dumme uvaner

Askepott<3

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Har du en eller flere uvaner du prøver å trappe ned/slutte med? :)

her må jeg slutte med cola!
i alle fall i ukedagene! var Sååå flink i sommer frem til vi dro på ferie også har jeg drukket hver dag siden:/
blir i alle fall en halvliter, noen ganger 2 men ikke mer enn det!
Jeg vet jeg skal klare det igjen :D

jeg er avhengig av sjokolade, men det ble det en brå slutt på allerede før jeg kom så langt som til egguttak. Ble så kvalm av hormonsprøytene at det ikke frista i det hele tatt. Sliter fortsatt med kvalme, så klarer fint å holde meg unna.

Jeg må slutte med brus og røyk. Har så så si kuttet den ut etter EL, men nå må jeg stumpe den.
Ellers er det ikke så mange uvaner, som har en negativ påvirkning på spira jeg må slutte med :)

Lag vann med agurk/jordbær eller blåbær :D

Jeg har blitt avhengig av sjokolade! :( Ellers har jeg sluttet nesten helt med kaffe. Blir bare en halv kopp hvis noen byr meg. Og røyken stumpa jeg helt for nesten 2 mnd siden :D
Ellers er det mye rart som hadde kommet til å blitt spist om kveldene når jeg sitter her alene om jeg ikke hadde strikkinga å holde på med. MATVRAK! :P hehehe

Jeg må slutte med brus og røyk. Har så så si kuttet den ut etter EL, men nå må jeg stumpe den.
Ellers er det ikke så mange uvaner, som har en negativ påvirkning på spira jeg må slutte med :)

Lag vann med agurk/jordbær eller blåbær :D
Du klarer å stumpe den:D

Du klarer å stumpe den:D

Jada, har klart det i tidligere svangerskap :)
Har så å si stumpet den. Men ville vente til jeg fikk en ordentlig positiv test, og det fikk jeg idag. Så idag har jeg kun tatt 3.. Iløpet av helgen er det historie. Og denne gangen skal det vare :)
Hadde planer om å stumpe den allerede, da jeg snart starter arbeid i laboratorium, og skal ta imot pasienter.
I tillegg jeg har en del sykdomslære. Og da er det virkelig ekkelt å røyke når du ser alle sykdommer som er/kan være forårsaket av sigaretter.. Grøss og gru!

Jeg stumpet røyken i våres og gikk over til el røyk/damp.
Har nå trappet ned til nest laveste styrke og bestilte meg med 0 nikotin nå etter jeg fant ut at jeg var gravid.
Så blir nok å dampe litt med 0 nikotin også legge den helt på hylla.
Heldigvis mye bedre enn røyk med tanke på helsen, og når jeg kutter nikotinen helt så er det mange ganger bedre, mens slutte skal jeg :)
Kaffe har jeg trappet ned fra en kanne om dagen til 1 kopp max, cola, pepsi max, firstprise cola har jeg kuttet helt ut, og drikker nå farris eller annen lett brus hvis jeg vil ha kullsyre :)

Biff blir vanskelig å leve uten, samt god vin til lørdag middagen de ukene vi ikke har barna, da pleier vi alltid å diske opp med skikkelig god middag og en ny rødvin :P
Men alt for den lille reka i magen <3

Min verste uvane er stress! Jeg plages skikkelig med dette, både fysisk å psykisk! Går nesten konstant med indre stress! Prøver virkelig å stresse ned for lille frø sin skyld!

Min verste uvane er stress! Jeg plages skikkelig med dette, både fysisk å psykisk! Går nesten konstant med indre stress! Prøver virkelig å stresse ned for lille frø sin skyld!

Dette er virkelig viktig at du jobber med :) Stress er farlig. Har du vurdert yoga (gravid yoga?)

Jada, har klart det i tidligere svangerskap :)
Har så å si stumpet den. Men ville vente til jeg fikk en ordentlig positiv test, og det fikk jeg idag. Så idag har jeg kun tatt 3.. Iløpet av helgen er det historie. Og denne gangen skal det vare :)
Hadde planer om å stumpe den allerede, da jeg snart starter arbeid i laboratorium, og skal ta imot pasienter.
I tillegg jeg har en del sykdomslære. Og da er det virkelig ekkelt å røyke når du ser alle sykdommer som er/kan være forårsaket av sigaretter.. Grøss og gru!

