Du og jeg og vi fire?

Hektiske dager, med mye venting, nattevåk og sykdom. Temping de siste ukene har vært umulig *sukk*
Kan ikke huske sist jeg sov en hel natt og nå er altså døgnrytmen fullstendig på tur.

Legger temping på hyllen for en periode så får ting bare gå sin gang.
Det mest positive med de siste ukene, mange koselige familiepåfunn og vesentlig mindre PC bruk. :D

Så har ikke det første året vårt som prøvere gått helt som planlagt.
Jobbslutt, mye sykdom hos jentungen, slite voksne og uregelmessig døgnrytme har gjort det tilnærmet likt umulig å tempe. JEg har sagt hvertfall 3 mnd på rad at NÅ, I morgen skal jeg begynne på igjen.
Så streika appen, så streka telefon, men nå håper jeg på at jeg får ta fatt på temping igjen.
Det har snart gått et år siden vi bestemte oss for å prøve, men det har blitt halvhjertet pga livssituasjonen nå.
Men vi ser lyset i tunellen og kanskje i løpet av 2015 har vi en ny verdensborger med oss.
De er hvertfall lov å håpe.

Fungerende smarttelefon, check, fungerende app, check og termometer.. jupp, det ligger klart.
Vekkeklokke satt, Nytt tidspunkt 06.00 (å kjære går dette bra?)

Måtte se på datoen og klokka og ser at i morgen er det et år siden jeg skrev første innlegg i dagboka her.
Det har vært et fint år, men med mange utfordringer.
Jobb, barneastma, allergi, sykt barn.
Gledene: Vi er kommet så mye nærmere som familie, vi har giftet oss, Lille har lært å lese, begynt å re opp sengen og holde rommet ryddig selv og hele familien er så og si trespråklig.

Vi har vært prøvere i et år, med en naturlig pause pga "jobbmangel" og stress.
Vi har ikke kommet noe lengere og tar ting ganske med ro. Vi håper jo at jobb er på plass før jeg eventuelt blir gravid.
Men det får gå som det går. Vi vil klare oss uansett.

I dag har jeg ryddedag og går gjennom gamle brukerkontoer på nett for å avslutte og kom over en gammel blogg jeg hadde når jeg var gravid med Lille.
Det var mye jeg hadde glemt.
At jeg faktisk var dårlig under svangerskapet. Jeg har alltid trodd at jeg var i god form.
Jeg hadde innmari vondt. Hadde jeg virkelig det?
Det eneste jeg kan huske er at far til barnet var en drittsekk og at jeg var håpløst forelsket.
Og at de jeg var på termingruppe med var overhormonelle og så spøkelser bak hver en sving og alle som ikke var enige med kjærnen ble ekskludert og uthengt som troll. Jeg tror de tok mentalt knekken på hvertfall 4 jenter der inne. Fy fader for noen troll de kunne være. Kommer enda ikke over at en faktisk drapstruet meg og mente jeg ikke fortjente barn fordi jeg ikke tok ekstra tilskudd folat fordi jeg fikk nok gjennom kostholdet.

Det var mange negative ting på en gang. Det satte litt skrekken i meg. Men jeg ble og litt provosert. Det er nesten så jeg vurderer å gjenåpne den gamle kontoen for å lese gjennom postene. Kanskje jeg finner det positive og. :)

I dag har jeg mer eller mindre bodd på forumet, men kan og gi meg selv klapp på skulderen for å fått unna litt kontorarbeid i samme slengen :)

Ser at det har gått et år siden vi bestemte oss for å prøve, men har gått litt i surr på hvor mange PP vi har kommet til siden det ble noen halvhjertede forsøk under fjoråret pga jobbsituasjon.
Jeg er hvertfall ikke på kanten til desperat enda. Jeg har troen på at dette klarer vi på egenhånd og føler vel at vi ikke har prøvd så hardt. Noen mnd har vi jo hatt oppehold og. :)

Siste uken kjenner jeg at jeg er mer inspirert og dagdrømmer om å gå på shopping etter babyting, jeg som ikke er så begeistret for shopping. Jeg kjøper kun det nødvendigste, men her sitter jeg å fantaserer om hvilken barnevogn jeg vil ha og stellevesker. haha. Jaja. :)

Denne PP ser ut til å bli tullete som på akkurat samme tid i fjor :(

Først har FF satt EL til cd12, til tross for at jeg ikke har noen symptomer på EL. Kun basert ut fra temperatur.
Så flytter den EL til cd16 som stemmer med økt CM og det jeg kjenner på kroppen.
Så i dag har den flyttet dette tilbake til cd12.

Jeg blir nesten litt usikker på om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning. Kan det være at to egg er sluppet på ulikt tidspunkt, eller begynner jeg bare å bli "så gammel" at jeg må forvente tullete sykluser.
Om det er sistnevnte så vet jeg ikke om jeg skal ta det som en fornærmelse eller et nederlag siden jeg ikke har nådd 35 enda...

Kanskje jeg bør vurdere å spørre legen om råd.

