eksdamer..

x1xiza

Glad i forumet
eg er no på besøk hos eksen til min mann..me har hatt ein god del krangler oppgjennom, men har lagt ting bak oss, og er venner no..
føler det er mangen som ikkje forstår at det faktisk går an å vera venner så lenge det kjem til "ekser"...
eg er ein sånn person som ikkje liker å ha uvenner og prøver alltid å ordne opp i saker og ting...kanskje til tider litt naivt, men eg er no sånn..

min mann syns det er heilt greit at eg og ho er venner, men han vil ha så lite kontakt med ho som mulig..så litt vanskelig kan det bli..men me bor i lillestrøm og ho i bergen, så er jo ikkje så ofte me møtes då..

det er koselig å vera hos ho, me kan prate om det meste..men er også veldig forskjellige, har veldig ulike syn på div. ting..

men poenget mitt er, kvifor er det så "dumt" å kunne vera venner med ekser? det meste har jo med normal folkeskikk å gjera, klare å legge ting bak seg, og omgås som normale folk..eller?

Kan ikke akkurat si at jeg er venn med dama til eksen min.. jeg er 23 og hun nettopp fylt 16... litt forskjell... Men er venn med eksen min fordi. da vi ble sammen flyttet moren hans, og da tok mamma litt over "oppdragelsen". han er ofte på besøk hos mamma enda, søker råd hos henne, eller bare stikker innom for en prat. sambo er ikke helt begeistret over det, men jeg har forklart hvordan stoa er, og han må egentlig bare godta det. Men jeg skjønner jo at det er litt rart, det hadde jeg syntes hvis det var omvendt, men noen ting må man bare godta. Mamma ser ikke på eksen min som en eks lenger, han er mer som en "adoptivsønn" for henne...

forstår..ja det er ikkje lett det der...
eg var sammen med ein frå eg var 16 til 20..han vart meir som ein storbror for meg, men då han fekk ny dama, så får han ikkje ha kontakt med meg, det syns eg er veldig trist, men må jo berre godta hennes besluttning der..
forstår ho egentlig godt...for det var eg som gjorde det slutt med han, og han var knust..prøvde lenge å få meg tilbake..og møtte ho, men så kom han tilbake til meg litt, og så..skjønner..no er dei sammen og har det heilt topp ( sist eg hørte ) men eg savner han litt, for han var min aller beste venn i mangen år!
men sånn er det..

Hei iza!!!

Godt å ha deg tilbake [;)]
Min "hovedeks" har ikke ny dame enda, men jeg er fast bestemt på å være en hyggelig eks. Han har ikkr akkurat vært snill mot meg når jeg fant en ny. Å jeg har overhode ingen grunn til å være ekkel eller sjalu..jeg har jo funne Mannen i mitt liv [:D][:D][:D]

Synd det er rimelig fornuftig, det viser jo at de to virkelig er over hverandre!!! Å klart dere ser forskjellig på ting, ho er ikke en eks uten grunn....hehe!!

Kathrine

hehe, takk vennen[:D]

ja og no var det sånn at han hadde gjordt det slutt med ho før han møtte meg, så det var ikkje noke sånn at han gjekk frå ho pga. av meg. det var ekstremt mykje dritt i starten, men eg har ingen behov for å bruke energi på det.

eg er så trygg på min fantastiske mann, og tenker nesten ikkje på ho som eksen hans ein gang.

hovedgrunnen til kranglinga startet når ho ville at han sku fortsette å ta ansvar for hennes barn, som IKKJE er hans barn, og dei har sin far dei!
og ho beskylte han for at barna fekk psykiske vansker osv...det går litt mot den linken å bruke barna syns eg då..
han hadde ikkje noka ansvar han måtte ta der, og det syns eg er heilt rett. det hadde blitt heilt galt for barna å ha 2 menn å forholda seg til, forvirrende.

SÅ KJEKT AT DU SYNS DET VAR GODT Å HA MEG TILBAKE, DET SET EG STOR PRIS PÅ[:D]

Klart det var godt å ha deg tilbake, var nesten rart i helga å ikke ha deg her!!!! Men du gikk ikke glipp av så mye...hehe [;)]

Ja det skal vell godt gjøres at en eks ikke byr på noe problem, noe er det som regel bestandig. Men det er jo kjempe kjekt at dere har funnet ut av alt å lagt det "onde" bak dere!!!! Skikkelig våksent gjort..etter min mening! Viser bare for en okey person du er [:D]

Kathrine

TAKK, DET VAR SNILLT SAGT! [:D]

VAR DET FEIL AV MIN MANN Å TA FULSTENDIG AVSTAND FRÅ DET HO MEINTE , AT HAN SKU TA ANSVAR FOR HENNES BARN...?

