Du skal høre mye..

Tåkelur

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Tenkte det kunne være kjekt med en tråd med utganspunkt i ting vi har hørt i løpet av prøveprosessen/før og etter barn, enten det er tragisk eller komisk. Du skal som kjent høre mye før øra detter av, takk og lov! Tenker vi sitter på en del gullkorn som fort er litt tragikomiske også.
 
Husker jeg hadde et lite sammenbrudd inne hos sykepleier på Riksen etter å ha fått beskjed om at jeg måtte stimulere enda lenger før egguttak. Jeg var supersliten med masse bivirkninger og så sa jeg vel noe sånn som at jeg var så forferdelig sliten av alt. Da spør hun meg om jeg vil avbryte forsøket. Jeg må ha sett totalt forferdet ut, så klart jeg ikke ville det!!! Det er jo det aller siste som er aktuelt jeg var jo mest crazy hormonell. [emoji23]
 
Husker jeg hadde et lite sammenbrudd inne hos sykepleier på Riksen etter å ha fått beskjed om at jeg måtte stimulere enda lenger før egguttak. Jeg var supersliten med masse bivirkninger og så sa jeg vel noe sånn som at jeg var så forferdelig sliten av alt. Da spør hun meg om jeg vil avbryte forsøket. Jeg må ha sett totalt forferdet ut, så klart jeg ikke ville det!!! Det er jo det aller siste som er aktuelt jeg var jo mest crazy hormonell. [emoji23]

Hehe! [emoji23]

Jeg har vært veldig skånet for rare kommentarer fra omverdenen. Vet ikke om det er fordi vi har vært så åpne om vår prosess slik at folk tar hensyn, eller om vi bare er heldige med å ha reflekterte folk rundt oss.

Her er det nok mer jeg som lirer av meg diverse tull i hormonpåvirket tilstand. Som for eksempel i forrige fryseforsøk, hvor jeg sa at jeg egentlig ikke ville ha flere barn og i hvert fall ikke i det dårlige parforholdet vårt. Mannen satt bare helt stille og turte ikke å si et ord til den gærne dama som satt foran ham. Slutta på Progynova noen dager senere og da letta tåka. Østrogen-depresjon is real! [emoji28]
 
Hehe! [emoji23]

Jeg har vært veldig skånet for rare kommentarer fra omverdenen. Vet ikke om det er fordi vi har vært så åpne om vår prosess slik at folk tar hensyn, eller om vi bare er heldige med å ha reflekterte folk rundt oss.

Her er det nok mer jeg som lirer av meg diverse tull i hormonpåvirket tilstand. Som for eksempel i forrige fryseforsøk, hvor jeg sa at jeg egentlig ikke ville ha flere barn og i hvert fall ikke i det dårlige parforholdet vårt. Mannen satt bare helt stille og turte ikke å si et ord til den gærne dama som satt foran ham. Slutta på Progynova noen dager senere og da letta tåka. Østrogen-depresjon is real! [emoji28]

Hehe, ja...det kan være utrolig hva man får seg til å si og føle under makten til hormonene! Ikke så lett for partnerne våre. Det er kanskje de som burde hatt en sånn tråd. [emoji23]
 
Hvor skal jeg begynne....

De verste er vel de halvkjente som som kom med velmenende råd under prøveprosessen: «bare slapp av, du blir nok gravid hvis du ikke stresser så fælt»

Eller de som sa: «ikke vent for lenge med å få barn da, du vil vel ikke bli en gammel mor!?»

Og elektrikeren som skulle fikse varmekablene på badet vårt da jeg var gravid!! Jeg spurte når de hadde tid til å gjøre jobben, hvor jeg får svar på mail at de skal få utført jobben før jeg sprekker :-O
 
Hvor skal jeg begynne....

De verste er vel de halvkjente som som kom med velmenende råd under prøveprosessen: «bare slapp av, du blir nok gravid hvis du ikke stresser så fælt»

Eller de som sa: «ikke vent for lenge med å få barn da, du vil vel ikke bli en gammel mor!?»

Og elektrikeren som skulle fikse varmekablene på badet vårt da jeg var gravid!! Jeg spurte når de hadde tid til å gjøre jobben, hvor jeg får svar på mail at de skal få utført jobben før jeg sprekker :-O

Haha, huffda :p :p
 
En som selv har fått tvillinger ved hjelp av donor pga en av de ikke kunne (egg/sædceller) som sa til oss at man måtte prøve å planlegge neste mann best ut ifra alder på barnet vi hadde osv. Måtte "bare" prøve da og da.
Lite visste hun at vi vet om deres vei, men hun til gjengjeld vet ikke om vår vei, så kanskje hun sa det for å "virke normal" om dere skjønner.
 
" Det er jo bare å adoptere"- kommentaren var den som fikk meg til å slutte å søke støtte og forståelse hos familie og venner.
 
