Drikker dere...

  • Trådstarter mammaelskerdeg
  • Opprettet
Jeg drikker en kopp kaffe om morgenen. Jordmor sa det gikk helt fint, at jeg tilogmed kunne ta to :) Brus drikker jeg heller sjeldent.
 
Her i huset er det kun brus til middagen på lørdager. Kaffe har jeg ikke lyst på lengre. Fra og drikke en liter om dagen er det nå kutta ned til 2 kopper i uka. Går litt i faris når jeg er kvalm, men prøver å begrense det, det er jo like skadelig for tennene som brus.
 
Her i huset er det kun brus til middagen på lørdager. Kaffe har jeg ikke lyst på lengre. Fra og drikke en liter om dagen er det nå kutta ned til 2 kopper i uka. Går litt i faris når jeg er kvalm, men prøver å begrense det, det er jo like skadelig for tennene som brus.
Er farris nei? Det inneholder jo ikke sukker.
 
Er farris nei? Det inneholder jo ikke sukker.
Det inneholder kullsyre og syrer som er skadelig for tennene. Farris er ikke like skadelig som annen kullsyredrikk fordi den inneholder salter som nøytraliserer kullsyren, men det betyr ikke at den er bra for tennene for det om. Smaktilsatt vann ala imsdal med blåbær er også sukkerfri, men like skadelig for tennene som cola. Det samme er sukkerfrie safter.
 
Prøver å holde meg til to kopper koffein om dagen. To kopper kaffe eller en kaffe og en te som regel. Drikker ikke noe særlig brus. :)
 
Trodde det bare fantes ÈN julebrus jeg - Dahls julebrus. ;) Tror det er en trønder-greie. :p Alle liker vel den julebrusen de selv assosierer med jula, avhengig av hvor dem kommer fra. Men seriøst - oransje julebrus? Er ikke det solo bare med et annet navn? :hilarious: ( Må ikke du si jeg sa det til samboeren din nå da! :p )

Haha, jeg er visst ikke like mye skap-trønder som jeg trodde. Kommer fra Kristiansund, så burde jo vært opplagt med Dahls. Den oransje brusen heter Union Julebrus.. Helt tragisk :) haha
 
Back
Topp