Egoist? :P

Skal prøve bedside crib denne gangen. Med storesøster hadde det aldri gått da hun var en urolig baby som forlangte kroppskontakt for å sove. Startet med henne på brystet de første ukene før vi veltet over på siden. Var litt nervøs for å sove såpass tett med henne til å begynne med, men etter ukesvis nesten uten søvn så bare sovner man uansett. ;) Hun hadde selvfølgelig egen dyne. Håper at nestemann godtar litt mer avstand uten for mye spetakkel!

Hos oss gikk det greit så lenge vi holdt i hånden ;) Men hun sovnet ofte på pappas bryst før hun ble lagt i bedside crib ;)

Kan trøste deg med at det ikke er alt som er så lett selv om man har vært gjennom det før ;) Joda, man har for all del gjort seg noen erfaringer, så litt enklere er det nok. Men det er så mye som kommer an på hvordan den neste ungen er. Så jeg prøver å tenke minst mulig på hvordan allting fungerte sist :p
For eksempel brukte jeg brystpumpe lenge sist gang og har allerede investert i en ny (fordi den var på tilbud riktignok), men kanskje blir det null stress med å få neste unge til å ta pupp (lov å håpe, er det ikke? ;) ), slik at brystpumpa blir stående ubrukt.

Vi hadde null problem med amming, men utrolig deilig å pumpe og gi flaske en gang i blant uansett ;) F.eks. 17.mai når jeg skulle gå i bunad (jenta vår er født 22.mars)..
Så det er uansett ikke en dårlig investering ;)

Så godt å høre at ikke det bare er meg :P Er så mye snakk om at babyen skal sove i senga med foreldrene at jeg føler jeg gjør noe galt når jeg putter den i bedside crib :P

Skal ikke ligge under samme dyne som foreldrene. Og skal ikke samsove i heletatt om mor/far røyker/snuser/har drukket alkohol/inntatt rusmidler/tar medikamenter av noe slag som gjør man sover tyngre.
Samsoving er anbefalt så lenge barnet har egen dyne, og så lenge mor og far føler seg komfertabel med det.
Er for å fremme ammingen.
Bedside crib er jo en bra form for samsoving. På mange måter tryggere enn å ha babyen i samme seng som mor og far.
Så du gjør absolutt ikke noe galt i å bruke den nei

Back
Topp