Dra til legen pga hard mage?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Dere har sikkert fått det med dere nå men Lillebror sliter fortsatt med hard mage.
Han får bæsjet, er ikke forstoppet, men det går endel dager mellom hver gang. Og han kan trykke litt i en dag eller to før han bæsjer.
Han bæsjer også på do, for det er så hardt at han lettere får det ut mens han blir holdt på huk over doen.
I dag så jeg at det stod en kule med bæsj i åpningen da jeg skiftet bleie på han.
Tok han derfor med på do og holdt han som vanlig.
Som det hender han gjør, så gråt han, og det forstår jeg, for det er store harde kuler han må presse ut.
I tillegg må han ha fått en rift i dag, for det kom en dråpe blod etter den første gigaklumpen :( :eek:
Hva ville dere gjort?
Fra nå kutter vi selvsagt blåbær helt.
Hvordan er det med druer?
Banan har ikke funket å droppe før, men kanskje vi skal droppe det også for sikkehetsskyld?
Stakkar lille venn :(
 
dakkar lille :(
jeg ville droppet både blåbær og banan, og prøvd å få i han mye vann..
Hos meg så løsner det i magen om jeg spiser masse druer :p rosier kan vel hjelpe også?

Men søskenbarnet mitt måtte til legen med sønnen sin, og han måtte ta tarmskylling og gå på noe fibermedisin en stund tror jeg.. men etter tarmskyllinga så har dem ikke hatt såå store problemer..
 
dakkar lille :(
jeg ville droppet både blåbær og banan, og prøvd å få i han mye vann..
Hos meg så løsner det i magen om jeg spiser masse druer :p rosier kan vel hjelpe også?

Men søskenbarnet mitt måtte til legen med sønnen sin, og han måtte ta tarmskylling og gå på noe fibermedisin en stund tror jeg.. men etter tarmskyllinga så har dem ikke hatt såå store problemer..
Men var det total forstoppelse da?
Vet ikke om det er noe de kan gjøre for han siden han tross alt får bæsjet...
Druer elsker han jo, så den er jo grei!
Pærer fortsetter vi å gi, og han har blitt kjempeflink på å drikke vann. MEn mest til måltider...
 
Men var det total forstoppelse da?
Vet ikke om det er noe de kan gjøre for han siden han tross alt får bæsjet...
Druer elsker han jo, så den er jo grei!
Pærer fortsetter vi å gi, og han har blitt kjempeflink på å drikke vann. MEn mest til måltider...

Det er det jeg ikke er helt sikker på, men tror han hadde forstoppelse da ja, men hadde vært hard i magen lenge..
Hvor lenge har han vært hard nå egentlig? Siden han får litt ut, så er jo det bra, men ikke godt for han stakkars :( og kan sikkert gjøre mer vondt om han har fått en liten rift :( kansje du kan la det gå over helgen, og gi han masse forskjellig som kan hjelpe ;)

Husker når Liana var hard i magen sist, og hun gråt med smerte-gråt hvergang hun prøvde å presse dette ut, kom noe, men når det gjorde så vondt så stoppet hun det o_O jeg prøvde alt mulig, til og med duppet smokken i malt ;) tok vel 1-2 dager før det løsnet, men da hadde hun fått alt mulig rart å da :p
 
Det er det jeg ikke er helt sikker på, men tror han hadde forstoppelse da ja, men hadde vært hard i magen lenge..
Hvor lenge har han vært hard nå egentlig? Siden han får litt ut, så er jo det bra, men ikke godt for han stakkars :( og kan sikkert gjøre mer vondt om han har fått en liten rift :( kansje du kan la det gå over helgen, og gi han masse forskjellig som kan hjelpe ;)

Husker når Liana var hard i magen sist, og hun gråt med smerte-gråt hvergang hun prøvde å presse dette ut, kom noe, men når det gjorde så vondt så stoppet hun det o_O jeg prøvde alt mulig, til og med duppet smokken i malt ;) tok vel 1-2 dager før det løsnet, men da hadde hun fått alt mulig rart å da :p

Av og på siden påske da han begynte å få fast føde.... :(
 
Av og på siden påske da han begynte å få fast føde.... :(

okey :( Emira var sånn å.. måtte bruke en spiseskje med malt i HVER flaske med mme i laaaaang tid.. og sviskerikk i grøten + at hun av og til fikk sviskemos og annet frukt for at hun ikke skulle bli hard i magen....
men det gikk seg til over lang tid :) håper han blir bedre snart! ;)
 
okey :( Emira var sånn å.. måtte bruke en spiseskje med malt i HVER flaske med mme i laaaaang tid.. og sviskerikk i grøten + at hun av og til fikk sviskemos og annet frukt for at hun ikke skulle bli hard i magen....
men det gikk seg til over lang tid :) håper han blir bedre snart! ;)
Malt liker han ikke og jeg vil ikke gi han så mye av det heller.
Men nå koker jeg resten av en pære han har gnaget på, kutter blåbær og banan og kjører på med vann!
Erter skal han få i morgen og!
 
