Dra til legen pga hard mage?

Arian drikker forøvrig ikke vann enda. Han gnager enda bare på kopper, så har holdt oss til pupp som drikke enda. Er dette kanskje ikke tilstrekkelig? Er det viktig for magen med ekstra væske i form av vann?

Også kan for mye malt over en lengre periode ha omvendt effekt har jeg hørt, at magen blir hard av det rett og slett.
Jeg har ikke gitt det tidligere, men ga ham ett par teskjeer til kveldsmaten i dag. Greit å gi litt, men unngå mengder over tid da.

Jeg har ikke gitt det tidligere, men ga ham ett par teskjeer til kveldsmaten i dag. Greit å gi litt, men unngå mengder over tid da.
Ja, det er over tid det er snakk om.:) Her ga vi malt i mme jevnlig når hun var lita og hadde hard mage, meeen det gjorde ikke saken noe bedre til slutt. Bytta ut malten med sviskemos, og dét var saker assa..;)

Enig. Jeg er ikke helt motstander altså :-p
Tok en t-skje malt i pæremosen jeg kokte i stad.
Når jeg tenker meg om har jeg jo brød i fryseren med malt og masse fiber i!
Må ta det opp og tilby han i morgen.
Iris: jeg tror ikke at de blir gale i magen av å ikke drikke vann, men av for LITE væske! Så om Arian dier masse tror jeg det er tilstrekkelig?

Men... Hva kan man være allergisk mot som gir hard mage som symptom egentlig?

Arian drikker forøvrig ikke vann enda. Han gnager enda bare på kopper, så har holdt oss til pupp som drikke enda. Er dette kanskje ikke tilstrekkelig? Er det viktig for magen med ekstra væske i form av vann?

Lurt å venne barn til vann sånn at de kan få i seg ekstra væske på varme dager..
Liana vil ikke ha kaldt vann.. hun vil helst ha det bitte litt varmere enn lunket o_O :P

Hva slags kost får han da? Om man gir fiberholdig mat (grøt, brød ol) bør man gi vann i tillegg. Jo me fiber, jo mer vann.. Hvis ikke blir massen i mage/tarm for tykt og konsentrert, og stopper opp i systemet.
Tutkoppen blir bare tygd på her også, men vann fra Avent-flaske eller kopp går fint.:)

Lurt å venne barn til vann sånn at de kan få i seg ekstra væske på varme dager..
Liana vil ikke ha kaldt vann.. hun vil helst ha det bitte litt varmere enn lunket o_O :P
Men barn som ammes kan få i seg nok væske via melken og altså :)

Men barn som ammes kan få i seg nok væske via melken og altså :)

ja det er sant :D men spørs hvor mye man ammer da.. når Emira var baby, så anbefalte de på hs å venne hun til vann før det ble sommer, og da ammet jeg.. men dem sa at det ikke er såå viktig når hun ammer mye, så stemmer det du sier ;) men skader jo ikke å la dem bli vandt til det forde :)

ja det er sant :D men spørs hvor mye man ammer da.. når Emira var baby, så anbefalte de på hs å venne hun til vann før det ble sommer, og da ammet jeg.. men dem sa at det ikke er såå viktig når hun ammer mye, så stemmer det du sier ;) men skader jo ikke å la dem bli vandt til det forde :)
Nei de må jo lære det etterhvert :)
Jeg merker at han vil ammes mye mer på varme dager og tilbyr alltid puppen etter maten selvom han drikker litt vann.

Nei de må jo lære det etterhvert :)
Jeg merker at han vil ammes mye mer på varme dager og tilbyr alltid puppen etter maten selvom han drikker litt vann.

ja det er jo en bra ting at han søker etter mer pupp når det er varmt :D får jo i seg sååå mye næring i tillegg ;)

Ville tatt en tur til legen jeg også, spes om det ikke hjelper å kutte blåbær og banan. Håper virkelig det bedrer seg, stakkars liten:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Jeg ammer han enda døgnet rundt med 2-3 timers mellomrom. Når han får fast føde får han morsmelk før og etter stort sett. Han får grøt om morgenen, middagsglass om kvelden, og ellers brød/riskaker/fruktmos midt på dagen nå og da. Ingen fulle porsjoner enda, og enkelte dager får han stort sett bare pupp. Vi koser oss med ammingen, og stresser ikke med fast føde.

