Du og jeg og vi fire?

kanskje du produserer hcg sent? Så det ikke slår ut på hjemmetestene? Hvis jeg var deg tror jeg jeg ville dratt til lege på mandag å tatt blodprøve for å sett, om ikke tanta kommer i helga..

opplevde selv en slik periode ifjor når vi prøvde da, tanta kom først på dag 41, men det var da dagen etter jeg dro til legen.. jeg hadde og hadde mange symptomer, men neg tester.. ble også redd for at noe var galt, og til slutt dro jeg til legen, og siden hcg lå lik 0 så innså jeg at jg ikke kunne være gravid, og da slappet kroppen av, og tanta kom :-P

Mandag:

Ingen mens, tempen er fortsatt over streken, men dog noe varianbel.
Har fortsatt plager og verst er halsbrannen. Jeg må ha mye dårligere helse enn jeg innbiller meg.
Har fått legetime fredag og prøver å unngå å brenne vekk flere tester som likevel bare er blendahvite.
De burde slått ut for lengst om det var graviditet og i dag er jeg mest bare irritert over at kroppen kan finne på å tulle sånn.

Men jeg vet at det har vært mye stress over en lang periode og jeg bør kanskje vurdere å satse mer på helse.
Vi spiser relativt normal kost, men kanskje bør jeg prioritere sammensetningen av maten bedre og se om det kan hjelpe på. Trening er vel og et ord jeg bør bruke oftere. Venter bare på legesjekk før jeg setter i gang. Intill videre blir det bare små gåturer.

Venter i spenning til fredag, men med min "flaks" dukker nok mensen opp torsdag eller fredag. haha

Dette har vært en frigjørende uke!

Etter halvannet år hvor jeg har følt at flere i teamet ikke gjør den jobben de er satt til å gjøre så det blir mer på meg har jeg fått nok.
Jeg har sett mindre og mindre til familien, blitt surere, mistet den nære kontakten med min datter og kjærestetid vet vi knapt hva er lenger. Det har gått i tv titting, soving og ja naturlig nok sex siden vi tross alt prøver å få et barn til.
En kompis av meg fleipet med at Si opp jobben så får du tid til mer. To timer senere hadde jeg gjort akkurat det og det var virkelig som noen løftet en bør av skuldrene mine. Følelsen var helt fantastisk og da skjønte jeg at jeg hadde gjort det rette valget. For hvem i med sunn fornuft sier opp en 8-4 jobb?

Fikk medhold fra familien og har fått masse støtte fra flere av mine kolleger og det varmet mye.

Så innimellom bryllup og bekymringer i forhold til hva som blir å skje med økonomien blir prøvingen satt litt på vent.

For å ikke drive meg selv til vanvidd har jeg heller ikke tempet siden begynnelsen av uken og jeg trodde egentlig mensen skulle kommet tilbake nå.
De fleste symptomer som kunne indikert graviditet er vekk.
Jeg tror jeg har lokalisert halsbrannen jeg opplevde til pulverkaffen jeg begynte å drikke på jobb.
Svimmelhet og kvalme kunne like gjerne vært stress, noe jeg tror stemmer ganske bra.
Men sånn for å gjøre meg selv lettere paranoid så har jeg ilninger ned over høyre lår, kjennes ut som en blanding av bekkenløsning og at hofta skal ramle ut av ledd. *ler*

Men mandag (eeeeller i morgen) starter jeg å tempe igjen for å rett og slett overvåke hva denne tullekroppen driver med. 31 dager etter eggløsning og ingen mens eller positiv test. *sukk*

Men nå er det helg og helgen skal nytes :)

Tok tempen i morrest og ser til min store overraskelse at tempen fortsatt er høy til meg å være.

Jeg lurer litt på hva som forårsaker dette. Nå har jeg jo forsøkt å eliminere stresskilden og fortsatt ingen mens.
Murringene er heller ikke så sterke som de var, cm er fortsatt mer enn vanlig, men ikke i så store mengder som tidligere. Jeg har sluttet å registrere increased cm.
Skulle EL vært senere enn antatt burde likevel en graviditetstest vært positiv på dette tidspunktet så jeg tror jo ikke det er tilfellet.

Det blir vel ny runde hos legen for å be om ul om TR ikke dukker opp snart.
Venter i spenning på alle prøvene han tok av meg.

Dag 50 av en 28 dagers syklus.

Jeg sitter å venter på min bedre halvdel som er utefor å kjøpe en graviditetstest.
Sist jeg sjekka var hos legen 30 April og etter å ha stiret og evaluert grafen min så er det en teoretisk mulighet til at EL ikke var på dag 15 som først forventet.
Men er denne testen også negativ må jeg nesten be legen om henvisning til gynekolog for så her lenge har jeg ikke gått før uten mens.

Har i alle tilfeller ny legetime på mandag.

Negativ, så da kommer jeg til å be om gynekolog forå finne ut hva som skjedde med tante rød.