Her skjer det ting jeg ikke kan forklare. Vi hadde oss en runde i halmen og jeg kjente det jeg bare kan sammenligne med sammentrekkende i livmoren under graviditet. Følelsen hang igjen lenge etter. Siden har jeg hatt stikkinger på høyre side som minner om starten på vondt man får når lingamentbåndene tøyes. Det kan jeg ikke huske å ha kjent etter el tidligere. Det pluss tretthet og såkalte de siste dagene. I stad kom det dog noe jeg ikke kan forklare eller bortforklare. Jeg klarte ikke drikke appelsinjuice. Den oppleves som intenst sur og bitter. Når jeg tenker meg om har jeg hatt saltcravings. Salt lakris. Må huske å sjekke det etter neste el om det går igjen. Nå skal jeg hvertfall lukke øya. Zzz

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Metal smak i munnen. Appelsinjuice smaker bare surt og bittert. Stikke her på høyre side som i går. Sjokolade smakte papp I stad og jeg kjenner at noe skjer i underlivet. Uvi på gang tro? Den sedvanlige jeg må konstant tisse er hvertfall på plass siden noen dager.

Note to self; ømt I nedre del av mageregionen. Støl på høyre side. Kjenner livmoren og det som kjennes ut som lingamentbåndene som tøyes. Lignet på graviditeten med Lille.
Får strekk når jeg reiser meg opp fra sittestilling. Er usedvanlig hissig og blir fort irritert. Mat smaker annerledes. Blir fort kvalm (ikke noe nytt) og må ha mat regelmessig uvanlig lyst på salt lakris og tomater. Akkurat som forrige svangerskap. Oppblåst.

Dårlig form i dag. Løpt på toalettet flere ganger med magekramper og ligger fullt påkledd i senga å fryser. Ingen feber, men kvalm. Hodepine fra I morrest er borte og jeg er vanvittig tørst. Slik var jeg sist og men jeg tar ikke hverken tro eller håpe. Men test blir kjøpt inn i dag.

Så sinnssykt nervøs. Mannen er å henter graviditeter og jeg forventer at den er negativ, men. Hva om... ønskedrøm ♡

Haha autocorrect.

Den lengste ventetiden tiden er ikke lutheralfasen, men når man 12 DPO tester og får negativ test, tempen stiger og ingen tegn til at mensen er på vei. :(

Mannen kommenterte for noen dager siden at jeg ubevvist spiser mer. Trolig fordi jeg bare har lyst på snopmat at han legger merke til det. Jeg eier ikke matlyst på vanlig mat :(

Tok en ryddasjau på FF og tok printscreen av alle grafer og slettet alle som ikke var relevante. De men mye manglede data, den ekstremt lange fra denne perioden i fjor og de hvor jeg bare hadde plottet inn sykluslengdene.
Skal framover passe på å ikke slurve med tempingen og få et bedre grunnlag for videre prøving.

Satte FF tilbake fra research hvor den er enig med meg i at EL var 10 mars og ikke den 13 som advanced mener
Med første dato for EL er IKM passert, med den andre er IKM på tirsdag 25 mars.

Har murringer og en haug med andre symptomer uten at det egentlig betyr noe.
Vente, vente...

Våknet før resten av huset i dag. Dytta termometeret i munnen vel vitende om at jeg temper 55 minutter for tidlig.
37,00 så da ender temperaturen min på 37,10.
Jeg hadde forventet tempfall i dag og innkommende mens hvert øyeblikk så passe tvilende går jeg på badet for å teste.
Streken kom opp, men er enda veldig svak. Faktisk så svak at den ikke vistes på det første bildet jeg tok.

Likevel går jeg å vekker mannen med den gode nyheten. :)
Han våknet raskere enn normalt kan jeg vel si :D

Vi ordnet frokost som vanlig og fikk jentungen avgårde i barnehagen. (Jeg fikk i meg en hel gulot)
På forhånd hadde jeg bestemt meg for å teste hos legen også, men der ble til min store overraskelse testen negativ.
Men damen bak disken advarer meg på forhånd om at testene hos legen er mindre sensitiv enn de man får på apotek.
De fikk opp streken godt innen for fristen, men hun var usikker på om hun fikk opp fargen.
Hun nevnte også noe om at de hadde hatt en tilsvarende test nylig og den mente hun var negativ, så hun mente at min trolig var det og, men at jeg skulle teste igjen om noen dager.
Ifølge FF er jeg nå 12 dpo, så da gjenstår det å se.. Men tempen og test nummer en er enig.

Men i bakhodet ligger tanken å murrer at testen jeg tok hjemme er feil, Jeg skjønner ikke at jeg fant på å kjøpe CB+ når den har lurt meg et titalls ganger før. Jeg klamrer meg fast i håpet om at tempen ikke lyver.

Da flytter jeg offisielt inn på Desember 2014 og håper jeg slipper å komme tilbake hit med det første.

Å være prøver er hardere enn å være førstegangsgravid.
Så mye å lære, så mye usikkerhet, spenningen som kommer i luteralfasen.
Det har vært et år med store kontraster for min del, men nå tør jeg tro på at jeg er gravid. Formen sier sitt.
Det faktum at jeg sitter her å storsnufser i det jeg går ut døra fra prøverforumet er vel et sikkert bevis på det.

Det er så mange flotte damer her inne som fortjener å nå sine mål. Jeg håper virkelig av hele mitt hjertet at alle lykkes.

For nå sier jeg takk for meg og takk for en fin tid.

Back
Topp