" Det er jo bare å adoptere"- kommentaren var den som fikk meg til å slutte å søke støtte og forståelse hos familie og venner.

Jepp, den og «dere kan jo gå for surrogati»[emoji849][emoji849][emoji849]
 
En kollega av meg presterte å lirke ut av seg: «søstra mi har holdt på med prøverør i flere år nå, og hun har fortsatt ikke blitt gravid. Hun holdt på å ta livet av seg en gang» Fin historie å få på julebordet etter 5 innsett på 10 mnd [emoji85][emoji85]
 
En kollega av meg presterte å lirke ut av seg: «søstra mi har holdt på med prøverør i flere år nå, og hun har fortsatt ikke blitt gravid. Hun holdt på å ta livet av seg en gang» Fin historie å få på julebordet etter 5 innsett på 10 mnd [emoji85][emoji85]
Var vel rett før øra datt av da? Herregud ass. Jeg blir sjokkert. Det er skikkelig oppløftende liksom! Altså stakkars hun søstra. Men ja... du skjønner.
 
Var vel rett før øra datt av da? Herregud ass. Jeg blir sjokkert. Det er skikkelig oppløftende liksom! Altså stakkars hun søstra. Men ja... du skjønner.

Jeg ble først helt satt ut, så ble jeg illsint og så lei meg!![emoji20][emoji20] han fikk høre det for å si det sånn, og jeg har nesten ikke snakka med han siden! Håper søstra har lyktes nå[emoji173]️[emoji173]️
 
En kollega av meg presterte å lirke ut av seg: «søstra mi har holdt på med prøverør i flere år nå, og hun har fortsatt ikke blitt gravid. Hun holdt på å ta livet av seg en gang» Fin historie å få på julebordet etter 5 innsett på 10 mnd [emoji85][emoji85]
Whaaat?!?! [emoji33] "Jo, takk for den hyggelige solskinnshistorien", liksom [emoji849][emoji849]
 
Whaaat?!?! [emoji33] "Jo, takk for den hyggelige solskinnshistorien", liksom [emoji849][emoji849]

Jepp[emoji85][emoji85] julebordet ifjor[emoji20][emoji20] glad vi ikke jobba på samme avdeling lenger, så jeg slapp å møte på han så ofte!!
 
Jepp[emoji85][emoji85] julebordet ifjor[emoji20][emoji20] glad vi ikke jobba på samme avdeling lenger, så jeg slapp å møte på han så ofte!!
Det skjønner jeg godt! [emoji33] Det er utrolig hva enkelte klarer å lire av seg [emoji849]
 
En som akkurat har fått barn ved hjelp av letrozol etter å a prøvd i 3-4 år... klarer å lire av seg.,,, vi prøvde egentlig ikke så hardt , plutselig ble vi bare gravide lissom. Når barnet kom ut så sa hun jeg skal værtfall ikke a sex da blir jeg gravid med en gang.
 
En som akkurat har fått barn ved hjelp av letrozol etter å a prøvd i 3-4 år... klarer å lire av seg.,,, vi prøvde egentlig ikke så hardt , plutselig ble vi bare gravide lissom. Når barnet kom ut så sa hun jeg skal værtfall ikke a sex da blir jeg gravid med en gang.
Hvorfor ikke innrømme at det tok tid? Er det flaut det eller? Når jeg snakker med ei venninne av meg om dette her også sier hun at hun er så glad hun ble gravid på første forsøk. Men jeg vet at det tok ett år med begge fra de sluttet med prevensjon. Er det for at jeg skal føle meg verre hun sier det da tenker jeg?
 
Fikk også høre fra ei som var gravid og hadde prøvd i flere år "Vi hadde sluttet å prøve og tenke på det, og da klaffet det. Så tror det er viktig å slappe av og la ting skje" 2 mnd etterpå sa hun at hun gikk på letrozol på den mnd..

Jeg kjenner som med-sliter så kan man nå være ærlig med hverandre?? Hun visste vi var på vei mot IVF da.

Også når første og andre innsett ikke gikk "Når skal dere gi opp å få barn? Hvor mange runder orker dere?"

Bare fordi jeg er lei meg for at et innsett gikk dunken betyr det ikke at jeg bare skal gi opp!!
 
Herlighet, blir helt sjokka over historiene deres jeg! Har visst vært veldig heldig som ikke har fått så mange sårende kommentarer, skjønner jeg.

Skjønner at det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det er å være ufrivillig barnløs eller i en assistert-prosess for utenforstående. Husker jo at jeg sjøl tenkte for mange herrens år siden at «jaja, hvis man ikke kan få barn er det jo bare å adoptere. Lett som en plett!». Men man bør allikevel kunne forvente at voksne folk har et visst nivå av empati og tenker seg litt om før de legger ut om ditt og datt.
 
Back
Topp