Du vet du er gravid når …

Førstegangsmamma2020

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Veldig artig å høre på alt det «rare» som man som gravid opplever, legger spesielt merke til, osv.

Du vet du er gravid når du sitter å planlegger unnskyldninger for hvorfor du ikke spiser visse ting, ikke kan drikke alkohol, ikke kan løfte tungt, hvorfor du stadig vekk ikke er helt i form, osv.

Veldig artig å høre på alt det «rare» som man som gravid opplever, legger spesielt merke til, osv.

Du vet du er gravid når du sitter å planlegger unnskyldninger for hvorfor du ikke spiser visse ting, ikke kan drikke alkohol, ikke kan løfte tungt, hvorfor du stadig vekk ikke er helt i form, osv.
Vil gjerne høre unnskyldninger for ikke å løfte tungt 60% av jobben min er tunge løft

Vil gjerne høre unnskyldninger for ikke å løfte tungt 60% av jobben min er tunge løft
Har dessverre ingen unnskyldninger for slike tunge løft som du har på arbeid :shy:
Var på kjøpesenter med 1,5 åringen i dag hvor det ble mye løfting oppi og ut av vogna igjen ettersom han vil springe rundt og se og røre på alt… kjente det i magen etterpå så jeg og samboer kom frem til at jeg må prøve å komme på noen unnskyldninger for at det kun er han som tar seg av løfting av ham (han veier «kun» rundt 10 kg da, men jeg har problemer med å huske på å løfte rett - heller ikke så lett når du har en spinnvill liten pjokk).
Kom vel frem til å at jeg skal bruke unnskyldning om at jeg har skikkelig problemer med skuldra (som i og for seg er sant… har hatt betennelse i den i noen år nå, men er jo egentlig i grunn ikke så ille at jeg ikke kan løfte).

Du vet du er gravid når du har spy pose ved nattbordet, stuebordet, i bilen, i veske og i jakkelomma :bag:

Jeg også har myye tunge løft på jobb, jeg er 100% sykemeldt og har vært det siden uke 5+0.. Det funker sikkert å jobbe for mange, men jeg er utrolig kvalm og vondt i korsryggen i tillegg.. Sååh :joyful:

Jeg også har myye tunge løft på jobb, jeg er 100% sykemeldt og har vært det siden uke 5+0.. Det funker sikkert å jobbe for mange, men jeg er utrolig kvalm og vondt i korsryggen i tillegg.. Sååh :joyful:
Jeg har ikke vondt noe steder så det grunnlaget er ikke tilstede her. Og etter en viss periode så skal man over på svangerskapspenger og ikke sykepenger dersom det er et problem.
Det har jeg helt klart tenkt til å be om :)

Når man har kjeks i slle jakkelommer og på nattbordet.
…..Og går alltid med ett nattbind i vesken. Tilfelle man har en SA igjen………

Vi har datenight, kjøper masse nydelig sushi, jeg tar en bit og holder på å spy den opp, må spytte den ut. Såå jeg endte med salte kjeks og kullsyrevann.. Blir bare verre og verre denne kvalmen :sick006

… du går inn på soverommet for å hvile deg litt sikker på at du ikke kommer til å sovne og ender opp med å sove lur på 3 timer :shy:

… en røyker setter seg ved siden av deg (han luktet røyk, men det var nok ikke egentlig såååå intens lukt, men forhøyet luktesans gjør det jo 100 ganger verre) på bussen og du sliter meg å la være å brekke deg :hungover:

Jeg hater og være kvalm, men nå når jeg plutselig ikke har vært kvalm på to dager er jeg bekymret for at noe er galt og "savner" kvalmen, håper jo den holder seg borte, håper bare det ikke er et dårlig tegn at den er det. Har hatt kvalme hele svangerskapene de andre gangene så hadde vært fantastisk å slippe den denne gang... Teller ned til tidlig ul om 3 uker

Sitter i sofaen og plutselig spist ALT for mye sjokolade. Ikke likt meg :laughing002 Håper lysta på sjokolade forsvinner resten sv svangerskapet nå:depressed:

Jeg har ikke vondt noe steder så det grunnlaget er ikke tilstede her. Og etter en viss periode så skal man over på svangerskapspenger og ikke sykepenger dersom det er et problem.
Det har jeg helt klart tenkt til å be om :)
Sv.penger får man vel kun om jobben er til skade for barnet? Ikke pga smerter i rygg/bekken hos mor? Jeg fikk i forige sv.skap fordi jobben ikke kumne tilrettelegge, jobbet med utagerende pasienter, så barnet var i risiko. Gikk først på sykepenger pga kvalme og bekkenløsning

Back
Topp