dumme spm

ORIGINAL: Marlu

"Gleder L seg til han skal begynne i barnehagen?"

"tror ikke han vet at han skal begynne i barnehagen"

"har du ikke sagt det til han!?"

[8D]

(L var 17 mnd gammel på tidspunktet, og vi hadde ikke akkurat tatt praten om at han skulle begynne i barnehage)

Haha, jeg ler så jeg holder på å tisse på meg!

''Gleder du deg??!!''
''Gruer du deg til å føde eller?''
''Skal du begynne å røyke igjen?''
''Kanskje hun er sulten!!''
''Har du nok melk da??''

[8|][:'(][X(]

ORIGINAL: Gitte__

Eldre som spør hver gang: Har du nok melk?[8D]

Joa, har massevis, skal du se?[8D]

Haha, ja. Hater at fremmede kommer bort og spør om sånt. Gjerne MENS man sitter og ammer, og prøver å skule det så godt man kan, under et teppe.

ORIGINAL: Sha

dagen etter jeg hade født spurte dama til broren min meg om hvorfor magen min fortsat var stor!
jeg sa det var pga livmora ikke hadde trukket seg sammmen enda!
da sier hun: HAR DU IKKE FØDT UT DEN DA???
[:D][:D]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Miriel

Haha, ja. Hater at fremmede kommer bort og spør om sånt. Gjerne MENS man sitter og ammer, og prøver å skule det så godt man kan, under et teppe.

Er det fremmede som har spurt deg om det?? Hadde faen meg svart : Ja,vil du ha litt? Jeg har hørt det skal være bra for hjernen!

Ja, helt tilfeldige mennesker når jeg har vært på café [8|]
Flere ganger faktisk. Det rareste var en godt voksen dame som kom og skulle absolutt prate så lenge. Mens jeg ammet. "Jasså, du ammer fortsatt ja. Har du nok melk da? Ja det er viktig blablabla" Selv om jeg sa at hun gjerne ville ha matro, "ja, takk, hadetbra" osv. Tok ikke hintet[>:]

Er det fremmede som har spurt deg om det?? Hadde faen meg svart : Ja,vil du ha litt? Jeg har hørt det skal være bra for hjernen!

Ja, helt tilfeldige mennesker når jeg har vært på café [8|]
Flere ganger faktisk. Det rareste var en godt voksen dame som kom og skulle absolutt prate så lenge. Mens jeg ammet. "Jasså, du ammer fortsatt ja. Har du nok melk da? Ja det er viktig blablabla" Selv om jeg sa at hun gjerne ville ha matro, "ja, takk, hadetbra" osv. Tok ikke hintet[>:]

"Du ble ikke ammet du kanskje[>:]" Ebkelte eier ikke sosiale antenner!

Haha[8D]
Men jo eldre hun har blitt, jo mindre diskré blir jeg. Nå gidder jeg ikke dra over teppe, og bryr meg ikke om noen skulle få et glimt. Og er det INGEN som kommer bort [:D]

Kanskje ikkje "dummeste" men mest irriterende e det når folk spør ang amming og melk....

Dummeste må vel være spm om man angrer, og under graviditet va det mange som spurte ang om eg gruet meg til fødselen, det siste man trenge e vel at någen ska FÅ DEG til å grue deg!! [>:][8D]

ORIGINAL: charley

Ingenting slår den at i alle tre svangerskapene spør folk "Gleder du deg?"

"Nei gjør ikke det du. Dytte ut en liten ting som kommer itl å bæsje over hele meg? Off nei!! Vil jo egentlig ikke ha ungen"[:-][:-][:-][:-]

Selvfølgelig gleder man seg!!!

INgen selvfølge dessverre... Jeg gledet meg verken i svangerskapet eller etter. Og hadde ikke det vært så tabu,så hadde jeg ikke skammet meg da over og ha svangerskapsdepresjoner som gikk over i fødselsdepresjon. Og jeg må si at det var skikkelig sårt og høre "Gleder du deg ikke? Ååå jeg gleder meg sånn" De gledet seg mer over mitt barn enn jeg gjorde. Men det DUMMESTE jeg hørte var når han grein: Han er ikke sulten da? [8|] Jeg vet hvor mye jeg ammet guttungen. Man kjenner som regel igjen skrikingen[:-]

samme her, men var ikke så mange jeg turte å si det til... og hekdigvis slapp jeg fødselsdepresjon etterpå, hos meg snudde alt i det sekundet han kom ut

en kamerat var på besøk rett etter hun sist ble født, han er sånn super geni, men ikke helt der når d gjelder sosialisering og andre mennesker hehe

så hna spørte om mine 3 mnd baby snakka og om hun hadde begynt å gå hehe ..greit nok barn kan begynne å gå 6 mnd .. men 3 mnd hehe han satt jo i tillegg å såg på at hun lå på gulve å stressa så bare d med å løfte hode hehe

sikkert ikke så dumt spørsmål for han men som mamma har en jo helt annen erfaring hehe

