjennomsnittet på 3,5kg, men ikke så mye. Han var 5,3kg og 57cm da han ble født!!!! :wideyed:
Auu! Her fikk jeg klar beskjed fra fastlegen, at om det kom noen indikasjoner på stor baby skulle jeg kreve ekstra oppfølging, fordi hun mente bekkenet mitt ikke ville klare det. Ble heldigvis normal baby her da. Håper du får mer oppfølging etterhvert i svangerskapet [emoji5]

Auu! Her fikk jeg klar beskjed fra fastlegen, at om det kom noen indikasjoner på stor baby skulle jeg kreve ekstra oppfølging, fordi hun mente bekkenet mitt ikke ville klare det. Ble heldigvis normal baby her da. Håper du får mer oppfølging etterhvert i svangerskapet [emoji5]
Godt du ble tatt vare på da :) Håper i grunnen denne babyen blir en "liten" 4 kilos baby ;)

Skal ha tul på fertilitetsklinikken pga SA de gangene jeg faktisk ble gravid for mange år siden. Vet ikke om de også vil ta meg inn siden jeg ble gravid mellom forsøkene. Får vel svar på dette med ekstra oppfølging når jeg er der..
Noen som vet om det er no spesielt med tanke på spontant graviditet etter mislykket ivf?

Huff, for en kjip lege! Du kan ikke prøve å ringe til de på sykehuset? Bare høre litt mer med praksis rundt det. Og ringe legen din igjen. Slenge infoen på bordet og si at du er lovet en henvisning?
Jeg fikk ordnet direkte med sykehuset! Godt det ordnet seg, men kjipt det ikke går ann å gjøre det på "den rette måten". Dårlig fastlege vikar!

Back
Topp