Ekstra oppfølging i svangerskapet

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
Skal dere ha ekstra oppfølging under svangerskapet?

Selv skal jeg ha hyppigere kontroller hos Jm, i tillegg til månedlig kontroll hos urolog og gynekolog fra ca halvveis i svangerskapet. Har 2 svangerskap med nyreproblematikk bak meg, og sansynligheten for at det skjer på nytt er høy, desverre. Vi har også hjertefeil i familien på begge sider, så vi skal ha screening rundt uke 18.
 
Jeg skal ha ekstra oppfølging (minimum tidlig ultralyd/duotest) pga alvorlig kromosomfeil i forrige svangerskap.
 
Får extra oppfølging på kvinne/barn klinikken på sykehuset siden jeg har barn fra før med syndrom :)
 
Får man det? Har barn med syndrom jeg også

Han hadde tett passasje i nesen så måtte opereres etter fødsel for å få til å puste på egenhånd og har ett øye som er mye mindre enn det andre, det er noe de skal følge opp på ul :)
 
Får TUL i uke 7-8 pga MA i september i fjor. Men håper jeg får enda en før den ordinære. Mistet da jeg var 12 uker sist, og blir lang tid mellom uke 7 og 18 (eller der omkring for OUL).. vurderer å skaffe doppler. Noen som har erfaring med bruk av det for å høre hjertelyd? :)
 
Jeg har! Skal til ultralyd til spesialist den 19. så har vi tett oppfølging :) var snakk om blodfortynnende også men vet ikke helt hvordan det blir :)
 
Får TUL i uke 7-8 pga MA i september i fjor. Men håper jeg får enda en før den ordinære. Mistet da jeg var 12 uker sist, og blir lang tid mellom uke 7 og 18 (eller der omkring for OUL).. vurderer å skaffe doppler. Noen som har erfaring med bruk av det for å høre hjertelyd? :)
Brukte det forrige svangerskap og den var helt super å ha! Ikke hver dag selvfølgelig, men var veldig betryggende fram til jeg begynte å kjenne bevegelse.
 
Brukte det forrige svangerskap og den var helt super å ha! Ikke hver dag selvfølgelig, men var veldig betryggende fram til jeg begynte å kjenne bevegelse.

Hvor tidlig kan man høre hjertelyd med den? Er den så sensitiv at man kan høre det når hjertet begynner å slå, eller er det for bruk senere i svangerskapet? Jeg tenker også at det sikkert er betryggende, så fremt at man hører noe da [emoji85][emoji4]
 
Får TUL i uke 7-8 pga MA i september i fjor. Men håper jeg får enda en før den ordinære. Mistet da jeg var 12 uker sist, og blir lang tid mellom uke 7 og 18 (eller der omkring for OUL).. vurderer å skaffe doppler. Noen som har erfaring med bruk av det for å høre hjertelyd? :)

Har en doppler fra sist svskap:) fant rundt uke 8-9 da
 
Jeg ble fulgt opp av fastlegen forrige svangerskap, og det ballet på seg ganske mye etterhvert. Han sa den gang at dersom jeg skulle bli gravid igjen, så kom det til å bli et risikosvangerskap.
Nå har jeg byttet lege, og skal i tillegg gå til jordmor, så jeg vet ikke helt hvordan det blir. Vil gjerne ha TUL iallfall, om jeg så må betale den selv :p fikk de gratis på sykehuset med begge de to store :)
 
Får TUL pga MA i uke12.

Og får forhåpentligvis målt hCG også, nå på torsdag.
 
Skal på tul i uke 8 da det er IVF-barn:) Aner ikke om det er mer oppfølging utenom den timen.
 
Foreløpig ikke. Skal bare få utelukka at noe er galt nå imorgen.
Regner med svangerskapet blir som sist med jevne kontroller hos fastlegen og jordmor. Orker ikke noe mer enn jeg må så lenge svangerskapet går fint.
 
Jeg var hos legen nå på mandag. Var da 5+4. Spurte legen om å få henvisning til tul da sykehuset ba meg be legen om å få henvisning til tul i uke 8 neste gang jeg ble gravid. Dette pga en MA i uke 12 og en SA i uke 8. Legen sjekka på nett og sa at det var vanlig å ha svangerskapskontroll mellom uke 8-12, og ba meg bare bestille en ny time hos henne da, så kunne vi snakke om det neste gang.. Jeg prøvde å si at da var det sikkert "for seint" for det tar vel litt tid å få time til tul etter hevisning? Hun sa bare at hun skulle rådføre seg med kollegaer da hun mente det ikke var normalt å ta ul før oul. Har enda ikke hørt noe! Føler jeg ikke har fått noe ekstra oppfølging selv om jeg har vært uheldig to ganger på ett år og gjerne vil få litt hjelp og bekreftelse.
 
Back
Topp