**Eggerøra**'s tenkerier *Lilling er stor og flink gutt*

Vi har akvarium... Akkura kjøpt nytt rett før jul, og sambo er av typen som vil ha litt "kule" fisker, da... Så han kjøpte en skikkelig lang, tynn øre-ål. Skikkelig kul da 

Men så er saken den, at siden den dagen vi hadde den oppi, så har vi ikke sett snurten av den Regnet først med at den gjemte seg, men så fant vi ut at en av de andre glupskingene hadde spist den.

Så igår dro sambo på dyrebutikken for å kjøpe flere fisk, og fortalte der om ålen, at den må ha dødd og blitt spist med en gang eller noe, og da fortalte hun i kassa at disse ålene ofte rømte hvis det var mulighet!! Og det er det jo, hull til ledningene på toppen og sånt...

Så sambo kjøpte en ny ål, han, og satte tape foran hullene... og vi så litt etter den andre ålen bak akvariet, men fant den ikke. Men i morges kunne jeg ikke se ålen i akvariet,  og fant den til slutt inntørket under akvariebordet

MEN nå  går jeg rundt med angst da, for HVOR er den første ålen????? *grøss*

Har jo vasket siden den ble borte,og håper jo den har forsvunnet i støvsugeren, men likevel...
 
Ja, da har Lillingen vært på 5mnd kontroll.
63.5cm og 7300g.
Han ligger fint på streken under "normalen", ganske fint siden han jo er prematur

Han er ennå litt umoden motorisk, har tyngdepunktet litt langt fremme på brystkassa når han ligger på magen ennå,men det er bare å fortsette å trene

Ellers så lo og fniset og skravlet han masse med HS, og hun sa det var tydelig at vi var flink til å prate med ham, siden han svarte så godt når hun pratet til ham

Men så kom disse sprøytene da... Åh, som han gråt, stakkar... Og så ventet hun litt lenge imellom de, så han rakk å nesten roe seg ned, og da ble det jo ennå verre...
Ga seg egentlig ganske fort, men begynte igjen da jeg kledde på ham oog skulle sette han i bilstolen.... Så sovnet han da, og sover som en stein ennå...i bilstolen... har ikke hjerte til å flytte han ut av den ennå... (litt over en time nå)... Men blir vel ikke så lenge til jeg må...

Så er det bare å håpe at han ikke får noen reaksjoner i form av feber og sånt da. Slapp unna alt sånt sist, så hadde vært fint Da var han bare litt øm i lårene, virket det som.



Oj, ble langt, dette...
 
Heia Snuppis! [:)] Vi har det fin-fint [:D] Lillingen sover nå, etter en lang dag. Vi begynte dagen med første tur i bassenget på babysvømming, og han stortrivdes! [:D][:D] Så har vi lekt og herjet masse her hjemme, for han er såååå selskapssyk for tia. [:)] Og til kvelds glupsket han i seg 220ml collet med malt og 1 god t-skje grøtpulver i [&:] Håper det går bra, kan jo slå begge veier [&:][:D]
 
Enn du, hvordan går det med deg og dere oppi alt...?
 
.
 
ORIGINAL: snuppis!

Lalalalalalalalalala [:D]


[:D][:D][:D] Glemmer helt av denne dagboken, vettu [:-][8D]
Bra med deg da, snuppa? Fortsatt i 7.himmel...?? [:)][:)]
 
Hihi, tusen takk Snuppis! [:)]
NAV er noe herk!! [:'(] Nytter ingenting med dem! Håper du får noe money snart, hvordan skal man liksom klare seg uten det?!!?

Vi har det forsåvidt bra, er inne i en litt vanskelig periode med Lilling, vet ikke helt hva det er...kan være tenner, men ser liksom ingen forandringer i tannkjøttet, så vet ikke helt... [8|]
Inatt nektet jeg ham pupp første gang han våknet, pappan ga ham litt vann, og så klaget han seg i søvn etter en halvtimes tid.... Lei av å mate hele natta nå kjenner jeg [:o]

Ellers så var vi på visning av halvtårsbildene igår, og det ble, som forventet, dyyyrt [:-] Er jo kjempevanskelig å velge bort bilder av lillesnusk... [:o] hehe... Gleder meg til vi får dem da [:)][:)]

Hmm...ikkeno mer interessant å skrive egentlig... Rolig innedag idag. Lilling våkner vel snart fra sin første halvtimes-lur [:D] Har forresten begynt med grøt både til frokost og kveld, og snart blir det vel noe middag på dagen også [:)] Matvraket mitt [:D][:D]

Skal få i meg noe frokost snart, kjenner jeg. Glemmer det litt av når jeg havner foran denne skjermen [:-][8D]
 
Åååh, boller hørtes godt ut!! Er så snopesjuk at jeg holder på å døøø[:o] Har bedt sambo kjøpe smågodt og sjokkis når han kommer hjem... [X(] Er lørdag, jo... [:-][8D][:D]

Mulig Lilling er litt urolig fordi han får mer grøt, og magen ikke er helt vant til så mye mat ennå. Endel luft i magen osv....vi får se [:)]

Så bra at pengene kom!!! [:)][:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Har han begynt å få tenner?
 
