**Eggerøra**'s tenkerier *Lilling er stor og flink gutt*

Så skjønn han er....... Nå ble jeg virkelig rørt her jeg sitter på jobben *snufs* Gratulerer så mye igjen med prinsen......[:)][:)][:)]
 
Gratulerer så mye, han er jo helt nydelig[:)]
 
ORIGINAL: Ivara

Så fantastisk skjønn han var **Eggerøra**. Aldeles nydelig gutt dere har fått [:)]

Gratulerer.[:)] [:(] *snufs* Litt rørt gitt [:D]
 
ORIGINAL: Immunda

NÅ er jeg akkurat ferdig med å lese HELE dagboka di, fra ende til annen på et par timer[;)] Ble jo spennende :D Gratulerer så mye med lillingen, lykke til videre[:)]

 
Åh...duverden...HELE dagboka? Hihi, noen timer meningsløst babbel der kan jeg tenke meg.. [:D][:D]
Kjempegøy at du ville ta deg tid til det altså [:)]
 
Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskninger [:)]
 
Han er nydelig Eggis!
 
Min Fødselshistorie
 
Jeg er ikke kjent for å klare å fatte meg i korthet, så om du har dårlig tid kan du spare denne historien til en annen gang…hehe… [8D] Ønsker å ha detaljene med, så blir nok litt lang…
 
Onsdag 13.august.
Jeg hadde avtalt å møte en venninne som har termin i Desember, og vi møttes hjemme hos mamma til kaffe og skravling. Etterpå dro jeg og mamma til byen og gjorde unna noen ærender, før vi dro til meg. Nå skulle vi nemlig ta fatt på alt som skulle gjøres før Lillingen meldte sin ankomst. Planen var å bli ferdig i løpet av August, slik at jeg kunne slappe av i September før fødselen. Siden jeg hadde termin 3.Oktober syntes vi dette var en fin plan…[8|]
 
Så nå skulle barnerommet males! [:)]Vi satte i gang, malte to vegger, og så tok jeg en pause i malingen for å lage middag. Fullkornspaghetti, kyllingkjøttdeig med pastasaus og salat. Spiste oss gode og mette, lot maten sige og satte i gang med maling av panelveggene. Jeg skrev litt meldinger med søsteren min, hun hadde lyst til å komme gående en tur, så avtalte at hun kunne komme, og så få sitte på tilbake når jeg skulle kjøre mamma hjem når vi var ferdige med første strøket. [:)]
 
Så malte vi litt, til jeg kjente at jeg måtte på do… Syntes det var litt merkelig siden jeg akkurat kom derifra, så sa til mamma: ”Tror du ikke jeg må på do IGJEN??!?!” og løper. Kjenner at jeg ikke klarer å holde igjen, og før jeg kommer meg på do er buksen våt… Kommer ingenting i do, så jeg tørker meg og reiser meg opp.. Da rant det igjen… setter meg, og det stopper… Holder på sånn et par ganger til jeg innser at ”Hei, dette er vannet mitt som går jo!”, noe jeg egentlig skjønte av litt blodslim og en søtlig lukt, men ikke helt ville innse. [8D] Akkurat da hører jeg søsteren min er kommet, så jeg roper henne inn til meg, og sier at vannet mitt går. Så ber jeg om telefonen min, men innser at det nok er best at hun ringer føden for meg… Klokken er nå 18.50.
 
Så hun ringer, jeg sitter ennå på do, og sambo vet jeg ikke helt hva han tenker og gjør på dette tidspunkt. I telefonsamtalen til søsteren min får jeg beskjed om å legge meg flatt på ryggen, noe jeg gjør, og kjenner at den nye trusen og bindet jeg hadde tatt på meg var liten vits i… [&:] 
Så ligger jeg der da, og tenker at jeg skulle ønske jeg hadde vasket gulvet som jeg hadde tenkt tidligere den dagen…… [:D]
Får et håndkle over meg og en pute i ryggen, og sambo kommer forvirret inn, og presterer å ta bilde av meg!!!?!??! [&:][>:]
 
Og det er nå det begynner å bli komisk… Vi har tre etasjer. Inngangen er nederst, og badet er øverst! Med trapper som går i vinkel rundt seg selv… Så her var det bare å glemme å få en båre opp. Så det kommer da en ung jente og en ung gutt, med en STOL de skal bære meg nedigjennom trappene med! Jepp… Jeg får bykset meg opp på stolen, dandert et håndkle under meg og ett oppå fanget, og så bæres jeg da på ”gullstol” nedigjennom trappene! Sambo og søsteren min guider føttene til ambulansepersonellet, og mamma står med hendene for munnen og vidåpne øyne og holder pusten! Og jeg ler… og holder meg fast i rekkverket… [&:][:D]
 
Vel nede og ute kommer jeg meg over på en ventende båre, og så trilles jeg bortover en gruslagt vei og inn i ambulansen… Hærlig…
 
Turen i ambulansen inn til sykehuset tar ca 5 minutter, men inneholder ca 10 fartsdumper… Mot slutten av ambulanseturen kommer de første mensmurringene.
 
