Håper noen her kan svare på det som har vært i det selv eller jobber i bhg. Bhg har søkt en ekstra ansatt pga min sønn. Han trenger mer oppfølging enn andre barn og føler seg ofte oversett og ikke hørt i en bhg hverdag. Da blir han ofte aggressiv. Han har problemer med å sortere følelser og blir fort forvirra av overganger. De har da søkt på det grunnlaget. Fikk vedtak som vi ikke får åpnet. Men pedagogen på avdelingen sa de fikk en 40% stilling. Den fordeles på mandag, tirsdag og fredag fordi onsdag er turdag og torsdag så har han spesial pedagog. Men fikk beskjed av pedagogen at dette ikke var en ansatt som skulle passe på min sønn. Det ble en ekstra ressurs for avdelingen så de kunne følge opp alle bedre. Så ikke sikkert han var med den ansatte noe i løpet av dagen
Da lurer jeg på hvorfor de søkte i min sønns navn? Og er det riktig at de skal bruke den ansatte som hjelp på hele avdelingen og ikke kun som hjelp for han?
Han trenger virkelig den hjelpen den satte kunne gitt han. Han må læres ting som er helt naturlig for andre. Som feks medfølese(det har blitt mye bedre), hva følelsene hans er for noe og hvordan han skal takle dem. Sånne ting må gjenntaes opptil flere ganger om dagen. I sommer vokste han nye hvor vi gikk hele tiden å fortalte han hva han følte og hva som skjedde. Bhg og spesial pedagog skrøyt av hva vi hadde fått til og var imponert over hvor mye han hadde vokst den sommeren. Derfor ble vi glade om de kunne søke etter en stilling pga han. Men nå ble det ikke som vi trudde.
Da lurer jeg på hvorfor de søkte i min sønns navn? Og er det riktig at de skal bruke den ansatte som hjelp på hele avdelingen og ikke kun som hjelp for han?
Han trenger virkelig den hjelpen den satte kunne gitt han. Han må læres ting som er helt naturlig for andre. Som feks medfølese(det har blitt mye bedre), hva følelsene hans er for noe og hvordan han skal takle dem. Sånne ting må gjenntaes opptil flere ganger om dagen. I sommer vokste han nye hvor vi gikk hele tiden å fortalte han hva han følte og hva som skjedde. Bhg og spesial pedagog skrøyt av hva vi hadde fått til og var imponert over hvor mye han hadde vokst den sommeren. Derfor ble vi glade om de kunne søke etter en stilling pga han. Men nå ble det ikke som vi trudde.