Da mini var 5-6mnd og var trøtt og sint en gang vi var ute å spise med min uvitende far. Spurte han "han vil ikke ha brus da?" - og pappa vet IKKE hva ironi er. Så det mente han helt seriøst, og var så bestemt på at jeg og lillebroren min drakk brus da vi var 6mnd [8D]

Og så klart dumme spørsmål fra unger som "kan han å snakke?" "hvorfor vil han ikke "give me 5" når ungen er 8mnd liksom..

ORIGINAL: Marlu

"Gleder L seg til han skal begynne i barnehagen?"

"tror ikke han vet at han skal begynne i barnehagen"

"har du ikke sagt det til han!?"

[8D]

(L var 17 mnd gammel på tidspunktet, og vi hadde ikke akkurat tatt praten om at han skulle begynne i barnehage)

Hehehe

"Nei gjør ikke det du. Dytte ut en liten ting som kommer itl å bæsje over hele meg? Off nei!! Vil jo egentlig ikke ha ungen"[:-][:-][:-][:-]

??[8|] blir du sint pga det??

Jeg traff ei tidligere klassevenninne i kassen på dagligvareforretnigen et par dager etter fødsel. Vi småsnakker litt og hun spørr om fødselen gikk greit.
Joda den gjorde jo det. Jeg betaler og begynner å pakke varene i posene, hun står enda ved kassen. Da sier hun: "Men hvordan er det med rifter da, sprakk du like mye som søstera di??? Stakker.. hun sprakk jo fra ene hullet til det andre.."
WTF????

Da jeg fikk barn nr 2 var hun veldig lik storesøsteren bare tyngre.
dette ble påpekt av en av naboene.
*Hun er jo prikk lik **** bare ganske fet. Leste nettopp en artikkel om hvordan man kan slanke barn ved å legge om livsstilen til hele familien slik at barnet ikke skal få komplekser. Skal jeg finne det og legge det i postkassen din?"

Ehh.. NEI TAKK! Herregud, jenta var et par uker..

Men tror de eldre er opptatt av det, for de fikk vel kanskje ikke amme, fordi det ikke var anbefalt på et visst tidspunkt på 1900-tallet. Leste en plass at nybakte mødre bare fikk amme barnet sitt to ganger om natten, og at en pleier kom med barnet, og tok det vekk igjen etterpå, og at melkeproduksjonen derfor aldri kom skikkelig i gang[&o] Uansett er vel alle spørsmål godt ment, dra i gang samtalen! [:)]

Alltid det maset!
Selv nå som han er over året [>:][8D]

ORIGINAL: YsePyse

''Gleder du deg??!!''
''Har du nok melk da??''

Skjønner egentlig ikke hva som er så gale med det jeg[8D] Jeg gledet meg[:D] Helt til riene begynte[:-]

Huh????? Skrev du ikke nettopp at du IKKE gledet deg????

ORIGINAL: Chinchilla

ORIGINAL: YsePyse

''Gleder du deg??!!''
''Har du nok melk da??''

Skjønner egentlig ikke hva som er så gale med det jeg[8D] Jeg gledet meg[:D] Helt til riene begynte[:-]

Huh????? Skrev du ikke nettopp at du IKKE gledet deg????

Det tenkte jeg også [8|]

ORIGINAL: heidu

Blir ikke sint. Men jeg syns det er et dumt spørsmål å stille.

ORIGINAL: heidu

Blir ikke sint. Men jeg syns det er et dumt spørsmål å stille.

Men hvorfor det[:-] Er jo ingen selvfølge å glede seg liksom[:-]

Jeg syns det er en selvfølge å glede seg til babyen kommer.

ORIGINAL: lille snegle

Men tror de eldre er opptatt av det, for de fikk vel kanskje ikke amme, fordi det ikke var anbefalt på et visst tidspunkt på 1900-tallet. Leste en plass at nybakte mødre bare fikk amme barnet sitt to ganger om natten, og at en pleier kom med barnet, og tok det vekk igjen etterpå, og at melkeproduksjonen derfor aldri kom skikkelig i gang[&o] Uansett er vel alle spørsmål godt ment, dra i gang samtalen! [:)]

Samme tenker jeg. Alle har forskjellige meninger og tanker om svangerskap og fødsel og tiden etterpå, så jeg velger å tro at i de fleste tilfeller er det bare et spørsmål for å få i gang en samtale om noe positivt, nettopp å få en baby [:)]

Back
Topp