Vel inne på sykehuset blir jeg lagt over i en seng, en legedame konstanterer vannavgang, det blir foretatt UL for å bekrefte hodeleie. Så får jeg beskjed om at det blir helikoptertur til et større sykehus, da vårt sykehus ikke har barnelege og ikke kan ta imot barn under uke 35. Jeg var 33+0. Får også beskjed om at de der kanskje klarer å utsette fødselen et par uker, men at jeg må ligge der til barnet kommer. Her tror jeg alvoret går opp for meg, og tårene bare kommer. Sambo var med meg i ambulansen, og trøstet meg nå som best han kunne.
Mamma og søsteren min hadde kommet etter i bil. Jeg ble trillet inn på et rom, og møtte mamma og søsteren min i gangen, og de ble med inn. Ble lagt over i ny seng, og fikk på riemåler og fosterlydmåler. Mensmurringene tar seg opp, og gir utslag på 20-23 imens jeg ligger der.
 
Får beskjed om at helikopteret snart tar av fra det andre sykehuset, og at det tar ca 30 minutter å fly distansen. Så jeg sender sambo og søsteren min hjem etter ting og tang, klær og toalettsaker og kamera og slikt. Noe av det var allerede pakket og med , men de dro og hentet resten. Fikk veneflon i hånden og ellers bare lå jeg flatt ut og ventet…
 
Så kom disse samme ambulansefolkene med båren for å ta meg til helikopteret. ”Hei, kjentfolk joo!” hehe…
 
Utenfor helikopteret ble vi stående imens det foregikk masse styring bak meg…det var visst noe trøbbel med festeutstyret til båren… Fiiiiint! [X(][:o]
 
Men det ordnet seg, og jeg ble trillet inn. Heldigvis så de ikke behov for å ha jordmor med på turen, for da fikk sambo plass og ble da altså med.
 
Helikopterturen var…ubehagelig! Det er jo engang slik at når man har mensensmerter, så vil hvertfall jeg bare krølle meg sammen i sofakroken og drikke varm kakao… Her lå jeg da flatt ut på rygg, reimet fast til en båre! [X(][:o] 
Og takene tok seg kraftig opp! Da det var 10 minutter igjen av turen, begynner legen å ta tiden på takene, og sier de har tatt seg opp men at han ikke gir meg noe for å dempe dem siden vi er så nært sykehuset.
 
Endelig lander vi etter det som føltes som 2timer… Trilles inn, fleiper med legen og de andre og er i det hele tatt i godt humør…
Kommer inn på et rom, legges over i seng. Ny UL for å bekrefte hodeleie, hvorpå jordmoren utbryter, ”næmmen, stakkar, du må visst veldig på do du”. Ehm…jepp! Ja det var bare å gå på do altså. Så jeg gjør det da, og får et par kraftige tak der inne. Kjenner også at jeg skulle gjort mer enn bimmelimme, og kommer på at jeg må be om klyster eller noe slikt, da jeg alltid har vært redd for slike flaue ting under fødsel… [:-]
Så det ber jeg om, og får beskjed om at det kan jeg sikkert få, men at de vil undersøke meg litt først. Sjekker åpning. ”Her er det nesten 4cm, så her blir det baby i løpet av natten!” Jeg og sambo utvekslet blikk som sa alt, men som er umulig å forklare…
 
Så satte de riemåler på meg, og jeg fikk en slik knapp for å trykke på når Lillingen sparket. Jeg spurte om hvor lenge jeg måtte ligge med dette, og fikk til svar
”ca 20 minutter”.
”Så lenge??” spurte jeg…
”Ja…hadde du tenkt deg noen plass??” var svaret jeg fikk…
”PÅ DO!” Heheh…
”Åja, ja stemmer det…men du må hvertfall ligge med det litt”.
 
Jamrer meg litt, og husker at jordmor nevnte noe om at de nok måtte spandere litt lystgass på meg etterhvert....
 
