Du vet du er gravid når …

Sv.penger får man vel kun om jobben er til skade for barnet? Ikke pga smerter i rygg/bekken hos mor? Jeg fikk i forige sv.skap fordi jobben ikke kumne tilrettelegge, jobbet med utagerende pasienter, så barnet var i risiko. Gikk først på sykepenger pga kvalme og bekkenløsning
Ja svangerskapspenger er ved manglende tilrettelegging.

For å trenge tilrettelegging så er det enten at man har en «farlig jobb» eller at man har svangerskapsplager som krever tilrettelegging som ikke arbeidsgiver kan gi.

Tror det er veldig vanskelig å vurdere fra sak til sak uten å ha drøftet og forklart skikkelig med jordmor/lege :)

Ja svangerskapspenger er ved manglende tilrettelegging.

For å trenge tilrettelegging så er det enten at man har en «farlig jobb» eller at man har svangerskapsplager som krever tilrettelegging som ikke arbeidsgiver kan gi.

Tror det er veldig vanskelig å vurdere fra sak til sak uten å ha drøftet og forklart skikkelig med jordmor/lege :)
Okei, jeg fikk iallfall beskjed om at manglende tilrettelegging pga svangerskapsplager ikke var grunn nok, for det var ikke til skade for barnet :)
Da var det sykmelding som gjaldt:)

Okei, jeg fikk iallfall beskjed om at manglende tilrettelegging pga svangerskapsplager ikke var grunn nok, for det var ikke til skade for barnet :)
Da var det sykmelding som gjaldt:)
Det er noe jeg har tenkt å ta opp i alle fall. Har en svært fysisk jobb så noe må endres på :p

Du sitter på sommeravslutningen til eldstemann (avtroppende førsteklassing) og griner når barna synger den triste Karius og Baktus-sangen, for det er så trist, og de er så små, men også så store, og alle følelsene er bare for voldsomme :sorry::hilarious:

Du har gått litt fort (rask gange) når du var ute en tur fra kontoret og ender opp med det som kjennes som sting/smerter i magen :inpain: Au!!!

Ut fra det jeg kunne lese meg frem til, så kan man spise opptil 250g i uka. Det er jo faktisk ganske mye, så da ble jeg trygg på at de få bitene jeg lar meg selv få spise innimellom ikke vil gjøre noen skade :happy:
Så bra, da kan jeg spise litt mer! Samboer fikk Lakrids fra Bülow i gave fra vennepar, og da jeg begynte å få lyst på den fikk jeg streng beskjed at jeg ikke fikk spise lakris Nå skal han få høre!

Når en liten partikkel av røyklukt fra naboen føles som at noen røyker deg rett oppi ansiktet :hungover:

Når du velger å spise en halv pakke Ritz i rushtrafikken ut av Oslo selv om du vet du bare har én slurk med vann igjen… Valgte tørst fremfor kvalmere i dag :p

Back
Topp