Dumme ting folk sier til gravide. Hva har du hørt?

"Blir ikke dette travelt til dere"? (Mamma)
"Igjen"? (Barnas gammel-onkel)
 
Det med mat man ikke bør spise når man er gravid provoserer meg skikkelig å. Får ofte høre "det spiste jeg da jeg var gravid, ikke vær så hysterisk, spis og kos deg" gravid for 30 år siden ja!!!på den tiden har ny forskning kommet og man har funnet ut at detkan være risiko for fosteret. Hvorfor skal jeg ta den sjansen. Åhhh de kommentarene irriterer meg grønn
 
Svigermor konstanterer at jeg allerede har fått en liten kul på magen, så sier hun "Du skal vell ha bunaden på deg på 17. Mai? Jeg hadde min bunad på når jeg va gravid 2 måneder på vei."

Okei, så jeg som da var 13 uker og hadde fått mage, skulle passe bunaden min når jeg er 25 uker, bare fordi hun passet sin bunad når hun var 8/9 uker på vei??? Og dette gnåler hun helt alvorlig om, flere ganger når vi møtes!!! Skjønn logikken om du vil...
 
"ååå, stakkar deg som er så liten og skal ha barn. Magemusklene dine kommer til å revne." - ikke akkurat det man vil høre når man er gravid for første gang...
 
Jeg er ganske lav (1.57m) og en ting jeg har hørt mye før jeg ble gravid, og som jeg dessverre tror jeg ikke slipper unna å høre som gravid er:
"Åh, du kommer til å ha en smertefull fødsel og revne som bare det"

Rart jeg har fødselsangst?
 
Mannlig kollega av meg sa til meg at hvis det var noen arbeidsoppgaver jeg ikke klarte. Så var det ikke vits at jeg var på jobb i det hele tatt.har klart alle arbeidsoppgaver til nå, har bare trengt en ekstra pause en gang i blant.
 
Herregud sommer flirte da jeg leste alt rart folk har sagt til gravide :D

Tror nok denne tråden vil bli enda lenger (og artigere) før september :)
 
Jeg er ganske lav (1.57m) og en ting jeg har hørt mye før jeg ble gravid, og som jeg dessverre tror jeg ikke slipper unna å høre som gravid er:
"Åh, du kommer til å ha en smertefull fødsel og revne som bare det"

Rart jeg har fødselsangst?

jeg er 1,55 & veldig trang "der nede" :O har heldigvis ikke fått fødselsangs men skulle ikke forundre meg om det kom snikende...
 
Søstra mi på 20: "er du gravid? Igjen??!" Da var det faktisk over 3 år siden sist..
 
Jeg har en plan! Nå har ikke jeg offentliggjort at jeg er gravid, men når jeg gjør det, så skal jeg ha en sånn liten notisbok hvor jeg skriver på forsiden "Dumme ting folk sier til gravide". Hver gang noen sier noe dumt, så tar jeg frem norisboken og skriver ned det dem sier.
A) da får vi en "bedre" liste her.
B) man poengterer overfor folk hvor dumt det det sa faktisk er.
 
Kompisen til mannen min sa: "Ja, jeg kan se det på ansiktet ditt. Det har blitt ganske mye rundere. Nå som du er gravid er det vel greit å si sånn" eh.. nei, det er ikke det!!
 
Kompisen til mannen min sa: "Ja, jeg kan se det på ansiktet ditt. Det har blitt ganske mye rundere. Nå som du er gravid er det vel greit å si sånn" eh.. nei, det er ikke det!!

Tommelfingerregelen er vel: er det ikke noe du ville sagt til "vanlig", er det heller ikke greit å si til ei som er gravid...
 
Har ikke hørt noe selv, men da ei venninne som var halvveis uttrykte at hun var oppgitt og lei av å ha så innmari humørsvingninger, så sa den andre venninna at, nei det med humørsvingninger trodde hun ikke noe på, for det hadde ikke hun hatt. Hah, som om det gjør deg til orakel?
 
Kanskje ikke dumt, men spesiell reaksjon syns jeg:
Vi fortalte til hans besteforeldre i går, og bestemor sier; jasså, det formeres i bygda her. Verken mer eller mindre å si der ifra :p
 
Back
Topp