Takene er nå ganske så kraftige. Jeg har de kun som menssmerter og kraftig i lårene. Vrir meg og koker innvendig, så jeg ber sambo fleske opp et vindu før jeg døøør! Og han gjør som befalt…[8D] Men innser at det kanskje ble litt mye, men får da ikke til å lukke det igjen. På dette tidspunkt kommer jordmoren inn, og utbryter: ”Hva er det dere gjør? Det skal jo komme et prematurt barn til dette rommet, det kan jo IKKE være KALDT her!!!!!” Så står hun og barnepleieren og slamrer på vinduet en liten stund…hehe… Jeg tenkte som så at ”Ja det skal jo det, i løpet av natten…kan vel få kjøle meg ned NÅ fordet, vel?????” [8|]
 
Men på dette tidspunkt kjenner jeg at kommer jeg meg ikke på do snart, så kommer det i senga! Så jeg ber pent om de ikke kan ta av målerene bare litt så jeg får kommet meg på do… Jordmoren sier at hun vil bare sjekke meg for åpning igjen først. ”Det var det jeg tenkte, her er bare en liten kant igjen, så det er nok pressetrangen du kjenner, så nå skal du bare presse på neste rie.” Ehm…hæ? Nok et stumt blikk mellom meg og sambo… [&:][:D]
 
Plutselig oppdager jeg at jeg stadig har denne knappen i hånden, og spør om jeg må fortsette å holde på denne, da jeg ikke har sjangs til å kjenne noe som helst av spark. ”Nei, denne skal du bare glemme” får jeg til svar…hehe…
 
Sambo stiller seg ved min venstre side oppe ved hodet. Han legger en kald klut på pannen min, og legger høyre arm bak nakken min, slik at jeg holder ham i begge hendene. For hver pressrie trykker jeg mot hendene hans, og han holder imot. Vi jobber som et team! [:)]
Og neglene mine var laaaaangt inni hånden hans…hehe…
 
Jordmor sier nå at hun kommer til å be meg slutte å presse når hodet står i åpningen. Jess!! Hun tar finskegrepet, tenkte jeg da. Har ønsket meg det…
 
Lilling kommer ut med hodet, jeg holder, og SVUPP! Inn igjen… Slik holder han på i en del pressveer da… Hurra… På siste gang holdt han seg skikkelig lenge, og jeg tenkte at jippi, nå går det, og rett før neste vee, SVUPP! Igjen… Hvorpå jeg utbryter et oppgitt ”Neeei”… [:o]
 
Men på neste rie da, så kom han. Først hodet, så klarer jeg ikke mer, før sambo sier ”Men han er jo ute!!” Da fikk jeg presset ut resten av kroppen. Fikk ham på magen i ett minutt eller så, og han gråt så vakkert!! [:)] Ble så glad da at dere aner ikke!
Presset i ca 10 minutter. 
 
 Sambo fulgte dem ut imens jeg fikk ut morkake og ble sydd et pittelite sting. Den bedøvelsesprayen var VOND! [:o]
Og jeg skalv…som et aspeløv! Skikkelig sånn sliten-i-musklene-og-holder-på-å-fryse-meg-i hjel-skjelving lenge etterpå…
 
Sambo kom inn med bilder og fortalte meg at Lillingen var 2364g og 48cm, pustet selv og lå i varmeseng. *sukk*
 
Tok vel en times tid så fikk jeg komme inn og holde ham litt. Elsket ham fra første stund. [:)][:)][:)][:)]
 
Lillingen kom ut kl. 22.50, 4t fra vannavgang, og dette må sies å være de mest innholdsrike 4timene i mitt liv! [:)][:)][:)]

Må legge til at sambo var helt fantastisk under fødselen. Han gjorde alt rett, skrøt masse av meg og gjentok det JM sa om at alt ser fint ut, nå ser de hodet osv... Han ordnet med kluten på pannen og var ellers bare der fro meg akkurat slik jeg trengte... [:)]
 
Selv fikk jeg høre at jeg godt kunne få komme tilbake å føde flere ganger, da jeg visstnok gjorde alt rett uten å få instruksjoner [8D] Pustingen kom automatisk, som sambo sa: "Det var det jeg sa; svangerskapskurs er bortkastet" [8D]
 
Alt er vel med Lillingen [:)]
Han er nå 2580g, og begynt å ta litt pupp [:)][:)][:)][:)]
 
Åh, for en flott historie! Høres jo ut som om det meste gikk etter boken, unntatt at lillingen kom for tidlig da[:)]
 
