Drikke alkohol og amme

Jeg har også nylig fått med meg at melken ikke er farlig selv om en har drukket, men jeg mener å ha lest at en ikke skal drikke de første ukene uansett. Husker ikke hvor jeg har det fra, da.
Det stemmer det (de første 6ukene), ammehjelpen har sikkert noe om det inne på nettsiden sin :)
 
Nå ammer ikke jeg lengre, men da jeg ammet var det veldig lett å la være å drikke alkohol. Hadde ikke satt meg ned med et glass vin i hånda imens jeg hadde ammet babyen min. Det skjønner jeg ikke helt vitsen med! I mine øyne så hører ikke barn og alkohol sammen. Hvis man absolutt har veldig lyst på et glass vin, så kan man jo eventuelt vente til barnet er blitt lagt for kvelden og man vet at barnet enten sover gjennom natten eller i hvert fall i noen timer før h*n våkner igjen :happy:

Nei det er jeg helt enig i. Men her var det vell ikke nødvendigvis snakk om at barnet henger i puppen mens man sitter å drikker et glass vin da.

Jeg har holdt meg helt unna alkohol i over et år nå, jenta er 3 mnd. Og jeg synes ikke det har vært vanskelig, samtidig så har jeg nå helt nylig synes der har vært helt ok å ta seg et glass vin til maten uten å bli stresset for ammingen etc, etter jenta har lagt seg på kvelden selvfølgelig:) men hun skal jo fremdeles spise ca hver 3-4 time på natta.
 
Nei det er jeg helt enig i. Men her var det vell ikke nødvendigvis snakk om at barnet henger i puppen mens man sitter å drikker et glass vin da.

Jeg har holdt meg helt unna alkohol i over et år nå, jenta er 3 mnd. Og jeg synes ikke det har vært vanskelig, samtidig så har jeg nå helt nylig synes der har vært helt ok å ta seg et glass vin til maten uten å bli stresset for ammingen etc, etter jenta har lagt seg på kvelden selvfølgelig:) men hun skal jo fremdeles spise ca hver 3-4 time på natta.

Nei det var nå satt litt på spissen. For om man drikker alkohol, vil det jo etter hvert komme alkohol i melka. Men sånn som du nevner går jo fint an. Å ta seg et glass vin på kvelden etter at barnet er lagt. For da er det kanskje noen timer til h*n skal ha mat igjen og det er helt innafor tenker jeg :happy: Hadde nok ikke gjort det selv, men om man skal ha seg et glass med noe, bør man heller gjøre det sånn :happy:
 
Etter nyere forskning mener de det er mest tilfeldigheter at baby «reagerer» på matvarer og det tror jeg også faktisk. Har spist akuratt det jeg har villet og ingen problem det (feks, kål, løk og jordbær i større mengder). Men hun hadde jo absolutt en periode med endel mageknip og da hadde det vært lett å skylde på en matvare eller noe, men det er jo bare de stakkar umodene tarmene som verker litt og kanskje litt ekstra luft som blir svelgt noen ganger.

Det er i allefall min erfaring. :)

Mener alkohol og barn er en dårlig kombinasjon. Men har drukket et lite glass rødvin til en bedre biffmiddag og ammet etterpå med god samvittighet:) til enkelte bedre helge middager så er det veldig godt med pittelitt vin eller øl til:)
Enig med du :)

Ja, det blir litt sånn at man tørr ikke jafse i seg masse kål for man vil ikke ha magevondt på de små. Jeg hadde ikke noe magevondt på mine , men jeg unngikk jo disse matvarene for jeg var redd for det. Det betyr selvfølgelig ikke at det var derfor , kan henne jeg bare var heldig at de ikke fikk magevondt.
 
Nei det er jeg helt enig i. Men her var det vell ikke nødvendigvis snakk om at barnet henger i puppen mens man sitter å drikker et glass vin da.

Jeg har holdt meg helt unna alkohol i over et år nå, jenta er 3 mnd. Og jeg synes ikke det har vært vanskelig, samtidig så har jeg nå helt nylig synes der har vært helt ok å ta seg et glass vin til maten uten å bli stresset for ammingen etc, etter jenta har lagt seg på kvelden selvfølgelig:) men hun skal jo fremdeles spise ca hver 3-4 time på natta.
Jeg har faktisk en legevenninne som jeg har sittet på utecafe med mens hun har drukket et glass hvitvin for kosensskyld i sola samtidig som hun har ammet barnet sitt. Null stress :)
 
det er korrekt, enkel matematikk og trengs ikke link til forskningsartikler.. Men ville selvfølgelig ikke drukket og ammet uansett, da bare tanken på å være med et spedbarn når man er påvirket av alkohol, ikke er rett, etter min mening..

Nei, det gjør ikke jeg heller. Drikker aldri når barna mine er sammen med meg, verken hun på 16 år eller han på 7 måneder (eller de i mellom). Men om noen tar seg et glass vin til maten, og ammer rett etterpå, så hever jeg ikke et øyenbryn en gang, det er ikke farlig.
 
Ble vel nevnt en flaske vin i folkeopplysningen om jeg husker rett, og alkoholprosenten i melka ville vært så lav at barnet ikke blir påvirket.
Er vel andre åpenbare grunner til å ikke drikke en flaske vin når man har ansvaret for et barn, men jeg har ingen problemer med å ta en øl til maten i ny og ne e.l. Frister ikke for tiden da
 
Og jeg som synes det er så fin unnskyldning :p om jeg er med på jobbgreier for eksempel, si at jeg ikke kan drikke pga amming
 
Og jeg som synes det er så fin unnskyldning :p om jeg er med på jobbgreier for eksempel, si at jeg ikke kan drikke pga amming
Regner ikke med at noen protesterer :p Om noe så blir det jo klart at du har unge barn som er troendes til å vekke deg hele natten. De fleste skjønner godt at det da er mindre fristende å drikke.
 
Back
Topp