Dumme ting folk sier til gravide. Hva har du hørt?

Du er ikke nærtsgende: folk er idioter.

En MANNLIG kollega greide å si her om dagen (han vet ikke at jeg er gravid, men å si noe slikt som MANN i det heletatt er helt hårreisende):

"Jeg har en venn som er lege og han sier at det ikke finnes noen biologisk grunn for at kvinner skal gå opp mer enn 3-4kg når de er gravide, jeg håper aldri jeg møter ei som går opp mer enn det når hun er gravid. En dame som går opp mye i vekt som gravid viser jo tidlig at hun ikke verdsetter forholdet til mannen noe særlig"

WTF??!?!!!

Er kanskje en grunn til at han er singel :(

Oh gosh! Sa du ikke noe tilbake da? For en baby veier jo 3-4 kg ved fødsel, i tillegg har vi fostervann vi bærer på og livmoren veier sitt og puppene blir tyngre, så at man biologisk set ikke skal legge på seg mer enn 3-4 kg er det største tullet jeg noen gang har hørt! Hahaha
 
Jeg fikk ikke hørr noe slikt under min forrige graviditet, som jeg husker. Mn er ikke spesielt nærtagende heller :) eneste som fornærmet meg litt var den forbanna jordmora som spurte meg om jeg trengte sykemelding hver gang vi møttes. Kommer til å gå mest mulig til fastlege neste gang.
 
Det som irriterte meg mest ved sist svangerskap var da en kollega ringte meg den ene uka jeg ble sykemeldt og lurte på hva som skjedde, jeg sa som det var at jeg var gravid, var veeeeeldig dårlig og hadde sprunget frem og tilbake på do og spydd på jobb. Denne uka jeg ble sykemeldt var det så ille at jeg ikke klarte å komme meg opp av senga! Da begynte hun å kjate om at jeg måtte da bare komme meg tilbake på jobb, det klarte jeg vel?! Hun hadde AAAALDRI vær så dårlig når hun var gravid! Hun klarte å gi meg kjempe dårlig samvittighet for at jeg lå hjemme og spydde istedenfor å være på jobb.

Jeg spydde minst 5 ganger til dagen fra jeg var 6-17 uker, EN av de ukene var jeg sykemeldt og resten var jeg på jobb, så følte jeg ofret meg ganske mye for jobben!
 
Jeg fikk høre at "åå nå har du ikke sånn fleskemage lenger, nå har du fått ordentlig gravidmage"... Og dette kom fra min mor attpåtil
 
Oh gosh! Sa du ikke noe tilbake da? For en baby veier jo 3-4 kg ved fødsel, i tillegg har vi fostervann vi bærer på og livmoren veier sitt og puppene blir tyngre, så at man biologisk set ikke skal legge på seg mer enn 3-4 kg er det største tullet jeg noen gang har hørt! Hahaha


Jeg ble bare så paff, så greide ikke å si så mye. Jeg sa vel noe (er ikke kjent for å være den som holder kjeft) men hjernen min kortsluttet og gikk i svart så HVA jeg sa er vel heller usikker...
 
Jeg ble bare så paff, så greide ikke å si så mye. Jeg sa vel noe (er ikke kjent for å være den som holder kjeft) men hjernen min kortsluttet og gikk i svart så HVA jeg sa er vel heller usikker...
Ingenting er verre enn slike situasjoner.. Å trege på hva du sa og ikke sa :p Kommer alltid på noe bedre etter det har skjedd men da er det liksom litt for sent ;)
 
Barnefaren mente jeg bare hadde godt av være aktiv. Jeg sier ikke nei til det, men når man han tidlig bekkenløsning og ungen på 20mnd er overalt, er det kanskje litt greit å få litt hjelp? Men neida.. I følge han så "må du gjøre klar fi**a di for fødselen, da må du være aktiv" sier han som ikke var på fødselen engang og kom på barsel dagen etter og spurte og J e g kunne hente noe mat til han. D e t er irriterende, det
 
Husker med eldste, det var sommer og jeg var ute en tur i byen på kvelden med venner. Kommer plutselig en idiot av en mann bort med kommentaren; Oj, du har pult og det noe så j**** også!
Eh...jo, takk for den. Men ja, jeg er faktisk høygravid.

Etter fødselen av nr 3. Så stor mage du har nå, den er mye større nå enn den var med de 2 andre. (mamman min)
Eh, joda...jeg har jo født for noen få timer siden...men jeg gikk faktisk i klærne jeg brukte før jeg ble gravid (magen har forsvunnet med det samme babyn har kommet ut).
 
- Jeg er gravid...
- Så fantastisk, gratulerer!
- ...med tvillinger.
- Hæ?! ÅNEI!!!

Største katastrofen de kan tenke seg tydeligvis å få to samtidig...
 
- gravid er jo ingen sykdom
-rart gravide og babyer overlevde før, nå skal du ikke spise ditt eller datt....arhh DET VAR MANGE BABYER SOM DØDE EL BLE SYKE ,MEN DE FANN IKKE ALLTID UT HVORFOR!!! TANKEVEKKER!
-vokser og trives ?
-kvalme går over etter de 3 første...ehhh her startet det etter de 3 første!
-og folk som starter med å fortelle om fødsel for så å si : "ehhh, nei jeg skal stoppe nå, så jeg ikke skremmer deg.."
Jeg synes det er tåpelig, og sa at skjønner ikke den.
Aner ikke hva jeg går til ,så jeg gruer meg faktisk ikke. .
Og det gjorde jeg aldri !
 
Det gjorde ikke jeg heller. Ingenting skremte meg. Med en 40 timer lang fødsel burde jeg kanskje gruet meg :D

"Herregud å svær du er! Du er sikker på det ikke er to inni der?"

"Er'e ikke ekkelt når det leer seg inni der'a?" Haha.

"DU er jo ikke stor. Du er jo liten!" (Jeg var 30kg ekstra)

"Jeg ser du har lagt godt på deg, ja"

Og jeg er SÅ nærtagende når det kommer til vekt, haha. Blitt fornærmet noen ganger, ja. Har alltid vært liten, men alt for opptatt av min egen kropp :p
 
Hørt noen av disse?
Hørt noe annet upassende? Fortell :)
Jeg er 11 uker på vei og har jobbet mye i det siste foran PCen og har derfor en del skulder-/nakkesmerter og migrene. Bestilte derfor en hode- og nakke massasje. Da jeg kom dit bare byttet hun i resepsjonen om til gravidmassasje for hun tenkte jeg ville sette pris på massasje av bekken og ben.... jeg skjønte hun hadde byttet først da jeg lå på benken.... ganske frekt synes jeg å fortelle meg hvor jeg har vondt.
 
Back
Topp