Jeg spotter! Hurraaa! Tullesyklusen er over! Da håper jeg at alt går tilbake til normalen så vi kan begynne å prøve igjen etter bryllupet :)

Så er høsten her og i kveld skal jeg lete fram termometeret og sette alarmen.
I dag er dag en av syklusen og det er på tide å føre dagbok igjen.

Det har vært et innholdsrikt første halvår, på godt og vondt og jeg er veldig glad for at jeg har en så herlig mann ved min side. Siste helgen i september blir vi Herr og Fru og foreløpig EL er bryllupsdagen. Det ser ut til at vi må ta godene på forskudd ;)

Det eneste aberet nå er at siden jeg mistet mensen i vår har syklusen vært litt ustabil og lengden på mellom 29 og 35 dager. Jeg håper det ikke blir et problem.

Guards up, fatt mot og se framover :)

I dag er en av de dagene jeg er i tvil på om jeg er klar for et barn til.
Å være på et babyforum har både positive og negative sider.

De positive er at man får så mye informasjon at man på en måte burde være bedre stilt til å takle en evntuell ny graviditet.
Det negative er at man får så mye informasjon om alt som kan gå galt at man må være gal om man av og til ikke blir redd og tenker, "Tenk hvis det skjer meg og min baby?"

Mitt forrige svangerskap var var helsemessig fantastisk og fødselen gikk som en lek.
Jeg er redd for at det neste ikke kommer til å bli like bra. :(
*sukk*

Dårlig dag. Eller rettere sagt dårlig start på gårdagen.

Manuellterapauten som jeg går til behandling hos begynte å knekke meg opp på mandag, men jeg kjente allerede da han anså seg som ferdig at det var verre enn da jeg kom og fryktet smerter. Og smerter fikk jeg.
Mandag ettermiddag var ok, tirsdag ble det verre utover dagen og jeg får kramper mellom skulderbla og
Terapauten mener dette stammer fra nakken og gjorde noe hokus pokus og knakk opp nakken, fullstendig unødvendig mener jeg. Tidligere har det gjort vondt, men så føltes lindrende når jeg har blitt knekt opp, men ikke denne gangen. Kjentes mer ut som han lagde uorden.

I går ble smertene enda verre og ut over kvelden klarte jeg hverken sitte, ligge stå eller gå.
Flere rygghvirvler er tydelig ikke på plass og smerten stråler ut i form av kramper og konstant høy smerte.
Sov knapt hele natten, men fikk heldigvis sove mellom 07.30 og 10.30. Smertestillende har ingen funksjon.
Må vurdere å bytte behandlingssted. Ny time i morgen og vurderer å droppe den og heller bruke 900 kroner på en privat klinikk så jeg klarer å gjennomføre bryllupet/festen.

Grinete og trøtt!

Og dagen i dag er ikke bedre.. Jeg er griseforbannet på manuellterapauten og jeg er har vondt fra topp til tå, søvnmangel og ting jeg nå ikke klarer å få gjort før bryllupet. Ringte å skjelte han ut etter noter og forlangte at han ordrer opp så jeg i det hele tatt klarer å gjennomføre bryllupet. Sengeliggende.com

Så ble man gift og gikk fra frøken til Fru :D
Vi hadde virkelig en fantastisk dag, men hyggelig selskap, god mat og MASSE kake. :)

Og enda mer spennende, EL var rundt bryllupsdagen (tror dagen før) og uten pes har vi både hoppet og rullet i høyet. :) Det ville jo vært flott å bli gravid på bryllupsnatta. *fnis*

I går var jeg skikkelig uggen i formen og i dag er jeg usedvanlig skarp i tunga (bestemt/på kanten til grinete om ting ikke går som forventet). Har altså rukket å kjefte på mannen 3 ganger for ulike ting den lille timen han stod å laget middag. Hjelpes!

I tillegg i dag(og i går) har jeg ubevvist tatt meg i å tenke "jeg må jo passe på dette siden jeg er gravid"... og jeg føler meg gravid. Den roen jeg hadde sist svanskerskap. Alt er lugn og jeg føler meg usedvanlig sindig. Og jeg kjenner at det jobbes med med noe i underlivet. Men om det virkelig er et lite frøeller om det bare er mensen som begynner å melde sin ankomst tør jeg ikke svare på.. riktig ennå. :)

Så ble man gift og gikk fra frøken til Fru :D
Vi hadde virkelig en fantastisk dag, men hyggelig selskap, god mat og MASSE kake. :)

Og enda mer spennende, EL var rundt bryllupsdagen (tror dagen før) og uten pes har vi både hoppet og rullet i høyet. :) Det ville jo vært flott å bli gravid på bryllupsnatta. *fnis*

I går var jeg skikkelig uggen i formen og i dag er jeg usedvanlig skarp i tunga (bestemt/på kanten til grinete om ting ikke går som forventet). Har altså rukket å kjefte på mannen 3 ganger for ulike ting den lille timen han stod å laget middag. Hjelpes!