Niesen min, på litt over et år nå, begynner å gå nå og har begynt å klatre overalt [&:] For tiden så liker hun å kaste ballen under sofa'n slik at vi MÅ hente ballen [8D]
 
Jeg gleder meg til å komme i gang med prøverør nå [:)] Jeg håper at jeg får brevet fra Riksen snart [:)]


Hihi så søtt [:)]
Nei, han har ingen tenner ennå, men nå er det kommet kuler så håpe de kommer snart så han slipper å plages mer [:o]

Krysser fingrene for at brevet fra riksen er rett rundt hjørnet [;)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Hvordan går med Lillingen?

 
Ikke så bra... [&o]
Eller, skal jo ikke klage, kunne vært myyye verre...
Han er i ok form på dagen, men spiser lite, og om han spiser for mye/fort, kommer alt opp igjen... Stakkar... Vanskelig å nekte ham mer mat når han er så sulten, og endelig vil ha, liksom, men må jo bare... Hoster mye, og er tett og slimete, så nettene er lange og inneholder minimalt med søvn for noen av oss... Så blir lite data-tid/ork for meg for tida [&:][;)]
 
Men så lenge allmenntilstanden hans er fin og han ikke har særlig med feber, så skal vi jo ikke klage [:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Har han blitt bedre nå?


Søte Snuppis som alltid husker på oss [:)]
*klemmepå*

Ja, nå kom den ene tannen opp igår, så inatt har vi sovet ganske så bra [:)] Og Lilling er roligere og snart frisk igjen. Hoster pittelitt ennå, og litt slimete, men på langt nær som han har vært [:)][:)] Vært riiiimelig krakilsk de siste dagene [:o]

Og deg da, hvordan er tingenes tilstand...? [:)]
 
Skrekk og gru, her var det lenge siden jeg har vært...
Beklager Snuppis! Håper NAV har skjerpet seg!! Om de ikke er på sydentur da... [>:][:D]
 
Her går livet sin vante gang, med lite søvn på natta, og masse moro på dagen [:)]
 
Lilling er nå åtte mnd, 8,5kg og 70cm[:)]
 
Han sitter selv på gulvet uten støtte nå, klarte det første gang på mandag [:D] Men detter etter en stund da, så må sitte sammen med ham... [:)]
Ellers så spiser han som en hest, all mulig slags mat [:D] Det har gått så fort [:)]
 
Akkurat nå er han inne i en periode hvor han gjør seg ut 7-8-9ganger daglig, også på natta [:o] Holdt på over en uke nå... Mulig det er tann på gang, men syns nå det varte leeeeenge [8|]
 
Han har to tenner nede og en oppe så langt [:)]
 
Akkurat nå ligger han og smatter og småsurker på gulvet... [8|][:D] Liten raring...
 
Fortsatt oppe endel på natten, men spiser ikke hver natt da... Men nå er det jo bleieskift og sånt... Og idag var det morgen halv seks! [&:] 
 
Ser av og til frem til han er konfirmert...! [8D]
 
Får skrive mer senere, nå må jeg redde ham fra gulvet, det var visst fælt å ligge der... [8|][8D]
Ute skinner sola, så vi skal ut og trille etterhvert [:)]
 
Ha en fin dag [:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Gud av meg så skjønn Lillingen er

 
Tusen takk [:)][:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Han ser veldig glad ut [:D] Han har ikke fått hår ennå?

 
det er endel der, men det er veldig kort og veldig lyst, så vises sjelden på bilder... bare når jeg har smurt ham med krem og laget hanekam [8D][:D]
 
og han er blid 90% av tiden [;)][:)] Hærlig! [:D]
 
ORIGINAL: snuppis!

Likte veldig godt det bildet hvor han begynner å grine [:D]

 
haha, onde snuppis! [8D][:D]
Men jo, han har verdens søteste surkeleppe [;)]
 
Håper du hadde en fin 17mai [:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Vi var på hytta hele helga, så det var kjempe deilig å være uten mobildekning og internett-tilgang [:D] Vi hørte kun fuglene synge og vinden blåse i trærne *kjempe herlig* [:)]
 
Hatt en fin 17.mai?


Det hørtes nyyydelig ut!! [:)]

Vi hadde en fin nasjonaldag [:)] Lilling var spent og sov lite, men i fint humør [:D] Vi så på barnetoget, spiste lunsj på Egon, drakk kaffe hos mamma, så dro alle (vi, mamma, mine to søstre med familie og et vennepar) til den ene søsteren min og grillet [:)] En flott familie-dag [:)]
 
ORIGINAL: snuppis!

Det er kanskje på tide at du begynner å skrive igjen i dagboka di [8D]


Syns du...? [X(][8D][:D]
 
 
Super feiring(er) med flotte gaver og verdens styggeste ROSA gravemaskinkake!!! [:D][:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: snuppis!

Gravmaskinen var så fin [:)]


[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
Back
Topp