Egoist? :P

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
ImageUploadedByBV Forum1479066212.341739.jpg

Bestilte meg bedside crib i kveld, rett å slett fordi jeg ikke vil ha det for trangt i senga når babyen kommer :P Egoistisk? Noen som har erfaring med bedside crib? Er dere fornøyd? :)

Vis vedlegget 207236

Bestilte meg bedside crib i kveld, rett å slett fordi jeg ikke vil ha det for trangt i senga når babyen kommer :p Egoistisk? Noen som har erfaring med bedside crib? Er dere fornøyd? :)

Hehe, nei synes ikke du er egoist :p
Det er ikke sikkert det blir et problem, men jeg er redd for at babyen skal bli most, eller få en av våre dyner/ puter over ansiktet. Derfor skal jeg få noen i familien til å snekre en liten seng som kan festes til senga vår. Det blir jo samme konseptet som bedside crib, men forhåpentligvis litt billigere :)

Egoist?? Det er vel egenrlig det stikk motsatte :)

Absolutt ikke egoist ;) bedsidecrib er anbefalt som noe av det tryggeste. Babyen kan sove helt trygt i nærheten av mamma eller pappa :)

Vi har Snüzpod fra The little green sheep, utrolig fornøyd med den! Leste leeenge sist om forskjellige bedside cribs, og forelsket meg helt i den. Var én forhandler som tok den inn i Norge, desverre har de sluttet å ta den inn :( kan virkelig anbefale den! :p

Jeg er også redd for å dekke til babyen å slikt :/ Hadde uansett tenkt til å legge den i babynest, men det tar jo sin plass det og :P Det som var bra med Chico sin er at man kan pakke den sammen i en veske som følger med, slik at vi kan ha den med på hyttene som vi tilbringer mye tid på :)

Veldig fornøyd med bedside crib! Gutten min bruker den fortsatt, og han er 6,5 mnd. Hadde aldri klart å samsove. Bedre med bedside crib enn sprinkelseng :P Orker ikke å ha det trangere enn nødvendig :P

IKKE egoist. Jeg tenker også mye på dette med hvor den nyfødte skal sove. Vi har kjøpt sprinkelseng, og han skal få vugge. Sprinkelsenga skal stå på hans rom, mens vuggen tror jeg skal stå hos oss. Så får vi se om han havner i sengen eller i vuggen. Rommet vårt er litt for lite til BS-crib, så derfor tenkte jeg det hadde vært praktisk å ha han i sengen, med tanke på nattamming. Samtidig synes jeg det er viktig å bevare privatlivet litt med mannen, og synes ikke samsoving er en permanent løsning. Men i begynnelsen vil jeg sikkert ha han i umiddelbar nærhet hele tiden. Hehe :-)
Du skal hvertfall ikke føle deg ego, for jeg synes du har gjort et dødsbra kjøp :D

IKKE egoist. Jeg tenker også mye på dette med hvor den nyfødte skal sove. Vi har kjøpt sprinkelseng, og han skal få vugge. Sprinkelsenga skal stå på hans rom, mens vuggen tror jeg skal stå hos oss. Så får vi se om han havner i sengen eller i vuggen. Rommet vårt er litt for lite til BS-crib, så derfor tenkte jeg det hadde vært praktisk å ha han i sengen, med tanke på nattamming. Samtidig synes jeg det er viktig å bevare privatlivet litt med mannen, og synes ikke samsoving er en permanent løsning. Men i begynnelsen vil jeg sikkert ha han i umiddelbar nærhet hele tiden. Hehe :-)
Du skal hvertfall ikke føle deg ego, for jeg synes du har gjort et dødsbra kjøp :D

Tenker også det er greit å ha den nærmest mulig med tanke på amming om natten, føler bare det blir i trangeste laget om den skal ligge mellom meg og samboeren :P

Er ikke så lett når jeg aldri har vært igjennom dette før :P :D

Tør heller ikke å ha babyen i senga med oss, så blir sprinkelseng på min side av senga :)

