Drikker dere alkohol på 17 mai??

i år blir det ikke noe, siden jeg er gravid. Men tidligere har det blitt et par glass på champange frokost :)
 
Har drukket alkohol en gang på 17 mai, da var ikke min datter hjemme, og jeg var med venner.

Ellers så drikker jeg aldri alkohol forran barn.
 
Mtp på svarene som kommer her, "absolutt ikke", "nei!", "det er barnas dag!" Osv så skulle man tro at å drikke alkohol er synonymt med å drikke seg grøftefull, vet ikke med dere men jeg klarer fint å ta meg et glass vin eller champis evt en rusbrus til maten uten å bli full, snøvler heller ikke om noen lurer på det[emoji23] og jeg kan fint gjøre det sammen med barna mine, syns det er viktig å lære barna sundt alkoholvett og ikke bare ta en klassisk "alkohol er farlig" for de, jeg kan fint drikke uten å bli full og barna mine vat at mamma kam ta seg et glass voksenbrus uten at det har noe å si på min oppførsel.

Sååå... for å besvare spørsmålet[emoji23] JA! Jeg kan finne på å ta meg et glass på 17 mai, for det er faktisk ikke barnas dag, det er 17 mai, norges bursdag, VÅRT land, både barn og voksne[emoji106][emoji4]
Jeg var en av de som skrev "nei, absolutt ikke", men ikke fordi det er synonymt med grøftefyll. Jeg ammer, så selvfølgelig rører jeg ikke alkohol. I tillegg er jeg avholds da, men det spiller uansett ingen rolle nå [emoji5]️
 
Jeg var en av de som skrev "nei, absolutt ikke", men ikke fordi det er synonymt med grøftefyll. Jeg ammer, så selvfølgelig rører jeg ikke alkohol. I tillegg er jeg avholds da, men det spiller uansett ingen rolle nå [emoji5]️

Men for andre som ikke vet du ammer kan svaret "absolutt ikke" virke veldig dømmende ovenfor de som tar seg et glass eller 2. At noen velger å ikke drikke respekterer jeg, men noen av svarene her inne får det til å virke som det er fyfy å ta en glass på en sånn dag.
 
Kan godt ta et par enheter. Men blir aldri full foran barna.
 
Nei, ikke aktuelt med småbarn i hus. Ikke for min del ihvertfall :)
 
Nei, ikke før jeg fikk barn heller:)
 
Når jeg studerte var vi en gjeng som hadde proseccofrokost med etterfølgende fest som varte hele dagen, men det var bare under studietiden. Nå tilbringes 17. Mai sammen med familie med barn til stede, og jeg er ikke komfortabel med å drikke alkohol i selskap av barn - så det er brus det går i nå!
 
Sjelden, så og si aldri. Kommer an på hva jeg har og hva vi spiser, evt hva jeg blir tilbydd
 
Aldri hatt noe tradisjon for det, verken selv eller at foreldre har gjort det. Så nei :)
 
Nei. Nå er jeg riktignok gravid, men har ikke tradisjon for det ellers på 17. mai eller andre festdager sammen med barna.
 
Nei, men må kjøre dit vi skal. Pluss at jeg skjeldent drikker, men kunne nok tatt et glass hvis det passa seg slik.
 
Nei :)
 
Ikke noe prosecco-frokost nei..det har jeg ikke tid til!

Men vi skal grille i 18 tida , da er det mulig maen tar en øl til, eller at jeg åpner en halvflaske prosecco som jeg har i kjøleskapet.
Vi er 4 voksne så da er det et halv glass på hver da. (med jordbær oppi nammis)
Utgjør en svært lav promille iallefall.
Her i huset drikker vi et glass fordi vi liker smaken, ikke for å bli berusa.

Men kan være vi nøyer oss med brus og kaffe også, får se. Har ikke planlagt noe bestemt :)
 
Back
Topp