Drikker dere alkohol på familieferie?

Jepp det gjør vi begge to, et glass til maten og mannen en øl på stranda. Samme gjorde mine foreldre, som jeg aldri har sett påvirket. Viktig for meg at mine barn ser at alkohol ikke er noen big deal, det er for voksne som koser seg. Noen ganger med brus, andre ganger med vin. Og at det alltid er moderat i vår familie.
 
Alle får bestemme hva de tror er best selv. Det er fullt mulig å nyte mat uten vin, eller uten alkohol i vinen, hvis smaken er poenget.
Nei, alkoholfri vin smaker dessverre ikke godt, da drikker jeg heller brus. Munkholm kan gå an, men det er ingenting som erstatter ordentlig vin. :)
 
Ja, har ingenting mot det. Forrige ferie var me 12 dagar i Spania, og drakk heile eit glas vin kvar;)

Me drikk nok meir om me reiser med andre par/familie, men når me reiser aleina gløymer me det;)
 
Ja, ser ikke noe problem med det, samme som at jeg ikke reagerer på at det drikkes et glass vin eller to til lørdagsmiddagen selv om vesla mi og søskenbarnet hennes er til stede. Er ikke hver helg, og jeg personlig pleier ikke å drikke til maten bare fordi jeg helst drikker vann til maten pga. smaken, men har ikke noen prinsipper rundt det. Fyll er noe annet. Er selv vant til at mamma en gang i blant tok seg en øl eller to mens vi var våkne.
 
Her kan begge ta seg noe godt i glasset, MEN det er kun for kos når barn er til stede.

En festsetting er det helt uaktuelt å ha små barn der, selv om de sover da det kan virke skummelt når voksne endrer seg.
 
Alle får bestemme hva de tror er best selv. Det er fullt mulig å nyte mat uten vin, eller uten alkohol i vinen, hvis smaken er poenget.
Jaja, selvfølgelig er d d, og stortsett drikker jeg vann til middag. men for meg så hever vinen ofte hele middagsopplevelsen, og jeg har ikke funnet alkoholfri vin som lever opp til vanlig, desverre... Men d handler jo bare om preferanser d da! :)
 
Jeg er gift med en italiener og der er det gjerne et lite glass vin til mat. Det er greit. Men jeg kunne aldri funnet på å drikke meg synlig beruset hverken med eller uten barn.
 
Nei, vi drikker ikke i selskap med barna, det synes vi er fullstendig unødvendig og en uting.
Hvorfor skal alkoholen ha en plass på familieferie? ...
Tja fordi en del mat amaker bedre med ett glass vin til
Det betyr virkelig ikke at den har noen viktig plass på ferie
 
Jeg er gift med en italiener og der er det gjerne et lite glass vin til mat. Det er greit. Men jeg kunne aldri funnet på å drikke meg synlig beruset hverken med eller uten barn.
Man blir vel som oftest ikke synlig beruset av ett eller to glass
 
Ja, ett glass med noe gjør meg ingenting. Det koser jeg meg med. Men klarer meg fint uten også.
 
Vi har ikke vært på familieferie, men jeg har i gen problem med å drikke en øl eller to en lørdag kveld. Skjer aldri at det blir mer enn to, og det skjer kanskje en gang i halvåret ;)
 
Tar glatt en eller to. Ikke mere. Bare for kostens skyld
 
Jeg gjør ikke det, ikke fordi det ikke er greit for det er det. Men jeg liker dessverre ikke noe, det er ikke kos for meg. Mannen kan gjerne ta ett glass eller to :)
Det jeg leser i denne tråden her er litt typisk for norsk kultur for alkohol. Alkohol er fyll, endring av oppførsel, helle nedpå og blir full.
Dette er ikke kulturen i andre land der vin hører mat til, og like vanlig som brus ;)
 
Jeg gjør ikke det, ikke fordi det ikke er greit for det er det. Men jeg liker dessverre ikke noe, det er ikke kos for meg. Mannen kan gjerne ta ett glass eller to :)
Det jeg leser i denne tråden her er litt typisk for norsk kultur for alkohol. Alkohol er fyll, endring av oppførsel, helle nedpå og blir full.
Dette er ikke kulturen i andre land der vin hører mat til, og like vanlig som brus ;)
Enig med deg
Alltid det som blir trekt fram
 
Mannen gjør som regel så da drikker ikke jeg. Han koser seg med det, jeg liker vann bedre.
 
Nei vi drikker veldig sjelden alkohol. Aldri med barn til stede.

Jeg liker ikke øl eller vin da, drikker heller brus

Samboer drakk en øl i sommer tror jeg, på hotellet etter at ungene hadde lagt seg.
 
Back
Topp