Duotest

Har ikke sett en "best før"-dato på NIPT forresten, slik som det er på duotest. Vet dere?

Hohoho, ser det for meg. I ekte snike-stil, som ein ninja i nattbukse. Med Ringer'n på innerlomma. Som ein gravid Batman fyker du lydlaust gjennom gravstøttene nedanfor KK.

FREEEEEDOM !

[emoji1303] Der har du meg vettu!

Da har jeg tatt UL og blodprøve i dag. Hun som tok UL sa at alt så veldig fint ut såvidt hun kunne se. Så da er det å vente på svar... Det tar ca en uke, og da vil de enten ringe ved risiko eller sende brev hvis lav risiko.

Da har jeg tatt UL og blodprøve i dag. Hun som tok UL sa at alt så veldig fint ut såvidt hun kunne se. Så da er det å vente på svar... Det tar ca en uke, og da vil de enten ringe ved risiko eller sende brev hvis lav risiko.

Da satser vi på at alt er bra, og at det blir lav risiko! Jeg ble først superglad for å få lav risiko for alt, deretter leste jeg at duotesten bare finner 85% av downs, så nå manner jeg meg opp til nipt-test likevel...

Da satser vi på at alt er bra, og at det blir lav risiko! Jeg ble først superglad for å få lav risiko for alt, deretter leste jeg at duotesten bare finner 85% av downs, så nå manner jeg meg opp til nipt-test likevel...
Takk. :) Vi tenker at hvis vi får lav risiko på denne, så holder det for oss. Hvis vi får høy blir det NIPT i Danmark. Hvis vi får lav blir det privat UL for å forhåpentligvis få vite kjønn. ;)

Takk. :) Vi tenker at hvis vi får lav risiko på denne, så holder det for oss. Hvis vi får høy blir det NIPT i Danmark. Hvis vi får lav blir det privat UL for å forhåpentligvis få vite kjønn. ;)

Høres ut som en god plan. Men hva godtar du som «lav risiko»? Fikk beskjed her at de satt grensen ved 1:250. Er mann da fornøyd med fex 1:300? Jeg synes egentlig testen bare tok meg fra «du har økt risiko for kromosomfeilbarn» til «du har fortsatt økt risiko for kromosomfeilbarn, men bittelitt redusert». Eneste jeg var fornøyd med var risiko for trisomi 13 som ble <1:20.000. Da begynner jeg å slappe av litt

Høres ut som en god plan. Men hva godtar du som «lav risiko»? Fikk beskjed her at de satt grensen ved 1:250. Er mann da fornøyd med fex 1:300? Jeg synes egentlig testen bare tok meg fra «du har økt risiko for kromosomfeilbarn» til «du har fortsatt økt risiko for kromosomfeilbarn, men bittelitt redusert». Eneste jeg var fornøyd med var risiko for trisomi 13 som ble <1:20.000. Da begynner jeg å slappe av litt
Vel, hvis det er godt under 1 % sjanse for at noe skal skje, så føler jeg meg ganske trygg egentlig, og føler heller ikke at jeg gambler. Hvis de hadde sagt 1/10 sjanse, så hadde jeg naturligvis syntes at oddsen begynte å bli for høy. Vi skal iallfall lese rapporten grundig begge to, og så får vi bestemme da hva vi synes er bra nok.

Legger ved resultatene;)

Ah.. får ikke lastet opp:
Trisomy 21
Background risk: 1:128
Adjusted risk: 2554

Trisomy 18
Background risk: 306
Adjusted risk: 6123

Trisomy 13
Background risk: 1:962
Adjusted risk: 19238

Legger ved resultatene;)

Ah.. får ikke lastet opp:
Trisomy 21
Background risk: 1:128
Adjusted risk: 2554

Trisomy 18
Background risk: 306
Adjusted risk: 6123

Trisomy 13
Background risk: 1:962
Adjusted risk: 19238

Ganske likt som mine...

Trisomy 21
Background risk: 1:142
Adjusted risk: 1:2835

Trisomy 18
Background risk: 1:359
Adjusted risk: 1:7187

Trisomy 13
Background risk: 1:1124
Adjusted risk: <1:20000

I tillegg fikk jeg risiko for spontan fødsel før uke 34 - 1:57

Ganske likt som mine...

Trisomy 21
Background risk: 1:142
Adjusted risk: 1:2835

Trisomy 18
Background risk: 1:359
Adjusted risk: 1:7187

Trisomy 13
Background risk: 1:1124
Adjusted risk: <1:20000

I tillegg fikk jeg risiko for spontan fødsel før uke 34 - 1:57
Venter i spenning på mine om noen uker...
Ligger forhåpentligvis ikke dårligere an enn dere.
Er dette basert på UL eller totalvurdering?

Back
Topp