ORIGINAL: Angelicka24

Åh, for en flott historie! Høres jo ut som om det meste gikk etter boken, unntatt at lillingen kom for tidlig da[:)]

 
Takk [:)]
 
Ja, det gikk jo veldig greit egentli [:D]
Kan le godt av situasjonen nå, når alt går så fint [:)]
Lilling er 2845g idag, og snart får vi reise hjem. [:)][:)][:)][:)]
 
ORIGINAL: snuppis30

Nå er det virkelig på tide at jeg blir gravid synes jeg [:)]

 
Ja det synes jeg også!!!!! [>:][:D][:D]
Krysser fingrene for deg hele tiden. Er inne og sjekker og sånt...hehe...selv om jeg ikke skriver så mye lengre... Lilling reagerer på klimpringen på tastaturet... [8D]
 
ORIGINAL: snuppis30

Jeg tok min siste Provera-pille i går så jeg håper at TR kommer i løpet av uka. Gjør den det så kan jeg begynne på mitt siste pergokur [:)]
 
Ting kan ta tid hos meg nå [:'(]

 
Da har hun med å innfinne seg snarest så det kan bli spire på dere [:)]
 
Nydelig fødselshistorie og nydelige bilder av gutten din!![:D][:D][:D][:D]
 
 
 
ORIGINAL: snuppis30

Gud av meg så fin signatur du har [:)] Lillingen er sååååå skjønn

 
Tusen takk [:)]
*stolteste mamman* [:D]
 
Så  herlig historie!! [:D]
 
Men jeg må spørre... Hvordan gikk det med *kremt* bommelommingen?[8|]
 
ORIGINAL: snuppis30

Blir så betatt av Lillingen [:)] Han smiler

 
Hihi er så betatt selv jeg... Ja, på dette bildet er han mett og fornøyd...og kanskje pittelitt luft i magen... neeeeida, han smiler!! [:D][:D]
 
ORIGINAL: Helene M

Så  herlig historie!! [:D]

Men jeg må spørre... Hvordan gikk det med *kremt* bommelommingen?[8|]

 
 
*kremt* tror det kom pittelitt, men de sier jo ingenting, bare tørker det bort... Men for å være helt ærlig; Pressveene kjentes kun ut som jeg måtte skikkeli bommelibomme![8|][8D] [:-]
 
ORIGINAL: **Eggerøra**

ORIGINAL: Helene M

Så  herlig historie!! [:D]

Men jeg må spørre... Hvordan gikk det med *kremt* bommelommingen?[8|]



*kremt* tror det kom pittelitt, men de sier jo ingenting, bare tørker det bort... Men for å være helt ærlig; Pressveene kjentes kun ut som jeg måtte skikkeli bommelibomme![8|][8D] [:-]

 
 
Bra de ikke sier noe da! Hadde blir litt flaut om de hadde ropt: NEI, SE HER A FOLKENS!!! NOEN MÅTTE VISST PÅ DO!!
 
Da tror jeg hadde daua! [8D]
 
ORIGINAL: Helene M
Bra de ikke sier noe da! Hadde blir litt flaut om de hadde ropt: NEI, SE HER A FOLKENS!!! NOEN MÅTTE VISST PÅ DO!!

Da tror jeg hadde daua! [8D]

 
 vet du, det hadde jeg også gjort!
 
hehe, men de ser det nok hver dag da egentli...men tror det hadde vært en stor personlig katastrofe om det hadde blitt en kjempeutblåsning fra min side [:o][8D] Synes sånt er flaut i utgangspunktet, liksom...
 
ORIGINAL: **Eggerøra**

ORIGINAL: Helene M
Bra de ikke sier noe da! Hadde blir litt flaut om de hadde ropt: NEI, SE HER A FOLKENS!!! NOEN MÅTTE VISST PÅ DO!!

Da tror jeg hadde daua! [8D]


 vet du, det hadde jeg også gjort!
 
hehe, men de ser det nok hver dag da egentli...men tror det hadde vært en stor personlig katastrofe om det hadde blitt en kjempeutblåsning fra min side [:o][8D] Synes sånt er flaut i utgangspunktet, liksom...

 
Ja, de ser det nok flere ganger om dagen. Men jeg føler som du.. Det er jo litt "feil" på en måte[8D]
 
Kan jeg spørre om noe annet personlig? *maser* Hvordan lukter en fødsel? [8D] hehehehe, litt merkelig spørsmål, men det må jo være mye rare og uvante lukter. Hva luktet lillingen foreksempel? Tenker så mye jeg[8D] Trenger ikke svare om du føler det blir for personlig[:)]
 
Back
Topp