HAN VART EKSTREMT SÅRET AV HENNES BESKYLDINGER SOM KOM DÅ I STARTEN..AT BARNA FEKK PSYKISKE VANSKER OSV...
DET VAR DÅ EG VART FORBANNET PÅ HO..DER ALT STARTET..

MEN HELDIGVIS SÅ ER ME VENNER NO, FOR DET VAR EIT HELVETE I NESTEN 2 ÅR..VAR SÅ DRITT LEI TIL SLUTT..

NO SKAL EG MØTE FIORELINA, GLEDAR MEG!!![:D]

Ja på en måte er jeg enig, men dersom de hadde hatt kontakt (bodd sammen lenge) å barna var oppriktig innvolvert i hannes liv er det kansje litt hardt for dem å miste han over natta! Men å da hadde tatt en ned trappings periode!!! Men det er jo mye med hvordan brudde deres var, og ikke minst om de hadde god kontakt med sin egen far!! Det skal heller ikke være for mye for de små...

Men at hun beskylte han for at ting & tang var hannes feil er helt på tryne, mener jeg!!! Kanjse hun brukte dette med "vilje" for å straffe han (på en syk måte)..mange som ikke klarer å tenke klart i slike situasjoner!!

Så du skal møte FIORELINA...du får hilse henne da [;)]

KOS DERE!!!!!

Kathrine

Jeg kan aldri være venn med xen til kjæresten av den enkle grunn at hu er ei F****, sorry språket.
Hun ble kjempesjalu da jeg ble sammen med kjærsten og trua meg med at hele drøbak skulle komme å ta meg osv. Så nei takk.. Men jeg kunne sikkert vært venninne med andre jenter som blir sammen med mine ekser.. men får ikke lov til å ha kontakt med eksene mine en gang så blir vel vanskelig det der...

Uff slitsomt med sjalusi!!!!!!!!!!

Må bare rette på noe.. Leste litt feil.. Trodde du snakket om nydama til eksen din! Går litt fort i svingene når man skal oppdatere seg på alle de nye innleggene... [8D]

Her er det jeg som er super sjalu, liker ikke at vennina til eksen hans sender han melding, men hun er sammen med en kompis av han da. Han har ingen kontakt med sin eks, så vidt jeg vet, er veldig mistenksom av meg oxo.

De var sammen i 6 år, så stakk hun av med en annen og ga beskjed over telfon at det var slutt, min kjære var helt knust og når jeg traff han et halvt år etter på var det bare skinn og bein igjen av han. Han sa han elsket meg etter 3 uker og jeg falt helt pladask, men så fikk han meld fra eksen at hun angret og selv om at han sa at han hadde truffet meg, så ble han så annerledes, ville ha mindre kos osv, så ble det slutt da etter 2 mnd, på oppfrodring av meg. Jeg sa bare at vist han skulle være sånn så var det ikke noe vits i og kalle oss et par, men må ikke tro jeg fant meg i sånn oppførsel. Lure meg sånn også finne ut at han ikke ha kommet over eksen!!!
Besøkte han hver dag og brukte all min sjarm på og vinne han til bake, alle sa det var bare tåpelig og si at vi ikke var sammen, jeg brukte et halvt år på og overbevise han at det var oss to go at det var på tide og begynne et nytt liv. Han fikk seg ny jobb og flytta tut av leligheten han ah bodd sammen med eksen.

kan ikke si jeg er glad i dama som ga meg en knust mann som jeg slet med og reparere, hold på og bli knust selv!!

huffda..ikkje særlig kjekt nei![:)]

TIL KATRINE..
EG FORSTÅR GODT KVA DU MEINTE..DEI HADDE VERT SAMMEN 3 ÅR, OG HAN VAR KNYTTET TIL BARNA JA.

OG SOM EG HAR FORSTÅTT SÅ VART BRUDDET LITT "BRUTALT".. MIN MANN VAR SAMMEN MED HO SISTE ÅRET (NESTEN 2 SISTE FAKTISK ) KUN PGA. AV BARNA, NETTOPP FORDI HAN VAR SÅ GLAD I DEI, OG IKKJE KLARTE Å SÅRE DEI,
MEN TIL SLUTT SÅ MÅTTE HAN BERRE BORT, OG DÅ VAR DET GÅTT SÅ LANGT AT HAN HADDE FULLSTENDIG AVSKY MOT HO..TRIST NÅR DET GÅR SÅ LANGT[&o]

MEN DET ER IKKJE LETT NÅR DET ER BARN I BILDET UANSETT.

OG EG HAR FULL FORSTÅELSE FOR AT DET KAN VERA VANSKELIG Å TENKE "RIKTIG" FOR HO SOM SATT IGJEN, OG IKKJE FORSTOD HEILT KVA SOM SKJEDDE..STAKKAR..

