Har ikke sett en "best før"-dato på NIPT forresten, slik som det er på duotest. Vet dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal se etter deg på nyhetene.![]()
Hohoho, ser det for meg. I ekte snike-stil, som ein ninja i nattbukse. Med Ringer'n på innerlomma. Som ein gravid Batman fyker du lydlaust gjennom gravstøttene nedanfor KK.
FREEEEEDOM !
Ser for meg overskriftene: "gravid dame var så lei sykehus at hun brukte sammenknytta laken til å rømme"![]()
Har ikke hørt noeHar ikke sett en "best før"-dato på NIPT forresten, slik som det er på duotest. Vet dere?
Håper neste prøve gir et mer positivt resultat.![]()
Har ikke sett en "best før"-dato på NIPT forresten, slik som det er på duotest. Vet dere?
Da har jeg tatt UL og blodprøve i dag. Hun som tok UL sa at alt så veldig fint ut såvidt hun kunne se. Så da er det å vente på svar... Det tar ca en uke, og da vil de enten ringe ved risiko eller sende brev hvis lav risiko.
Takk.Da satser vi på at alt er bra, og at det blir lav risiko! Jeg ble først superglad for å få lav risiko for alt, deretter leste jeg at duotesten bare finner 85% av downs, så nå manner jeg meg opp til nipt-test likevel...
Sitter på ventetommet...
Takk.Vi tenker at hvis vi får lav risiko på denne, så holder det for oss. Hvis vi får høy blir det NIPT i Danmark. Hvis vi får lav blir det privat UL for å forhåpentligvis få vite kjønn.
![]()
Lykke til! Skulle jo lagt igjen en morsom lapp til deg på venterommet hvis jeg bare hadde tenkt meg om.Sitter på ventetommet...
Vel, hvis det er godt under 1 % sjanse for at noe skal skje, så føler jeg meg ganske trygg egentlig, og føler heller ikke at jeg gambler. Hvis de hadde sagt 1/10 sjanse, så hadde jeg naturligvis syntes at oddsen begynte å bli for høy. Vi skal iallfall lese rapporten grundig begge to, og så får vi bestemme da hva vi synes er bra nok.Høres ut som en god plan. Men hva godtar du som «lav risiko»? Fikk beskjed her at de satt grensen ved 1:250. Er mann da fornøyd med fex 1:300? Jeg synes egentlig testen bare tok meg fra «du har økt risiko for kromosomfeilbarn» til «du har fortsatt økt risiko for kromosomfeilbarn, men bittelitt redusert». Eneste jeg var fornøyd med var risiko for trisomi 13 som ble <1:20.000. Da begynner jeg å slappe av litt
Hehehe. Ja. Du var og på SUS i dag?Lykke til! Skulle jo lagt igjen en morsom lapp til deg på venterommet hvis jeg bare hadde tenkt meg om.![]()
Legger ved resultatene
Ah.. får ikke lastet opp:
Trisomy 21
Background risk: 1:128
Adjusted risk: 2554
Trisomy 18
Background risk: 306
Adjusted risk: 6123
Trisomy 13
Background risk: 1:962
Adjusted risk: 19238
Venter i spenning på mine om noen uker...Ganske likt som mine...
Trisomy 21
Background risk: 1:142
Adjusted risk: 1:2835
Trisomy 18
Background risk: 1:359
Adjusted risk: 1:7187
Trisomy 13
Background risk: 1:1124
Adjusted risk: <1:20000
I tillegg fikk jeg risiko for spontan fødsel før uke 34 - 1:57