Vi har en god skje med malt i grøten til Asle både morgen og kveld. Lager god smak på grøten og han har aldri veldig hard mage lenger :)
 
Vi har en god skje med malt i grøten til Asle både morgen og kveld. Lager god smak på grøten og han har aldri veldig hard mage lenger :)
Han vil ikke ha grøt og hater smaken av malt :p
 
Han vil ikke ha grøt og hater smaken av malt :p

Stakkars liten :(:( ikke lett å være liten alltid. Ligg unna banan og blåbær, i alle fall ;) dessverre må de ha mat med mye jern i, og da blir magen gjerne hard.. :( God bedring til stakkars E!! :rolleyes::)
 
Stakkars lille stumpen..
Jenny hadde også en periode med kuler, og da blanda vi sviskemos i grøten/ga mos på skje. Har gått seg til etter at hun fikk mer variert kost.
Kjør på med vann, olje i maten, litt linfrø i brødet eller i en liten porsjon sviskemos, evt anna fiber tilsatt i maten. På sykehjem serverer de iallfall sviskekompott med linfrø for at fordøyelsen ikke skal stoppe opp. Funker som bare det!
Lykke til. Håper det retter seg iløpet av noen dager. Hvis ikke hadde jeg nok forhørt meg med lege e.l.
 
Du kan gi renset parafin! Fåes kjøpt på apotek, tror det er 1ts de skal ha! Det "smører" tarmen og setter fart på sakene. MEN det er jo bare en kjapp løsning på problemet, ala avføringsmiddel, så det er jo viktig å finne ÅRSAKEN til den harde magen. Så tror nok jeg ville gått til legen å få testa han for ymse allergier kanskje? De skal jo ikke ha SÅ hard mage o_O
 
Stakkars lille stumpen..
Jenny hadde også en periode med kuler, og da blanda vi sviskemos i grøten/ga mos på skje. Har gått seg til etter at hun fikk mer variert kost.
Kjør på med vann, olje i maten, litt linfrø i brødet eller i en liten porsjon sviskemos, evt anna fiber tilsatt i maten. På sykehjem serverer de iallfall sviskekompott med linfrø for at fordøyelsen ikke skal stoppe opp. Funker som bare det!
Lykke til. Håper det retter seg iløpet av noen dager. Hvis ikke hadde jeg nok forhørt meg med lege e.l.

fiber ja, de MÅ ha fiber for å hokde magen i gang, OG stivelse! Søtpotet skal visstnok være proppfull av det :D
 
Arian har også blitt veldig hard i magen. Jeg var vandt til at han ikke bæsjet så ofte når han bare fikk morsmelk, og har ikke tenkt så nøye over at han burde bæsje oftere nå. De siste ukene har han imidlertid bæsjet kuler. Det kommer når han presser, men han strever gjerne litt og gråter/sutrer. Har kjøpt inn maltekstrakt og sviskemos nå, og håper det kan hjelpe ham. Får veldig vondt av de små, og ihvertfall ikke noe gøy om han har fått rifter.
 
Malt liker han ikke og jeg vil ikke gi han så mye av det heller.
Men nå koker jeg resten av en pære han har gnaget på, kutter blåbær og banan og kjører på med vann!
Erter skal han få i morgen og!
Hvorfor vil du ikke gi så mye malt?
 
Du kan gi renset parafin! Fåes kjøpt på apotek, tror det er 1ts de skal ha! Det "smører" tarmen og setter fart på sakene. MEN det er jo bare en kjapp løsning på problemet, ala avføringsmiddel, så det er jo viktig å finne ÅRSAKEN til den harde magen. Så tror nok jeg ville gått til legen å få testa han for ymse allergier kanskje? De skal jo ikke ha SÅ hard mage o_O
Ja kanskje han reagerer på noe.
Synes han spiser nokså variert jeg og han bør få i seg det han skal.
 
Malt liker han ikke og jeg vil ikke gi han så mye av det heller.
Men nå koker jeg resten av en pære han har gnaget på, kutter blåbær og banan og kjører på med vann!
Erter skal han få i morgen og!

nei da er det bra det finnes andre ting som hjelper mot magen, enn malt :)
Hører ut som en god idè du har der ;) :)
Masse masse lykke til, og håper dette hjelper veldig raskt :D
 
Ja kanskje han reagerer på noe.
Synes han spiser nokså variert jeg og han bør få i seg det han skal.

for noen tar det nok bare litt tid for tarmene å venne seg til ny kost ;) Som sagt så reagerte Emira på så og si alt, men nå kan hun spise det meste uten at det gjør noe, så lenge hun får drukket mye vann ;) (sånn er jeg å) :p
 
Først og fremst liker han det ikke, keg er skeptisk til mye gluten OG sukker...
Den er jeg absolutt med på! :)

Håper han blir bedre raskt!
 
Back
Topp