MEN EG ER BERRE GLAD FOR AT NO OPPFØRER ALLE SEG FINT MOT KVARANDRE, OG ER VENNER..EG OG HO ER IALLEFALL DET[:)]

det kan godt henda at ho lager seg profil her foresten[:)] ho har 2 barn, og har nok mangen erfaringer å komme med,
og er aleine- mor..så ikkje alltid ein like lett kvardag..

Jeg er selv gode venner med alle mine ekser og syns det er greit at gubben er venner med sine.

Jeg har også god kontakt med ekskona til gubben og hun er en flott støtte under graviditeten min.Her blir det litt annerledes fordi de har 2 barn sammen og må ha kontakt og da blir det naturlig at også jeg tar del i det. Men jeg syns ikke man bør omgås ekser til daglig, det holder med å være venner og prates i ny og ne.

så flott nallepu[:)] nei som sagt me bor i lillestrøm og ho i bergen, så omgås sjelden..men skriver på msn, og det er hyggelig å vera venner[:)]

Jeg har ei venninne som har en veldig sjalu kjæreste. Da de først ble sammen fikk hun ikke lov til å gå ut på byen med en venninne uten han, for det kunne jo være noen som så på henne når hun danset, og hun fikk nesten ikke ha kontakt med vennene sine som hun flyttet fra for å bo sammen med han, en stund satt han til og med spørsmål ved hvorfor i all verden hun måtte ha MIN samboers telefonnr. når hun hadde mitt. Han har blitt bedre nå da, hun får til og med lov til å dra på treningsstudio uten han. Hun nektet rett og slett å ha det sånn, så han var nødt til å forandre seg.

TRAGISK..
MIN MANN NEKTER MEG ALDRI Å GÅ UT MED VENNER, MEN ME GÅR STORT SETT SAMMEN UT, FOR EG OG HAN HAR DET SÅ KJEKT UTE SAMMEN.
ER SÅ GLAD EG SLEPP DET DER SJALUSI STYRET. SÅ KLART EG KAN VERA SUNT SJALU, MEN DET ER STOR FORSKJELL PÅ DET. AKKURAT NO ER MIN MANN PÅ PLATTFORMSAMLING MED JOBBEN, OG EG SYNS DET ER HEILT GREIT. EG ER SÅ TRYGG PÅ HAN, OG HAN PÅ MEG..DET ER DEILIG OG TRYGT Å HA DET SÅNN[:)]

PSYK SJALUSI FUNGERER ALDRI I EIT FORHOLD.. SUNN SJALUSI ER SØTT, MEN PSYK..NEI TAKK

Åhh!! Jeg HATER ekskjærester!! Åhh!! Er sinnsyykt sjalu av meg! Er jeg den eneste som er sånn her??

Typen min har bare vært i ett forhold da, men det var nok til at jeg ble gal i hodet. Heldigvis er det et tilbakelagt kapittel nå..[:)]

Men jeg er fremdeles sjalu.. Kan sitte å gruble og tenke tanker så jeg blir sjalu på grunn av tankene mine! Spør spørsmål jeg ikke vil ha svar på, men bare MÅ spørre!
Tror egentlig jeg trenger litt hjelp med det problemet mitt. For litt siden begynte det å skrante litt pga det, så jeg bare måtte ta meg i nakkeskinnet. Kjæresten min blir jo sliten av tullet mitt, for JA, det er bare tull av meg. Men jeg klarer ikke å la være å tenke! Det er akkurat som om jeg har vonde demoner inni hodet mitt![&:]

Vi hadde en pause fra hverandre i vinter/beg av våren, og da hadde han bare sett på en jente og syntes hun var pulbar. Dette er noe jeg har klart å lirke ut av han sakte men sikkert! (bør ikke spørre, men der er noen som tar over all fornuftige tankegang i hodet)
Hun er en venninne av en kompis av oss, og var på innflyttingsfesten vår. Skulle så vidt klart å holde meg i tøylene! Men det gikk heldigvis bra!
Men øynene mine blir fremdeles RØD når jeg ser henne![:@]
Tynne jente med to størrelser større pupper en meg!! Arrggh!![:@]

Jada, vet jeg er dum.. [;)] Men jeg nekter ikke min kjære å gå ut med vennene sine. Han må gjerne gå ut alene, men han vil ha meg med seg. [:)]

Er iallefall på bedringens vei. [:)] Klarte å finne rota til sjalusien min, og det har hjulpet meg. Min første ordentlige kjæreste hadde en uvane å snakke om eksen sin. Om hvordan de hadde sex, hva han tente på ved henne, hviltet undertøy hun brukte, hvor mye hun sugde han osv.. Skikkelig ekkelt! Tror han var ute etter å gjøre meg sjalu![:@]

Back
Topp