Ja, denne gangen får du slutte for godt:) jeg vet hvor lett det er å bli avhengig igjen! :/ Jeg sluttet sist svangerskap, begynte å festrøyke men det gikk dårlig etterhver:p begynte å røyke igjen når hun var 7-8 mnd :/
nå har jeg holdt meg i 1 år 15 Januar og denne gang sluttet jeg på dagen, uplanlagt men fantastisk glad for at jeg valgte det:) og min kjære sluttet og etter denne røykeslutt pillekuren i påska i. han gjorde ikke et forsøk en gang sist!! så det var bonus:) er så deilig å være helt røykfrie begge to og nå skal vi aldri ta et trekk igjen:) smaker jo helvete og tilbake og da men er vel likevel farlig for en x røyker:)

Jeg stumpet røyken i våres og gikk over til el røyk/damp.
Har nå trappet ned til nest laveste styrke og bestilte meg med 0 nikotin nå etter jeg fant ut at jeg var gravid.
Så blir nok å dampe litt med 0 nikotin også legge den helt på hylla.
Heldigvis mye bedre enn røyk med tanke på helsen, og når jeg kutter nikotinen helt så er det mange ganger bedre, mens slutte skal jeg :)
Kaffe har jeg trappet ned fra en kanne om dagen til 1 kopp max, cola, pepsi max, firstprise cola har jeg kuttet helt ut, og drikker nå farris eller annen lett brus hvis jeg vil ha kullsyre :)

Biff blir vanskelig å leve uten, samt god vin til lørdag middagen de ukene vi ikke har barna, da pleier vi alltid å diske opp med skikkelig god middag og en ny rødvin :p
Men alt for den lille reka i magen <3

kan vi ikke ha biff??
spiser kun gjennomstekt, det kan jeg vel ha? :) er vel bare rå og medium man ikke kan ha?

Merker jeg er litt heldig med å være kresen som gravid mtp det man ikke får lov til å ha hehe:) spekemat, kaffe, vin/alkohol til maten, rått/medium kjøtt, fy fy oster:) eneste jeg kommer til å savne er salami! :)

Håper du klarer å stresse ned:) er dette noe du merket etter du ble gravid eller har du "alltid" hatt det slik at du stresser?

Ja, denne gangen får du slutte for godt:) jeg vet hvor lett det er å bli avhengig igjen! :/ Jeg sluttet sist svangerskap, begynte å festrøyke men det gikk dårlig etterhver:p begynte å røyke igjen når hun var 7-8 mnd :/
nå har jeg holdt meg i 1 år 15 Januar og denne gang sluttet jeg på dagen, uplanlagt men fantastisk glad for at jeg valgte det:) og min kjære sluttet og etter denne røykeslutt pillekuren i påska i. han gjorde ikke et forsøk en gang sist!! så det var bonus:) er så deilig å være helt røykfrie begge to og nå skal vi aldri ta et trekk igjen:) smaker jo helvete og tilbake og da men er vel likevel farlig for en x røyker:)

Ja, den festrøyken har jeg brent meg på et par ganger ;) hehe! :)
Så deilig å være to om det ! :)

Må stumpe røyken. Etter jeg fant ut at jeg var gravid gikk jeg over til Kent hvit, men måååå kutte helt! SKAL ha sluttet FØR jul!

Har du googlet stressmestring? Prøve å snu det til noe positivt?
Listen for symptomer på stress er lang, og sykdommer/skader også. Jeg vil gjerne hjelpe deg, bare si ifra :)

kan vi ikke ha biff??
spiser kun gjennomstekt, det kan jeg vel ha? :) er vel bare rå og medium man ikke kan ha?

Merker jeg er litt heldig med å være kresen som gravid mtp det man ikke får lov til å ha hehe:) spekemat, kaffe, vin/alkohol til maten, rått/medium kjøtt, fy fy oster:) eneste jeg kommer til å savne er salami! :)
Ja er medium og rå som ikke er bra, jeg spiser bare medium stekt :P så den blir litt hard å svelge, tror jeg har valgt velkommen hjem middagen til meg selv allerede :P

Må stumpe røyken. Etter jeg fant ut at jeg var gravid gikk jeg over til Kent hvit, men måååå kutte helt! SKAL ha sluttet FØR jul!
Får håpe du klarer å slutte lenge før jul:) beste er å bare slutte bang etter mine egne erfaringer:)
Lykke til!! :D

Back
Topp