Du skal høre mye..

Har jo fått servert klassikerne at vi er så unge (ergo er det ikke så farlig om det tar lang tid), at det bare er å slappe av, det skjer når det skjer osv.

Verste syns jeg er de som skal fortelle enten a) Hvor "fælt" det er å ha barn eller b) Hvor lett de blir gravide. Ja, jeg vet barn kan være slitsomt, og nei jeg trenger ikke få gnidd inn at du ble uplanlagt gravid på ONS.
 
Hadde SA da jeg var bare 3-4 uker på vei og det var helt forferdelig!!! Så å miste etter 12 uker klarer jeg ikke forestille meg en gang.. Føler med deg Enkefalos :Heartred Jeg sa det faktisk ikke til noen, bare for å slippe slike kommentarer.. Men hadde jo såvidt funnet ut jeg var gravid.. Da jeg var 12 uker på vei senere med datteren visste jo alle om det..!
 
Jo, men jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Jeg ble nesten litt sur da det ikke var prøverør som skulle til [emoji23][emoji85] Såå mange historier jeg nå har fått høre om "kusina til tanta til en venninne av meg" som det også gikk for "da de ga opp og bare slappa av" [emoji849] Jeg har heldigvis stort sett klart å parere med medisinlista jeg gikk på da det klaffa da, slik at de kanskje forstår at det ikke bare var en gang med tilfeldig hanky panky [emoji23] Og jeg får også høre at nummer to heelt sikkert kommer så lett som bare det nå. Har hørt det så ofte at jeg nesten begynte å tro på det.. [emoji14]

Jeg klarte nok ikke å si noe imot broren min den gangen, men jeg kunne ønske jeg hadde gjort det. Helt enig i at det ikke bare er den lille "reka" i magen det handler om, men også hele drømmen og forventningen for det nye som skal komme [emoji57]

Litt godt at du skjønner hva jeg mener, selv om huff at det må være sånn altså. Og ja alle kjenner noen som kjenner noen! Merker jeg tar meg veldig i å ikke si sånt om andre kjipe ting som andre opplever og forteller meg, for blæh så irriterende det er å høre. Tror egentlig bare det er det første man kommer på å si når man ikke helt vet hva man skal si hehe, en måte å relatere seg til det liksom...Men når de begynner å komme med velmenende råd derimot, om f.eks el tester osv - da må jeg bare le og si, hvem tror du vet mest om dette etter 4 år? Tror du ikke vi har sjekket opp de mest basic tingene liksom? [emoji38][emoji23]

Skjønner det var vanskelig å si fra...hvis han skulle finne på å si noe mer tull er du forhåpentligvis litt mer forberedt på å kunne si at det ikke er ok[emoji173]️
 
Har jo fått servert klassikerne at vi er så unge (ergo er det ikke så farlig om det tar lang tid), at det bare er å slappe av, det skjer når det skjer osv.

Verste syns jeg er de som skal fortelle enten a) Hvor "fælt" det er å ha barn eller b) Hvor lett de blir gravide. Ja, jeg vet barn kan være slitsomt, og nei jeg trenger ikke få gnidd inn at du ble uplanlagt gravid på ONS.

Signerer det siste avsnittet ditt ass.. :/
 
Ikke alle som vet hvor sårt ting kan være.. Jobbet med ei som hadde holdt på i 8 år! for å bli gravid. Da hun brøt sammen i gråt på jobb fordi siste befruktede egget de hadde igjen ikke hadde festet seg, syns alle hun var helt tåpelig, og sa ting som: Det var jo ikke en abort fordi det hadde ikke festet seg. Er jo ikke som om det er en baby som er død. Kan vel bare ta ut noen flere egg? Må ikke ta sånn på vei, dere kan jo bare prøve igjen.. Osv. Ikke mye trøst å få av de værtfall! :confused:

WTF? :eek: Det er det galeste.
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]

Åh. Så fryktelig irriterende. De mener jo at en del av prøverørsmedisinene kan påvirke flere sykluser ettetpå i tillegg, så for noen gir det høyere sjanse for graviditet.

