Du som har...

Jeg vil også gjerne se en slik mal på ukes-oppgaver [:D]

ORIGINAL: StinkiStini

100% jobb.
Barn.
Ryddig og rent hus.
Et vaskerom som ikke koker over av klær.
Hjemmelaga middag.
Sexliv.
Sosialtliv.
Pen hage.
Er ganske uthvilt.

Hvordan får du det til? [:-][:o]

Har 100% jobb, 1 sønn på 1 år, Huset Må vere ryddig ellers blir eg gal[8D], vasker 1-2 maskiner med kle om dagen så går det, hjemmelaga middag ca 3 ganger i uka, de 2 andre dagene har eg seinvakt så rekker eg det ikke, helt greit sexliv[8D] MEN har så å si null sosialliv, og er aldriiiii uthvilt! Da er det digg med frihelgene[:)]

ORIGINAL: _Nanne_

ORIGINAL: mamma til leah

Skal ikkje si eg har perfekt liv, men ryddig hus MÅ eg ha[8D] Ellers blir eg sur og gretten!! Så lag uke liste, over hvilket ting du skal gjøre, på hvilken dager!! Da går det knirkefritt[:D] 

Resten er så som så[8D] og ja, sliten er eg...ingen tvil om det! derfor eg det GODT med helg, når en først har helg[:D]

Hehe, vaske klær annen hver dag, har ikkje behov for mere...siden vi bare er 3 stk(sambo jobber hele tiden, så igrunn vasker eg bare for meg g snuppa[8D]

oppvaskmaskin tar eg hver dag,hater å ha oppvaske rundt meg!

Rydde gjør eg hver dag! alltid etter at snuppa har lagt seg, tar eg rydde runda mi!

Vaske gulv/tørke støv gjør eg hver fredag, ellers støvsuger eg anne hver dag, og ellers etter behov!

Så igrunn så blir det ikkje mykje, når en gjør noe hver dag[:)] Rer opp sengene hver dag, og skifter på hver fredag, når eg vasker gulv!

Har vurdert dette. Kan jeg få se din liste? Trenger litt inspirasjon[:-]

*check* for de to første [8D]

100% jobb. nei....
Barn. ja,to stykker
Ryddig og rent hus.nei ,på ingen måte.
Et vaskerom som ikke koker over av klær. Mitt flyter over av klær...
Hjemmelaga middag. Jodda,som oftest.
Sexliv....Jaaa...innimellom[8D]
Sosialtliv.Når jeg orker....
Pen hage. JA! Det har jeg-
Er ganske uthvilt. Nei ,det er jeg ikke

Så jeg vil gjerne vite hvordan folk fikser ting!

Har bare fått fast rutine på ting! Vasker hver fredag!

Klær vasker eg annen hver dag, mørke og lyse klær!

Støvsuger annen hver dag/ og ellers ved behov!

oppvaskemaskina tar eg hver dag!

Handler mat for 2 uker i slengen(hater å gå på butikken)

Legger sammen klær hver dag!

Rydder alltid med en gang snuppa er lagt for kvelden! Går ut med boss, og tar det som ligger rundt om!

Middag lager eg hver dag, men ikkje alltid fra bunnen av! noen ganger er pølse og potetmos ganske grei løsning når en er sliten og lei[:D]

Ellers skal eg ikkje ksryte på meg noe[8D] Men ryddig hus MÅ eg ha, ellers er eg bare sur og irritabel[8D]

Slik er min dag:

07.00: står opp
07.15: fyller vaskemaskinen og sitter på tidsprogram slik att den er ferdig idet vi kommer hjem fra jobb
07.30: ungene ferdigstelt og klar til å gå. Putter matbokser, drikkeflasker, byttetøy osv. i sekkene.
07.40: Kjører til barnehagen
08.00-15.30 JOBB
15.50: jeg og ungene hjemme fra jobb, mannen er stort sett på jobb til nærmere midtnatt.
15.55: setter på tørketrommelen, og setter på ny vaskemaskin
16.30: middagen er servert, den lages stort sett fra bunnen av mens ungene ser tv.
17.00: ferdig å spise middag og rydde opp etter middagen
17-18: kosestund med ungene
18-18.30 Barnetv tid for ungene, jeg går å små rydder.
18.30: ett lett kveldsmåltid
18.45: ungene på badet, de dagene de bader bruker jeg tiden til å vaske badet eller bytte på sengene
19.30: begge små i seng, sunget og lest for.
19.45: ferdig å henge opp den siste maskinen med klær.
20.00: ferdig å støvsuge hele huset

Så kommer utfordringen.... resten av kvelden har jeg en times effektivt husarbeid, men tar det gjerne puljevis.
Ser jeg noe på tv så utnytter jeg reklamepausene, belønner meg selv med litt datatid for hvert 15. min el. Også gjør jeg alltid noe når jeg ser tv.... bretter klær, fikser strikk på regnbukser, merker klær, betaler regninger, lakker neglene++
ca.kl 22 er jeg i boks, da gjenstår bare 15-30 min med trening, og så må jeg forberede morgendagen..... smøre matpakker, finne frem klær, dusje og forberede så godt som mulig til middagen dager etter.
Er i seng ca. 23.30... om mannen er hjemme da så blir det alltids tid til en runde i sengen[8D]
Noen kvelder erstatter jeg 30 min av husarbeidet eller treningen for å jobbe på hjemmekontor.
Og de kveldene mannen er hjemme lar jeg han ta endel av arbeidet så jeg kan jobbe noen timer

slik ser en typisk hverdag ut for meg... men selvsagt med variasjoner. Nå har jeg en kink i ryggen, så er ikke like effektiv nå[&o] Og det stresser meg[&:][&:]

Også ja... har ett mål hver måned på hvilke rom jeg skal gå igjennom skikkelig.
I juli tok jeg begge barnerommene.
Nå i August skal jeg ta kjøkkenet.
Da går jeg igjennom alt av skuffer , skap, kasser osv. rydder, vasker og kaster. Da tar jeg litt og litt gjennom måneden, ofte med en spurtinnsats den siste dagen for å bli ferdig før måneden er over.