Her blir det bedside crib av både plass -og sikkerhetsmessige årsaker. Jeg må bare google litt erfaringer og finne en som passer for oss:)

Tenker også det er greit å ha den nærmest mulig med tanke på amming om natten, føler bare det blir i trangeste laget om den skal ligge mellom meg og samboeren :P

Dette er også min første og jeg prøver å finne ut av alt mulig. Vanskelig å ta råd og tips når alle gjør forskjellig, så jeg tror vi nesten bare må prøve oss fram. :p :)

Blir bedside crib her også :) har sprinkelseng på barnerom, så lille blir flyttet inn dit etterhvert.

Ikke egoistisk i det hele tatt! Med min første hadde jeg henne i senga med oss de 3 første månedene ca, og jeg sov så dårlig. Jeg var redd for at jeg skulle få lagt meg på henne, eller at samboern skulle gjøre det. Og når jeg ble vant til å ha henne oppi der, så fant jeg jo aldri noe god stilling å ligge i :p Så vi flyttet henne over i sovekurv ved siden av vår seng, og så tok jeg henne opp i senga for å amme eller kose når hun våknet. Jeg kunne også ligge med en arm på henne i kurven så hun skulle føle seg trygg. Tenker at bedside crib eller lignende er supert jeg :)

Kan trøste deg med at det ikke er alt som er så lett selv om man har vært gjennom det før ;) Joda, man har for all del gjort seg noen erfaringer, så litt enklere er det nok. Men det er så mye som kommer an på hvordan den neste ungen er. Så jeg prøver å tenke minst mulig på hvordan allting fungerte sist :p
For eksempel brukte jeg brystpumpe lenge sist gang og har allerede investert i en ny (fordi den var på tilbud riktignok), men kanskje blir det null stress med å få neste unge til å ta pupp (lov å håpe, er det ikke? ;) ), slik at brystpumpa blir stående ubrukt.

Brukte Bedside Crib sist, var helt fantastisk!! Vi hadde henne aldri i senga sammen med oss når vi sov, følte oss tryggere og sov dermed bedre med henne i "egen seng".
Hos oss tok jeg meg av amming, så tok faren raping (både på dag og natt) og legging. Han tar fortsatt legging, da han synes det er veldig koselig ;)

Hadde sprinkelseng på rommet hennes, den brukte hun til soving på dagtid (og natt etter 8mnd).
Hadde Leander vugge på stua, men den ville hun ikke sove i, så ble raskt pakket ned.
Og bedside crib på soverommet ;)

Så godt å høre at ikke det bare er meg :P Er så mye snakk om at babyen skal sove i senga med foreldrene at jeg føler jeg gjør noe galt når jeg putter den i bedside crib :P

Så godt å høre at ikke det bare er meg :P Er så mye snakk om at babyen skal sove i senga med foreldrene at jeg føler jeg gjør noe galt når jeg putter den i bedside crib :P
At babyen sover ved siden av og inntil sengen til foreldrene er også en form for samsoving ;) jeg tenker at det er viktig å gjøre det som passer for den enkelte familie. Ikke vær redd for å gjøre anderledes enn andre, vi er alle forskjellige:)

Har også kjøpt bedside, vil ha mulighet i hvert fall! Jeg sover så lett så kan nok føle at det er deilig å ha plassen sin for seg selv ;) men får se hvordan det går!

Skal prøve bedside crib denne gangen. Med storesøster hadde det aldri gått da hun var en urolig baby som forlangte kroppskontakt for å sove. Startet med henne på brystet de første ukene før vi veltet over på siden. Var litt nervøs for å sove såpass tett med henne til å begynne med, men etter ukesvis nesten uten søvn så bare sovner man uansett. ;) Hun hadde selvfølgelig egen dyne. Håper at nestemann godtar litt mer avstand uten for mye spetakkel!

Back
Topp