Drikker dere?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Kaffe, energidrikk og slike ting?

Om nei, har du sluttet fordi du er gravid - eller har du aldri drukket slike ting?

Før jeg ble gravid var jeg ei skikkelig kaffekjerring, men ble dårlig av kaffelukta nesten med en gang jeg ble gravid. Så det gikk noen mnd uten noe kaffe.
Kan drikke en kopp eller to med kaffe nå. Men ikke hver dag.
Drikker en kopp med te hver morgen da.

Jeg drakk ingenting med koffein frem til uke 18 ca. Men det var fordi jeg var veldig kvalm... Før jeg ble gravid var jeg avhengig av både kaffe og redbull. Drikker nå litt kaffe og en sjelden gang litt redbull og det er så INNI HELVETE GODT!! Så det er vondt å begrense seg syns jeg... Men man skal vel ikke drikke mer enn 200mg koffein om dagen. Og i en boks redbull er det jo bare ca 80 mg. Så det er jo ingen fare slik jeg har forstått :)

Var også en skikkelig kaffekjærring før.. men har ikke orka å lukta på en kaffekopp etter positiv test..
Cola derimot, drakk jeg aldri før- men nå må jeg ha et glass i ny og ne.

Drikker iskaffe og cola en gang i ny og ne, også må jeg ha latte om jeg er på café - det blir jo ikke store mengder totalt :)

Drikker kaffe latte,men nå har jeg funnet en kafé som har koffeinfri kaffe så da trenger jeg ikke begrense det ift latten hvertfall.
Energidrikk holder jeg meg unna når jeg er gravid,selv om det ikke er krise. Må jeg kjøre langt og holde meg våken så ok,men ellers er det jo ikke godt heller.

Jeg drakk ingenting med koffein frem til uke 18 ca. Men det var fordi jeg var veldig kvalm... Før jeg ble gravid var jeg avhengig av både kaffe og redbull. Drikker nå litt kaffe og en sjelden gang litt redbull og det er så INNI HELVETE GODT!! Så det er vondt å begrense seg syns jeg... Men man skal vel ikke drikke mer enn 200mg koffein om dagen. Og i en boks redbull er det jo bare ca 80 mg. Så det er jo ingen fare slik jeg har forstått :)

Etter jeg prata med deg om dette, så tok jeg meg friheten til og kjøpe meg en flaske redbull idag. Herregud, orgasme i kjeften :p

Stemmer det ja, er jo koffein i Cola også. Det liker jeg heldigvis ikke så eneste gangen jeg får i meg koffein er når jeg drikker redbull eller noe sånt.

Jeg drakk en del kaffe før jeg ble gravid, og har så og si sluttet med det. Drikker noen slurker innimellom, men er ofte mange dager mellom :)

Drikker aldri. Kroppen min er ikke overbegeistret for koffein. Får skjelvinger og nattesøvnen kan jeg glemme.

Jeg drikker ikke kaffe utenom en og annen latte, og det er så sjelden at anledningen faktisk ikke har bydd seg nå i svangerskapet :P Utenom det er det vel en sjelden cola som sørger for koffeininntaket her i huset :)

Kaffe, energidrikk og slike ting?

Om nei, har du sluttet fordi du er gravid - eller har du aldri drukket slike ting?

her går det i masse vann, melk med nesquik til frokost/litt biola kirsebær,
... drakk som regel bare vann før graviditet og, sjeldent gang i blant jeg har et glass brus! (juletider var sist gang)

her går det i masse vann, melk med nesquik til frokost/litt biola kirsebær,
... drakk som regel bare vann før graviditet og, sjeldent gang i blant jeg har et glass brus! (juletider var sist gang)

Oi så flink du er ! :) Drakk en del vann før, men etter at jeg var så dårlig og spydde så mye så har jeg fått helt stygga! Vann er grusomt når man har spydd. :s

Oi så flink du er ! :) Drakk en del vann før, men etter at jeg var så dårlig og spydde så mye så har jeg fått helt stygga! Vann er grusomt når man har spydd. :s

er rimelig lei vann jeg og nå, men har ikke noe valg nå, må drikke minst 3l vann om dagen for å prøve å produsere mer fostervann

Funker det bare med vann? Syns du er flink jeg, ikke rart du blir lei av vann da. 3Liter er MYE.

aner ikke, gjør bare det som jordmor har gitt meg beskjed om.. :)
kanskje noe annet for folk som ikke lekker at det hjelper med drikke generelt da..men dere har jo som regel nok av det :) så trenger ikke pimpe på :)

aner ikke, gjør bare det som jordmor har gitt meg beskjed om.. :)
kanskje noe annet for folk som ikke lekker at det hjelper med drikke generelt da..men dere har jo som regel nok av det :) så trenger ikke pimpe på :)

Ikke sant, det blir nok noe annet. Men det er jo anbefalt for gravide og få i seg 2-3 liter drikke om dagen. Det syns jeg er veeldig vanskelig. Drikker ganske mye altså, men 3 liter a gitt..

Ikke sant, det blir nok noe annet. Men det er jo anbefalt for gravide og få i seg 2-3 liter drikke om dagen. Det syns jeg er veeldig vanskelig. Drikker ganske mye altså, men 3 liter a gitt..

ja vet, gikk greit i begynnelsen, blir jo lei v å springe på do å tisse hele tiden og :P
prøver å spise ting som gjør meg litt tørst innimellom :) eller prate leeeenge i tlf hehe da blir man tørr og tørst i munnen :P

Drakk en Burn nesten hver dag før. Måtte bare ha det :D

Nå drikker jeg en 0,5 l cola hver dag, men det er fordi jeg er konstant kvalm og synes det er det eneste som hjelper.

Liker ikke kaffe

Back
Topp