Men "å slappe av" har faktisk ingen dokumentert effekt på fertilitet. :shifty:
 
Åh. Så fryktelig irriterende. De mener jo at en del av prøverørsmedisinene kan påvirke flere sykluser ettetpå i tillegg, så for noen gir det høyere sjanse for graviditet.

Men "å slappe av" har faktisk ingen dokumentert effekt på fertilitet. :shifty:

Fikk høre på jobben nå da jeg fortalte at vi har vært igjennom ivf for å få barn at flere hadde bekjente som hadde vært igjennom det uten og lykkes, men blitt gravide etter når de «bare slappet av». Jeg ble så sint, gravidhormoner hjelper ikke! Det blir som å si at bare ikke stress og slapp av så vinner du i Lotto.
 
Fikk høre på jobben nå da jeg fortalte at vi har vært igjennom ivf for å få barn at flere hadde bekjente som hadde vært igjennom det uten og lykkes, men blitt gravide etter når de «bare slappet av». Jeg ble så sint, gravidhormoner hjelper ikke! Det blir som å si at bare ikke stress og slapp av så vinner du i Lotto.

Den siste der er så på kornet! Man vinner ikke i lotto bare av å slappe av nei. Blir så sur av den kommentaren. Det er så provoserende, så jævlig lett for andre å si sånt.
 
Den siste der er så på kornet! Man vinner ikke i lotto bare av å slappe av nei. Blir så sur av den kommentaren. Det er så provoserende, så jævlig lett for andre å si sånt.

Ja, det er rart at folk som ikke har vært i en sånn prosess allikevel skal vite bedre enn oss som har vært det.
 
Åh. Så fryktelig irriterende. De mener jo at en del av prøverørsmedisinene kan påvirke flere sykluser ettetpå i tillegg, så for noen gir det høyere sjanse for graviditet.

Men "å slappe av" har faktisk ingen dokumentert effekt på fertilitet. :shifty:

Ja, ikke sant?! Superirriterende! Og nei, jeg forstår bare ikke hvor alle får det derre slappe av-greiene fra?! Alle som ikke har vært oppe i det selv, mener liksom at det er det som er nøkkelen til fertilitet. [emoji849]

Fikk høre på jobben nå da jeg fortalte at vi har vært igjennom ivf for å få barn at flere hadde bekjente som hadde vært igjennom det uten og lykkes, men blitt gravide etter når de «bare slappet av». Jeg ble så sint, gravidhormoner hjelper ikke! Det blir som å si at bare ikke stress og slapp av så vinner du i Lotto.

Haha, for en genial sammenligning den siste setningen der. Spot on! [emoji23][emoji849]
 
Vi venter vårt første barn etter over 8 år som prøvere. Klarte det på egenhånd, ikke IVF. Om jeg hører én kommentar til om at det skjedde fordi vi slappet av så kommer jeg til å eksplodere. Jeg er så lei!! Hvorfor kan ikke folk bare gratulere og ellers holde helt kjeft?!??
 
Vi venter vårt første barn etter over 8 år som prøvere. Klarte det på egenhånd, ikke IVF. Om jeg hører én kommentar til om at det skjedde fordi vi slappet av så kommer jeg til å eksplodere. Jeg er så lei!! Hvorfor kan ikke folk bare gratulere og ellers holde helt kjeft?!??

Jeg veit. Det er din egen skyld at du ikke fikk det til på de åtte årene vettu, for at du ikke slappa nok av! Jævlig irriterende
 
Vi venter vårt første barn etter over 8 år som prøvere. Klarte det på egenhånd, ikke IVF. Om jeg hører én kommentar til om at det skjedde fordi vi slappet av så kommer jeg til å eksplodere. Jeg er så lei!! Hvorfor kan ikke folk bare gratulere og ellers holde helt kjeft?!??
VELDIG gjenkjennbart [emoji849][emoji2959][emoji35]
 
Back
Topp