I tillegg i dag(og i går) har jeg ubevvist tatt meg i å tenke "jeg må jo passe på dette siden jeg er gravid"... og jeg føler meg gravid. Den roen jeg hadde sist svanskerskap. Alt er lugn og jeg føler meg usedvanlig sindig. Og jeg kjenner at det jobbes med med noe i underlivet. Men om det virkelig er et lite frøeller om det bare er mensen som begynner å melde sin ankomst tør jeg ikke svare på.. riktig ennå. :)

Gratulerer med overstått bryllup! Håper kjærlighetsbarnet ble laget på bryllupsnatta. Det hadde vært koselig.

Så de siste par dagene har jeg vært en skikkelig frosenpinn. Jeg aner ikke om det er fra været, at jeg begynner å bli syk, eller om det virkelig er noe på gang.
I dag er jeg skikkelig trøtt og tror jeg kunne sovet hele dagen hadde det ikke vært for at jeg har avtaler som må overholdes.Og nå har luktesansen slått inn big time.
UGGEN! :(

Så har jeg blitt forvandlet til en tørst, salthungrig frosenpinn, som er oppe hvertfall en gang for natta for å tisse.
Hadde noen syke smerter i nedre mageregion/underliv tidligere i uken hvor det først kjentes ut som et skikkelig røsk bak navlen, før det beveget seg nedover og venstre eggstokk begynte å murre. Ikke EL murring, men kraftig mensmurring av typen sengeliggende. Det var direkte vondt og de to dagene det varte var det økt EL slim igjen før det stoppet brått opp.

Det er en del andre symptomer som sier meg at jeg driver å innbiller meg at jeg er gravid igjen.
Murringer, nesen min er hypersensitiv, fryser, ikke matlyst, ost smaker ikke godt, luft i magen, tissatrengt, merkelige drømmer, synsproblemer, lett svimmel, tett nese (uten å være syk) og tempen ligger høyt til meg å være.
Jeg bare håper nå at jeg faller inn i jevne 20 eller 30 dagers sykluser så jeg har en sjanså vurdere når EL er.

Jeg vurderer om jeg skal begynne å teste EL...

I dag ble jeg vekket på tempetidspunktet av at jeg var super kvalm.
Jeg ser at mellom EL og IKM har jeg alltid mer luft i magen og det gjør meg faktisk kvalm, så det trenger ikke å bety annet enn luft. Men tempen var høyere enn normalt, selv for meg å være så FF har tolket det som at EL var på mandag når jeg hadde skikkelige smerter.

Jeg tror ikke det stemmer pga mangelen på lyst og sekret.
Det var to tørre dager før smertene og det ble ikke mer sekret før etter smertene og det stoppen like brått igjen.

Det har dog i går og i dag vært litt ekstra eggehvite sekret men kun på kveld så jeg har ikke ført det i journalen. Ved normal EL har jeg sekret gjennom hele dagen.

Men spesielt med i dag så er jeg oversensitiv. Skikkelig emosjonell.
Satt i et møte i dag og ble lettere irritert og begynte å grine to ganger. Så i morrest begynte jeg å grine fordi jeg så noe fint og nå for få minutter siden begynte jeg å grine og le over en video hvor et fult orkester stilte seg på gaten å spilte joyful joyful. Jeg blir lett rørt, men jeg er jo ikke typen som griner over søte kattepuser.

Også i går begynte jeg å grine på telefon med (riktig nok NAV) som alltid lager krøll med sin manglede envne til kommunikasjon. Dagen før og for noe like trivielt, som jeg ikke ville trodd skulle få meg til å grine.
Grineguri. det får bli mitt nye nick!

De 3 siste dagene har jeg vært småkvalm på kveldene og veldig svakt på morran som har gått over ca en time etter at jeg har fått i meg mat.

I går kveld var jeg sikker på at jeg hadde fått omgangssyke og har sovet med bøtta ved siden av. I morrest før jeg fikk spist var det veldig svakt, men nå etter å ha spist er jeg skikkelig kvalm og det kjennes ut som om jeg skal kaste opp hvert øyeblikk.

Og omgangssyke tviler jeg på det er for jeg er nøye medå vaske hender og jeg har ikke hørt om noen andre som har hatt omgangssyke i hverken i barnehagen eller omgangskretsen.

Jeg er nesten redd for å håpe, men jeg begynner å tro at kanskje spira sitter..

Fryser, salthungrig, sulten generelt, ingen matlyst, trøtt og "mensmurringer" +2KG på ti dager takket være saltbehov og at jeg er konstant tørst -.-
i går fikk jeg jaggu meg halsbrann og.. heldigvis bare et lite snev, men jeg merker det i dag og.
Våknet i morrest av kvalme, men kaster ikke opp.

Back
Topp