Ekstra ansatt

Av erfaring så må jeg tillegge att det er otrolig viktigt att ha god dialoge mellom foreldre bhg støttepedagog og pedagog. Så hadde jeg vart som deg hadde jeg tatt en samtale med alle de og blitt enig om en plan visst ikke da hadde jeg bytte bhg.

De får det her. Men ikke i 2013 når jeg fikk min første. Er ett veldig fint kurs. Hu mente det var min feil at min sønn var som han er og det var fordi vi ikke gjorde noe som helst. Altså ikke fortalte hva som var rett og galt osv. Jeg nevnte da at det aldri var noen problemer med eldste men da var vi visst bare heldige. Dette sa de også mens jeg var gravid med nr 3. Glad jeg klarte å tenke klart og ikke eksploderte. Jeg sa bare javel( med ironisk tone) og gikk. Jeg har vært mye sint og lei med ang sønnen min og bhg. Han oppfører seg helt anderledes hjemme. Noe begge spesialpedagoger sier at er fordi det blir for mye for han i store bråkete grupper. Den ene ansatte på småbarn ble gransket to ganger og endte med å jobbe på storebarn. Der enda ett barn som min sønn gikk på småbarn med, har akkurat de samme problemene som han. Den personen er veldig overlegen og bedrevitere men fryktelig mot barna som i grunn er det verste. Sett flere episoder mens den andre storebarn er ute når jeg henter min sønn. Men de har ett sjenerelt problem med at de ikke sladrer på hverandre og ofte episoder med barna. Hadde noen med min datter, men langt fra så mange som med sønn og ikke så ødeleggende for barnet. Min datter er mye tøffere og tåler mye mer enn han. Men hu var hjemme til Hu var 3.5 mens han var 2. Har søkt på nr 3 men får se hva som skjer.
Huff, synd at dere skal oppleve sånne dårlige situasjoner med barnehagen. Det er ikke slik det skal være. Det er veldig vanlig at barna oppleves annerledes i barnehagen enn hjemme. I mindre eller større grad. Det er jo mange flere barn der og andre rutiner osv. Så det burde jo de ansatte der ta i betraktning.

Min sønn har også utfordringer og kan lett komme i konflikter grunnet det. Men her synes jeg barnehagen stort sett ser og hører barnet mitt.(mye annet barnehagen heller er dårlig på) Men ppt måtte på banen, slik at de får fulgt opp mer tett med ped- leder timer bare med han, barnehagen selv strekker ikke til uten en ekstra ressurs.

J
Ulemper med den der også, der jeg jobbet før var det rullering på alle ansatte på avd , de hadde en dag hver, det hadde ikke jeg likt som mor. Men 2-3 faste tenker jeg er fint
Ja det er det vi tenker. Jeg som pedleder og hun som er barnehagelærer tar to dager hver. En dag er spesped der. Vi kan selvfølgelig ikke ta fulle dager på barnet, er jo plantid, møter osv. Men vi skal ha to dager hver der vi har ekstra ansvar for trening og oppfølging. Håper vi får til det vi har tenkt ut iallefall

Er den eneste kommunale i nærheten. Er kun private ellers og de har ikke nok ansatte til en vanlig hverdag. Blir desverre sånn når kommune budsjettet til bhg er lavt og de private legger seg på samme budsjett. De private har flere leker og ting mens de kommunale har flere ansatte.

Men tenker å høre om ett møte med spesialpedagoger og eventuelt hørt med den forrige spesialpedagogen. Vi hadde ett kjempe bra forhold til bhg med eldste men med nr 2 ble det verre. Nr 3 er som nr 1 så håper det blir det samme. Men nr 2 har enda ikke hatt en av de samme ansatte som eldste hadde. Pedagogen hans har vært i mammaperm og perm i flere år så hadde ikke noe forhold til Hu på noen slags måte. Ene ansatte der har jobbet med mannen på gamlehjemmet, hu er kjempe flink med barn og gjorde rett i å bytte jobb. Hu og sønnen min har en konkurranse om hvem som kler på seg fortest når jeg henter han. Han ler hele tiden og koser seg masse med denne personen. Så er noen lyspunkt der også. Føler de hører på møter og imøtekommende, men ingenting av det som blir sagt skjer faktisk. Det samme gjorde småbarn ved å si at de sleit og hadde lagt inn tiltak på min sønn hvor han var i mindre grupper flere ganger i uke over en periode på 6 mnd, dette skrev de til ppt. Men det han var i små grupper 2 ganger i løpet av de 6 mnd.

Blir møte på torsdag. Har jo spesial pedagog så skal ha ett møte hver 2 mnd. Tydeligvis så skal pedagogen også være med nå. Han har plutselig tissa på seg to ganger i bhg og ikke oppførst seg( eller hatt en dårlig dag som de sier). Han er ikke så veldig glad i bhg. Han prøver jo hele tiden å si til sin farmor at han skal ha hjemme dager osv.

Blir møte på torsdag. Har jo spesial pedagog så skal ha ett møte hver 2 mnd. Tydeligvis så skal pedagogen også være med nå. Han har plutselig tissa på seg to ganger i bhg og ikke oppførst seg( eller hatt en dårlig dag som de sier). Han er ikke så veldig glad i bhg. Han prøver jo hele tiden å si til sin farmor at han skal ha hjemme dager osv.
så bra dere har avtalt møte :)
Dårlige dager kan alle ha barn og voksne så det må de rekne med att din sønn kan oxå ha det.
tisse på seg ja væl det skjer. Kanske de skall helre prøve finne ut av hvorfor han tisse på seg . Kanske de skal legge litt mer fokus på hvorfor ditt barn gjør de tingen han gjør. Kanske han gjør ting bara for att få oppmerksomhet ?

så bra dere har avtalt møte :)
Dårlige dager kan alle ha barn og voksne så det må de rekne med att din sønn kan oxå ha det.
tisse på seg ja væl det skjer. Kanske de skall helre prøve finne ut av hvorfor han tisse på seg . Kanske de skal legge litt mer fokus på hvorfor ditt barn gjør de tingen han gjør. Kanske han gjør ting bara for att få oppmerksomhet ?
Ja det kan godt hende. Jeg er ute med eldste i dag pga fritidsaktiviteter. Men mannen sa at han ble sint på broren på 16 mnd og kastet han bortover gulvet. Så oppførselen fortsetter hjemme også på sånne dager. I morgen er det turdag og da er de i en liten gruppe med 2 ansatte så da pleier det å gå helt fint. Det er de vanlige dagene som er verst. Men skal prøve å få tatt det opp på torsdag. De veit veldig godt at han sliter i store grupper, nå forteller han jo at han ikke føler seg hørt, så det må vi selvfølgelig ta opp. Kan ikke akkurat avfeie hans følelser. Noe er det som ikke er greit for han. Han har vært sånn før men da på småbarn så trudde storebarn gikk bedre men nå har det jo startet igjen.

Back
Topp