Når det gjelder vann har han aldri tatt flaske eller tutekopp. Prøver nå og da, men har ikke sett noe poeng ned å styre med det enda. Han drikker litt om han får fra glass, men det blir veldig nye søl fort. Har tenkt han får nok gjennom ammingen.

Jeg ammer han enda døgnet rundt med 2-3 timers mellomrom. Når han får fast føde får han morsmelk før og etter stort sett. Han får grøt om morgenen, middagsglass om kvelden, og ellers brød/riskaker/fruktmos midt på dagen nå og da. Ingen fulle porsjoner enda, og enkelte dager får han stort sett bare pupp. Vi koser oss med ammingen, og stresser ikke med fast føde.

Når det gjelder vann har han aldri tatt flaske eller tutekopp. Prøver nå og da, men har ikke sett noe poeng ned å styre med det enda. Han drikker litt om han får fra glass, men det blir veldig nye søl fort. Har tenkt han får nok gjennom ammingen.

ser den ;) så lenge han ikke krever noe mer mat osv, så er det ikke vits i å stresse med det heller.. men jo eldre de blir før de får flaske med evt. vann/annen drikke, jo lenger til kan det ta før de godtar det.. vet om fler som har valgt å ikke gi noe form for flaske og lignende før de er et sted mellom 10-12 mnd, og dem har slitet hardt med å venne dem til det, for dem vil bare ha puppen og ikke noe annet å drikke fra, og ofte ikke fast føde.. bare et lite tips ;)

(trenger selvfølgelig ikke bli sånn hos dere da, for det er så forskjellig fra barn til barn) ;)

Har ikke lest alt her jeg, men vi hadde det slik her også en periode når vi startet med fast føde. Konkluderte etterhvert med at min melkeproduksjon gikk såpass mye ned at han ikke fikk i seg nok melk. Alt løste seg når vi begynte med mme.

Har ikke lest alt her jeg, men vi hadde det slik her også en periode når vi startet med fast føde. Konkluderte etterhvert med at min melkeproduksjon gikk såpass mye ned at han ikke fikk i seg nok melk. Alt løste seg når vi begynte med mme.

Ingen tvil om at han får i seg nok morsmelk i grunn ;)

Ingen tvil om at han får i seg nok morsmelk i grunn ;)
Trodde jeg også, hatt masse melk hele tiden og puppa var like svære, men var ikke nok her værtfall ;) Var litt nedtur å måtte starte med mme da. Nå vil han jo ikke ha puppen lenger :/

Kopp fungerte best i starten her også. Da fyller jeg koppen nesten helt full slik at vi ikke trenger å helle på den for at han skal drikke. Han lener seg mot koppen og suger det på en måte i seg.
Tutkoppene gav jeg han uten slik ventil, så rant vannet inn i munnen hans. Da skjønte han snart at han skulle suge for å få ut vann. Prøvde mest etter mat så han skulle vært tørst :)
Håper det løser seg snart for dere, men det virker ikke som at det er noen hast da han får i seg så mye mm :)

Trodde jeg også, hatt masse melk hele tiden og puppa var like svære, men var ikke nok her værtfall ;) Var litt nedtur å måtte starte med mme da. Nå vil han jo ikke ha puppen lenger :/

Prøver du å overbevise meg om at han ikke får i seg det han skal? :-p
Vektoppgangen, humøret og bleiene hans er hvertfall totalt uenig med deg ;)
Og det synes godt ved amming, spreng og lekkasjer at det er mye melk!

Back
Topp