Du skal høre mye..

Hvorfor ikke innrømme at det tok tid? Er det flaut det eller? Når jeg snakker med ei venninne av meg om dette her også sier hun at hun er så glad hun ble gravid på første forsøk. Men jeg vet at det tok ett år med begge fra de sluttet med prevensjon. Er det for at jeg skal føle meg verre hun sier det da tenker jeg?
Jeg skjønner ikke, de vet jo alt at vi prøver. Når de sa de var gravide uke 4 så sa de :nå må dere sette i gang så de blir like gammle. Nå som jeg er gravid sa hu, får håpe det er no inni der og det går bra da. Tror ikke de gjør det for å være slemme , men kjenner jeg blir irritert.
 
Jeg ble først helt satt ut, så ble jeg illsint og så lei meg!![emoji20][emoji20] han fikk høre det for å si det sånn, og jeg har nesten ikke snakka med han siden! Håper søstra har lyktes nå[emoji173]️[emoji173]️

Lurer på om søsteren hans synes det er helt greit at han går rundt og deler dette om henne og jeg? :eek: Altså, foruten hvor utrolig idiotisk historie det er å fortelle deg. Det kan jo hende hun har delt det fortrolig med broren sin, og ikke tror han sprer det om seg på den måten. :bored:
 
Lurer på om søsteren hans synes det er helt greit at han går rundt og deler dette om henne og jeg? :eek: Altså, foruten hvor utrolig idiotisk historie det er å fortelle deg. Det kan jo hende hun har delt det fortrolig med broren sin, og ikke tror han sprer det om seg på den måten. :bored:

Nettopp!! Og det var det jeg sa til han også!! At han ikke kan gå rundt om snakke om henne slik!![emoji20][emoji20]
 
Stemoren min gratulerte oss med graviditeten, hvor hun også slang på; "Ja nå vet du iallefall at du kan bli gravid!".. mente nok ikke noe med det, men Gud for en rar stemning som fulgte [emoji28]

Noen andre som fikk slengt mye kommentarer som gravide? Beste var en kollega som kommenterte hvor svær jeg hadde blitt, til en annen kollega...i kontoret ved siden av mitt..med papir tynne vegger i mellom. Jeg bare, hallo? Jeg hører alt. [emoji35]
 
Stemoren min gratulerte oss med graviditeten, hvor hun også slang på; "Ja nå vet du iallefall at du kan bli gravid!".. mente nok ikke noe med det, men Gud for en rar stemning som fulgte [emoji28]

Noen andre som fikk slengt mye kommentarer som gravide? Beste var en kollega som kommenterte hvor svær jeg hadde blitt, til en annen kollega...i kontoret ved siden av mitt..med papir tynne vegger i mellom. Jeg bare, hallo? Jeg hører alt. [emoji35]

Den har jeg hørt ja!! Og mange sier «nå har kroppen din skjønt hvordan den blir gravid vettu, så nå kommer de neste naturlig»! Tja, hjelper vel ikke stort at kroppen min har skjønt det når det er svømmerne som er årsaken til prøverør, noe de som uttaler seg også vet[emoji85][emoji85]

Og vet vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått på magen min om hvor stor den er, og hvorpå jeg omtrent må ha vist dem UL-bilde for å overbevise dem om at det ikke er to[emoji85] mange har jaggu ikke sperrer for hva som er greit å kommentere ifht kroppen til gravide!! «Nå sprekker du vel snart», «hvorfor er du her og ikke på føden, du er jo enorm»[emoji85][emoji85]
 
Stemoren min gratulerte oss med graviditeten, hvor hun også slang på; "Ja nå vet du iallefall at du kan bli gravid!".. mente nok ikke noe med det, men Gud for en rar stemning som fulgte [emoji28]

Noen andre som fikk slengt mye kommentarer som gravide? Beste var en kollega som kommenterte hvor svær jeg hadde blitt, til en annen kollega...i kontoret ved siden av mitt..med papir tynne vegger i mellom. Jeg bare, hallo? Jeg hører alt. [emoji35]

Fy fader ass. Folk er så jævlig korttenkte. Jeg fikk noe liknende jeg og etter MA i uke 11. Ikke det man vil høre når man har fått drømmen brast.
 
Etter en venninne hadde annonsert sin 3. Graviditet på 4 år til meg og håpte det ikke var for vanskelig for meg å høre....startet jo hensynsfullt....men da jeg sa at etter over 2 år med prøving, så er jo det er andre blir gravide en del av det....får da tilbake «herlighet....har dere ikke prøvd å få noe hjelp ennå da?? Må da være på tide snart??»