ORIGINAL: funny_bunny

Slik er min dag:

07.15: fyller vaskemaskinen og sitter på tidsprogram slik att den er ferdig idet vi kommer hjem fra jobb
07.30: ungene ferdigstelt og klar til å gå. Putter matbokser, drikkeflasker, byttetøy osv. i sekkene.
08.00-15.30 JOBB
15.50: jeg og ungene hjemme fra jobb, mannen er stort sett på jobb til nærmere midtnatt.
16.30: middagen er servert, den lages stort sett fra bunnen av mens ungene ser tv.
18.45: ungene på badet, de dagene de bader bruker jeg tiden til å vaske badet eller bytte på sengene

Så kommer utfordringen.... resten av kvelden har jeg en times effektivt husarbeid, men tar det gjerne puljevis.
Ser jeg noe på tv så utnytter jeg reklamepausene, belønner meg selv med litt datatid for hvert 15. min el. Også gjør jeg alltid noe når jeg ser tv.... bretter klær, fikser strikk på regnbukser, merker klær, betaler regninger, lakker neglene++
ca.kl 22 er jeg i boks, da gjenstår bare 15-30 min med trening, og så må jeg forberede morgendagen..... smøre matpakker, finne frem klær, dusje og forberede så godt som mulig til middagen dager etter.
Er i seng ca. 23.30... om mannen er hjemme da så blir det alltids tid til en runde i sengen[8D]
Noen kvelder erstatter jeg 30 min av husarbeidet eller treningen for å jobbe på hjemmekontor.
Og de kveldene mannen er hjemme lar jeg han ta endel av arbeidet så jeg kan jobbe noen timer

slik ser en typisk hverdag ut for meg... men selvsagt med variasjoner. Nå har jeg en kink i ryggen, så er ikke like effektiv nå[&o] Og det stresser meg[&:][&:]

Da går jeg igjennom alt av skuffer , skap, kasser osv. rydder, vasker og kaster. Da tar jeg litt og litt gjennom måneden, ofte med en spurtinnsats den siste dagen for å bli ferdig før måneden er over.

nå skjønner jeg hvorfor det ser ut som et lite helvete her til stadighet *lol*

Hva rekker du å lage fra bunnen av på 35 min?

100% jobb - CHECK
Barn - CHECK
Ryddig og rent hus - CHECK
Et vaskerom som ikke koker over av klær - CHECK
Hjemmelaga middag - CHECK
Sexliv - CHECK
Sosialtliv - CHECK
Pen hage - CHECK
Er ganske uthvilt ...............

I tillegg har jeg rett og slett verdens beste mann som gjør MINST 50% av alt husarbeid på EGET initiativ, og som tar seg av mini så mye at jeg får god sjanse til å gjøre mitt. PRICELESS[:)][:D]

De sitter ikke på BV og facebook halve dagen/ hele kvelden [8D] står opp litt tidligere enn nødvendig for å rekke alt [8D]

Kan vel sette kryss bak alle utenom uthvilt da....[;)]

Men ett tips: Jeg lager ALLTID morgendagens middag klar dagen i forveien!!!! DVS: Når jeg koker dagens middag, kutter jeg opp grønnsaker, lager til potetene osv mens dagens mat koker! [;)] Sparer MASSE tid på det! I tillegg lager jeg alle matpakkene klare når middagen koker! [;)]

Når kveldsmaten spises, setter jeg fram fat, glass og bestikk til morgendagens middag... da er det ren plankekjøring dagen etter når ungene kommer sultne hjem fra skole og bhg! [;)]

I tillegg rydder jeg HELE tiden, ikke noe "skippertak"!

ORIGINAL: dripdrop

De sitter ikke på BV og facebook halve dagen/ hele kvelden [8D] står opp litt tidligere enn nødvendig for å rekke alt [8D]

Høres jaggu ikke ut som et liv for meg [&o][8D]

100% jobb.
Barn.
Ryddig og rent hus.
Hjemmelaga middag.
Sexliv.
Sosialtliv.
Pen hage.
Er ganske uthvilt.

Hvorfor skulle det være vanskelig å få til? Kanskje fordi jeg ikke sitter forran skjermen (tv, data) alle kveldene - gjør heller husarbeid...

ORIGINAL: Juliette

De har vel hushjelp, gartner, kokk og barnepasser...Eller noe sånt..

[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Mari Høne

100% jobb.
Barn.
Ryddig og rent hus.
Hjemmelaga middag.
Sexliv.
Sosialtliv.
Pen hage.
Er ganske uthvilt.

Hvorfor skulle det være vanskelig å få til? Kanskje fordi jeg ikke sitter forran skjermen (tv, data) alle kveldene - gjør heller husarbeid...

[8|]

ORIGINAL: Mari Høne

100% jobb.
Barn.
Ryddig og rent hus.
Hjemmelaga middag.
Sexliv.
Sosialtliv.
Pen hage.
Er ganske uthvilt.

[8|]

Min subjektive mening om MITT liv og om hvorfor jeg kanskje har TID til å ha det ryddig rundt meg.. ikke dermed sagt at de som bruker mye tid på skjermer ikke skulle ha mulighet for å klare dette..

ORIGINAL: funny_bunny

Slik er min dag:

08.00-15.30 JOBB

Hahaha fantastisk! Her ser vi en real oppskrift på hvordan det skal gjøres, ja

Back
Topp