Duste-eksem!

Hvordan går det hos dere?

Jeg følger spent utviklingen på frøkna mi og håper dette ikke utvikler seg slik jeg frykter.

Jeg har jo tatt bekymringer på forhånd før og håper igjen.

Dette bildet er tatt i kveld. (samme kveld som vi satte igang med kortison itillegg til fuktighet på ene hånden til storebror, den andre klare seg med fuktighet enda. Skal det være så skal det liksom. Er det ikke den ene så er det den andre)
abec20b4baccebd167af8e952bb2ac54
 
Hvordan går det hos dere?

Jeg følger spent utviklingen på frøkna mi og håper dette ikke utvikler seg slik jeg frykter.

Jeg har jo tatt bekymringer på forhånd før og håper igjen.

Dette bildet er tatt i kveld. (samme kveld som vi satte igang med kortison itillegg til fuktighet på ene hånden til storebror, den andre klare seg med fuktighet enda. Skal det være så skal det liksom. Er det ikke den ene så er det den andre)
abec20b4baccebd167af8e952bb2ac54

Joda, her går det opp og ned. Det har heldigvis ikke blitt så ille som det har vært, men har ikke blitt kvitt det lenge nok til å la han få en pause fra kortisonen. Bestillte ny legetime i dag faktisk, så får vi se om vi trenger noe enda sterkere (og så håper jeg å få canoderm på resept. Fy flate så dyr den er!) Men nå klør han seg noe voldsomt i hodet i tillegg.

Hvordan gikk det der da? Blusset det opp, eller fikk dere holdt det i sjakk?
 
Har ikke blusset opp, holder seg ca sånn som på bildet. Så heldigvis klarer vi oss med fuktighetskrem enda. Må få til legen om det blusser opp så vi må til med noe annet. Har forsåvidt locoid i skapet fra da hun hadde eksem i underlivet, men steng beskjed fra apoteket om å holde den unna øynene. Også er det 8 mnd siden eller noe sånn
 
Last edited:
Har ikke blusset opp, holder seg ca sånn som på bildet. Så heldigvis klarer vi oss med fuktighetskrem enda. Må få til legen om det blusser opp så vi må til med noe annet. Har forsåvidt locoid i skapet fra da hun hadde eksem i underlivet, men steng beskjed fra apoteket om å holde den unna øynene. Også er det 8 mnd siden eller noe sånn
Snakk såklart med legen og bli enige, men bare for å ha nevnt det, så fikk vi først beskjed om å ikke smøre med vanlig hydrokortison engang i ansiktet. Dette var en vikar for fastlegen til lillemann. Og på apoteket sa de det samme. Det står jo i innholdsfortegnelsen også. Men da vi fikk ny time med fastlegen (som også er barnelege på helsestasjonen) var han litt oppgitt. Han sa "om området ikke blir behandlet, hvordan skal det da bli bedre?" Vi fikk både apolar og locoid, og har brukt begge deler i ansikt i en laaaaang periode.
 
Tar kontakt med legen om det blusser mer opp. Smører med fet krem nå for det er mest av alt tørt. Kjennes som om jeg ikke har vasket bort restene av grøten fra kinnet. Men ikke så stygt som hos dere heldigvis
 
Foresten, du skrev klør seg i hodet. Er det eksem i hodebunnen? Det finnes... Tror det er locoid, som liniment, ment for behandling av eksem i hodebunnen.
 
Foresten, du skrev klør seg i hodet. Er det eksem i hodebunnen? Det finnes... Tror det er locoid, som liniment, ment for behandling av eksem i hodebunnen.
Ja det ser slik ut. Men det er så vanskelig å smøre når det begynner å bli en del hår!
 
Her har mini også fått eksem. ser veldig likt ut det du la ut bilde av tidligere i tråden (på barnets kropp). Har smørt med aloe propolis den siste uka + daglig oljebad (NAF sin olje), og ser nå mye bedre ut. Har også unngått ull direkte på kroppen, så vet ikke hva som gjorde utslaget.
 
Her har mini også fått eksem. ser veldig likt ut det du la ut bilde av tidligere i tråden (på barnets kropp). Har smørt med aloe propolis den siste uka + daglig oljebad (NAF sin olje), og ser nå mye bedre ut. Har også unngått ull direkte på kroppen, så vet ikke hva som gjorde utslaget.
Nei, det er ikke lett å vite alltid. Jeg har sluttet å gruble iallfall. For når jeg trodde jeg hadde funnet det som gjorde utslaget, viste det seg alltid å være tilfeldig. Like greit å ikke gruble seg gal ;) Men så bra at det blei bedre!! :)
 
Da trapper vi opp enda en gang. Har fått resept på Betnovat (grad 3 av 4 på "eksem-stigen") og heldigvis Canoderm på blå resept. Så håper vi huden kan bli enda bedre!
 
Definitivt ikke så ille som hos dere. Men siden det gikk så bra første gang prøvde vi igjen. Jeg synes det dukket opp mens vi badet.(svømmehall. Klor)

0cfddd0a6b7505eefd75a313ad637b38
 
Definitivt ikke så ille som hos dere. Men siden det gikk så bra første gang prøvde vi igjen. Jeg synes det dukket opp mens vi badet.(svømmehall. Klor)

0cfddd0a6b7505eefd75a313ad637b38

Ja, klor er noe drit!!! Jeg har så lyst å ta han med på svømmehallen (vi bor så nært også) men tør rett og slett ikke utsette han for det. Ikke enda iallfall.
 
Vet ikke om det er klor, men det utvikler seg slik
b2ba89f1ce0c008c39a3dbff48f556c4


Ringer legen i dag for å høre hva vi skal smøre med. Bare smurt fuktighetskrem så langt, men åpenbart ikke noe vidubderkur det..tusen små prikker på ryggen og armene
 
Ringer og sier hun har utslett. Ok. Fødselsdato? Oppgir den. Forbereder meg på å fortelle når det kom og hvordan det ser ut. At hun ikke er syk mm.

1140 i dag, sier stemmen i andre enden. Ok, takk og ha det bra
 
Fastlegen hadde vakt, jeg liker fastlegen :)

Og kom hjem med canoderm på blå resept. Smøres helst hvert bleieskift. Antas altså å være atopisk eksem. Legen håper hun slipper kortison når vi bruker denne
 
Vi har heldigvis mine foreldre som gledelig stiller som barnevakt så vi kan ta de andre to i bassenget, eldste skal lære svømming på skolen nå og begge trenger vanntilvenning og svømmetrening. Så kjipt om hun ikke kan være med, jeg har kjøpt en pakke badebleier til henne.
Tenkte jeg skulle slippe en skeptisk unge til ved å bade regelmessig...
 
Last edited:
Back
Topp