Herlig måte å formulere seg på liksom. Nei...vi sitter jo bare å venter på gjerdet vi da.... Kan man få hjelp til sånt? Hva tror hun liksom? Som at jeg ikke satt allerede da og var irritert over at vi først etter 1 år ble utredet, så fikk beskjed om å prøve et halvt år til før henvisning til behandling og så møtte vente til over sommeren og så 6 mnd til før vi var vi i gang med forsøk.
 
Ikke alle som vet hvor sårt ting kan være.. Jobbet med ei som hadde holdt på i 8 år! for å bli gravid. Da hun brøt sammen i gråt på jobb fordi siste befruktede egget de hadde igjen ikke hadde festet seg, syns alle hun var helt tåpelig, og sa ting som: Det var jo ikke en abort fordi det hadde ikke festet seg. Er jo ikke som om det er en baby som er død. Kan vel bare ta ut noen flere egg? Må ikke ta sånn på vei, dere kan jo bare prøve igjen.. Osv. Ikke mye trøst å få av de værtfall! :confused:
 
Ikke alle som vet hvor sårt ting kan være.. Jobbet med ei som hadde holdt på i 8 år! for å bli gravid. Da hun brøt sammen i gråt på jobb fordi siste befruktede egget de hadde igjen ikke hadde festet seg, syns alle hun var helt tåpelig, og sa ting som: Det var jo ikke en abort fordi det hadde ikke festet seg. Er jo ikke som om det er en baby som er død. Kan vel bare ta ut noen flere egg? Må ikke ta sånn på vei, dere kan jo bare prøve igjen.. Osv. Ikke mye trøst å få av de værtfall! :confused:
:eek:
 
Ikke alle som vet hvor sårt ting kan være.. Jobbet med ei som hadde holdt på i 8 år! for å bli gravid. Da hun brøt sammen i gråt på jobb fordi siste befruktede egget de hadde igjen ikke hadde festet seg, syns alle hun var helt tåpelig, og sa ting som: Det var jo ikke en abort fordi det hadde ikke festet seg. Er jo ikke som om det er en baby som er død. Kan vel bare ta ut noen flere egg? Må ikke ta sånn på vei, dere kan jo bare prøve igjen.. Osv. Ikke mye trøst å få av de værtfall! :confused:

Uff, så grusomt[emoji20][emoji20]
 
Ikke alle som vet hvor sårt ting kan være.. Jobbet med ei som hadde holdt på i 8 år! for å bli gravid. Da hun brøt sammen i gråt på jobb fordi siste befruktede egget de hadde igjen ikke hadde festet seg, syns alle hun var helt tåpelig, og sa ting som: Det var jo ikke en abort fordi det hadde ikke festet seg. Er jo ikke som om det er en baby som er død. Kan vel bare ta ut noen flere egg? Må ikke ta sånn på vei, dere kan jo bare prøve igjen.. Osv. Ikke mye trøst å få av de værtfall! :confused:
Å herlighet for noen ufølsomme kollegaer! Uansett om de ikke forstår går det an å vise litt medlidenhet og sympati i det minste. Stakkars kvinne :(
 
Å herlighet for noen ufølsomme kollegaer! Uansett om de ikke forstår går det an å vise litt medlidenhet og sympati i det minste. Stakkars kvinne :(
Ja, heldigvis er hun beintøff og tok ikke til seg det de sa. Hun prøvde forresten igjen og ble gravid ;) Men snakket lite på jobb om prøvingen gangen den gangen..
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]

Folk vet virkelig å sette ord på ting! Arg..
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]

Det er så rart at sånt blir sagt, det er ikke spesielt mye empati i det. Bare slappe av ja....arg!
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]
Dette var kjent for meg også. Hørt den mer enn en gang :shifty:
 
Som gravid må jeg si at jeg ikke setter pris på kommentarer om at ja, du har spist mye, som kommentar på at magen er blitt stor. Vedkommende vet også om at vi har slitt og hatt komplikasjoner underveis. Da kjenner jeg at det koker bra i toppen.
 
