Du som har...

ORIGINAL: Frisør1

For ikke snakke om: Pent hår, sminke, siste skrik av moteklær, har full kontroll på barnasklær til enhver årstid, pusser opp gamle møbler og blogger om det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: funny_bunny

Slik er min dag:

07.00: står opp
07.15: fyller vaskemaskinen og sitter på tidsprogram slik att den er ferdig idet vi kommer hjem fra jobb
07.30: ungene ferdigstelt og klar til å gå. Putter matbokser, drikkeflasker, byttetøy osv. i sekkene.
07.40: Kjører til barnehagen
08.00-15.30 JOBB
15.50: jeg og ungene hjemme fra jobb, mannen er stort sett på jobb til nærmere midtnatt.
15.55: setter på tørketrommelen, og setter på ny vaskemaskin
16.30: middagen er servert, den lages stort sett fra bunnen av mens ungene ser tv.
17.00: ferdig å spise middag og rydde opp etter middagen
17-18: kosestund med ungene
18-18.30 Barnetv tid for ungene, jeg går å små rydder.
18.30: ett lett kveldsmåltid
18.45: ungene på badet, de dagene de bader bruker jeg tiden til å vaske badet eller bytte på sengene
19.30: begge små i seng, sunget og lest for.
19.45: ferdig å henge opp den siste maskinen med klær.
20.00: ferdig å støvsuge hele huset

Så kommer utfordringen.... resten av kvelden har jeg en times effektivt husarbeid, men tar det gjerne puljevis.
Ser jeg noe på tv så utnytter jeg reklamepausene, belønner meg selv med litt datatid for hvert 15. min el. Også gjør jeg alltid noe når jeg ser tv.... bretter klær, fikser strikk på regnbukser, merker klær, betaler regninger, lakker neglene++
ca.kl 22 er jeg i boks, da gjenstår bare 15-30 min med trening, og så må jeg forberede morgendagen..... smøre matpakker, finne frem klær, dusje og forberede så godt som mulig til middagen dager etter.
Er i seng ca. 23.30... om mannen er hjemme da så blir det alltids tid til en runde i sengen[8D]
Noen kvelder erstatter jeg 30 min av husarbeidet eller treningen for å jobbe på hjemmekontor.
Og de kveldene mannen er hjemme lar jeg han ta endel av arbeidet så jeg kan jobbe noen timer

slik ser en typisk hverdag ut for meg... men selvsagt med variasjoner. Nå har jeg en kink i ryggen, så er ikke like effektiv nå[&o] Og det stresser meg[&:][&:]

Også ja... har ett mål hver måned på hvilke rom jeg skal gå igjennom skikkelig.
I juli tok jeg begge barnerommene.
Nå i August skal jeg ta kjøkkenet.
Da går jeg igjennom alt av skuffer , skap, kasser osv. rydder, vasker og kaster. Da tar jeg litt og litt gjennom måneden, ofte med en spurtinnsats den siste dagen for å bli ferdig før måneden er over.

nå skjønner jeg hvorfor det ser ut som et lite helvete her til stadighet *lol*

Hva rekker du å lage fra bunnen av på 35 min?

35 min er knallgod tid til å lage mat det[;)]
Som sagt gjør jeg istand endel kvelden før... skreller poteter, kutter grønnsaker, marinerer kjøtt, osv.
Fiskegrateng lager jeg kvelden før slik att den er bare til å steke dagen etterpå.
Vi spiser mye fisk og kylling.. og da blir det ofte wok, pasta, forskjellige gryter i form, kokt eller stekt ilag med salat/grønnsaker og potet.
Hjemmelaget saus tar ikke noe lenger tid enn ferdigsaus.

Høres jo ille fint ut å få gjort alt dette hver dag....
Men hva med å slappe av litt?
Folk vil jo få magesår og være utbrent inna få år
[8D][8|]

ORIGINAL: TonjeJenta

[8D][8|]

Ja, så enig.. å skulle ha SEX hver dag ville vel heller gitt meg SÅR et annet sted enn i magen..[8D]

ORIGINAL: TonjeJenta

[8D][8|]

Frykter jeg ender der ja[&:]
Men jeg bare MÅ rydde og vaske..... klarer ikke å slappe av før alt er bra og jeg er fornøyd[:o]
Litt derfor jeg har mitt eget belønningssystem.... da klarer jeg å slappe av 10-15 min innimellom....
Ikke ofte jeg sitter i ro uten å gjøre noe[8|]
Men jobber med det.... får psykolog hjelp...
Flink pike syndromet er ikke bare bare...

ORIGINAL: StinkiStini

100% jobb.
Barn.
Ryddig og rent hus.
Et vaskerom som ikke koker over av klær.
Hjemmelaga middag.
Sexliv.
Sosialtliv.
Pen hage.
Er ganske uthvilt.

Hvordan får du det til? [:-][:o]

Jeg får det ikke til, men jeg vedder på at de som gjør det har vaskehjelp, au pair e.l. De har sikkert en egen hagemann også [:-][>:][8D]

Vedder en ekstra tier på at de har hver sin elsker/elskerinne også!

Haha, jeg digger denne tråden!!! [:D][:D][:D][:D]

Det virkelige liv er ikke sånn. Vet du hva det heter Stinki??

FASADE!

[8D][8D]

Fins ikke [;)] Isåfall er det løgn![8D]

vaskedame og en samboer som gjør mer enn halvparten av husarbeidet.

hehe det finnes nok slike folk, sett flere av de[:)]

menne jeg liker bruke masse tid på ting kjeg synes er kjekt også da;)
utbrenthet er skummelt, og altfor mange går på en smell, og med et verre brak en mye anna.....

Back
Topp