Første gang jeg ble gravid, gikk jeg helt til uke 12 før jeg mistet. Vi hadde rukket å fortelle veldig mange om det og se fram mot baby. Da jeg mistet, snakket jeg med broren min som klarte å lire ut av seg at "du må huske at det bare var en celleklump vettu." Som om min sorg ikke var berettiget og at jeg burde ta meg sammen [emoji849]

Og da jeg til slutt ble "ordentlig gravid" i en pausemåned mellom to prøverørsforsøk, sa pappa "Det var det jeg visste. Du har stressa for mye, du måtte bare slappe av". Altså.. Går det an å si noe mer provoserende egentlig?? Ikke slappet vi av den ppen heller - jeg både testet, tempet og tok medisiner [emoji23][emoji849] Og akkurat det med at det klaffet i en pausemåned, har vi selvfølgelig fått høre mye. "Åja, selvfølgelig, det skjer jo med "alle" når de endelig slapper av" [emoji849][emoji849][emoji849]

Huff, folk skjønner virkelig ikke noen ting. Greit at det kan være vanskelig å sette seg inn i ting, men det er jo så mange som tydeligvis tror de vet så mye om hvordan ting fungerer men som virkelig har null peiling. Bare pga det der med «bare slapp av så skjer det» så var jeg nesten litt glad for at det faktisk var et forsøk som endte i baby etter så mange runder, og ikke på egenhånd i en pause. Bare så folk ikke kunne si den dritten. Altså selvfølgelig ville jeg også helst klart det på egenhånd, men det at den tanken i det hele tatt kan streife innom hjernen min viser jo bare hvor mye teit folk sier som man blir sykt lei av å måtte forholde seg til. Er litt det samme nå som vi har fått første baby faktisk, da er det «det er jo mange som plutselig får til nestemann selv». Ja, mirakler kan skje. Men nei, det er ikke stor sjanse for det så man kan ikke gå rundt og regne med det liksom. Huff kjenner jeg blir irritert bare av å tenke på det hehe...

Og den kommentaren til broren din...huff, må ha vært vondt å få slengt i fleisen! Håper du klarte å si fra at det ikke var innafor å si[emoji173]️ For ikke å snakke om at det ikke stemmer engang, det vet jo alle som har sett baby på TUL ved 12 uker... Og uansett når man mister er det helt forferdelig, det er jo en hel drøm om et barn man mister også[emoji174]
 
Folk vet virkelig å sette ord på ting! Arg..
Det er så rart at sånt blir sagt, det er ikke spesielt mye empati i det. Bare slappe av ja....arg!
Dette var kjent for meg også. Hørt den mer enn en gang :shifty:
Nei, jeg blir til stadighet paff.. Jeg tror nok de egentlig ikke er klar over hvor mye det sårer. Det de sier gjør jo at man kan få dårlig samvittighet fordi grunnen til at det ikke går, er liksom at man ikke klarer å slappe av nok. [emoji849]
 
Last edited:
Huff, folk skjønner virkelig ikke noen ting. Greit at det kan være vanskelig å sette seg inn i ting, men det er jo så mange som tydeligvis tror de vet så mye om hvordan ting fungerer men som virkelig har null peiling. Bare pga det der med «bare slapp av så skjer det» så var jeg nesten litt glad for at det faktisk var et forsøk som endte i baby etter så mange runder, og ikke på egenhånd i en pause. Bare så folk ikke kunne si den dritten. Altså selvfølgelig ville jeg også helst klart det på egenhånd, men det at den tanken i det hele tatt kan streife innom hjernen min viser jo bare hvor mye teit folk sier som man blir sykt lei av å måtte forholde seg til. Er litt det samme nå som vi har fått første baby faktisk, da er det «det er jo mange som plutselig får til nestemann selv». Ja, mirakler kan skje. Men nei, det er ikke stor sjanse for det så man kan ikke gå rundt og regne med det liksom. Huff kjenner jeg blir irritert bare av å tenke på det hehe...

Og den kommentaren til broren din...huff, må ha vært vondt å få slengt i fleisen! Håper du klarte å si fra at det ikke var innafor å si[emoji173]️ For ikke å snakke om at det ikke stemmer engang, det vet jo alle som har sett baby på TUL ved 12 uker... Og uansett når man mister er det helt forferdelig, det er jo en hel drøm om et barn man mister også[emoji174]

Jo, men jeg skjønner nøyaktig hva du mener. Jeg ble nesten litt sur da det ikke var prøverør som skulle til [emoji23][emoji85] Såå mange historier jeg nå har fått høre om "kusina til tanta til en venninne av meg" som det også gikk for "da de ga opp og bare slappa av" [emoji849] Jeg har heldigvis stort sett klart å parere med medisinlista jeg gikk på da det klaffa da, slik at de kanskje forstår at det ikke bare var en gang med tilfeldig hanky panky [emoji23] Og jeg får også høre at nummer to heelt sikkert kommer så lett som bare det nå. Har hørt det så ofte at jeg nesten begynte å tro på det.. [emoji14]

Jeg klarte nok ikke å si noe imot broren min den gangen, men jeg kunne ønske jeg hadde gjort det. Helt enig i at det ikke bare er den lille "reka" i magen det handler om, men også hele drømmen og forventningen for det nye som skal komme [emoji57]
 
Back
Topp