Siden det var ifht trening du tenkte, jeg har vært på mor og barn trening et par ganger nå. Kan virkelig anbefale det [emoji4]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så godt å høreVar vekke fra ho i dag for første gang i 2t, gikk kjempe fint. Ammet ho rett før eg gikk også var ho så trøtt at eg sa at mormoren kunne prøve å ha ho i vogna og gå tur (lillesnupp hater vogna) det gikk supert ho sov så og si hele tiden, bare lagde litt lyd når mormoren var innom butikkenSå da fikk ho mor lagt vipper og en blid og uthvilt baby etterpå [emoji1303]
Prøvde i går.. har seriøst ingenting å ha på meg, har brukt opp alle gensere/topper i svangerskapet!
Fikk melding etter et par timer om at mini nekta å drikke av flaske. Så da var det bare å reise hjem da [emoji849]
Her har jeg vært borte fra mini mange ganger, fikk nesten litt dårlig samvittighet når jeg leste hvor mange her som ikke har vært borte fra de små enda.
Er som regel bestemor eller min tante som passer hvis vi vil en tur på butikken å handle ifred, skal på trening eller ærender der ting går mye fortere uten å drasse på vogn osv![]()

Bruker å ta en dag i uken der jeg kan gå tur eller ta en liten bytur ( titte i butikker, ta en kopp kaffe på kafe),ammer først og pumper ellers ut melk så pappaen har og kan gi hvis hun blir sulten mens jeg er borte.Har gått helt fint det.Merker det på puppene hvis jeg blir for lenge borte,så 1-3 timer er grensen.Godt å ha litt egentid,og så får hun litt alene tid med pappaen.
For det meste, jaSå kjedelig at baby nekter å sove på dagtidvært sånn hele tiden??
Hvis du har problem med at det kommer lite melk når du pumper så kan det være fordi brysttrakten er for stor eller for liten. Det funket iallefall for megJa, jeg har vært på trening og andre små turer til butikken osv. og da har lillegutt vært hjemme sammen med pappaen sin. Da har jeg vært borte opptil 2 timer på ettermiddags/kveldstid. Samboer har da tatt kveldsstellet, og det har gått helt supert. Jeg ammer, og har prøvd å pumpe, men det kommer nesten ingenting. Så det tar flere ganger å få samlet opp til et helt måltid (har da fryst ned hver gang, og helt på samme boks hver gang, slik at det blir et måltid) Det som var i fryseren, ble raskt brukt opp og nå kjøper vi slike små drikkeklare MME fra Hipp som han kan få hvis det ikke er noe i fryseren og jeg er ute.
Passer på å pumpe så godt jeg kan når jeg kommer hjem, slik at ikke produksjonen går ned.
Har heldigvis ikke hatt noen problemer med at han ikke tar flaske, mme eller at han blir urolig/sover dårlig/ får magevondt osv.![]()
Hmm, jeg fikk den bare av en venninne, så jeg vet egentlig ikke om størrelsen er passe... hvordan skal den sitte for at den er passe? Hvis du klarer å forklare..?Hvis du har problem med at det kommer lite melk når du pumper så kan det være fordi brysttrakten er for stor eller for liten. Det funket iallefall for meg![]()
Siden melk kan stå i kjøle skapet 3-5 dager, bruker jeg å planlegge litt i forveien og pumpe hvis det blir lenge mellom måltidene hennes ,så jeg har litt i sette i kjøleskapet og så pumper jeg ellers etter at hun har ammet,så jeg har nok til et måltid .Setter det i kjøleskapet ,det står topps 1-2 dager i kjøleskapet.Har ikke prøvd å fryse ned melk ennå.Pumper du samme dag, eller har du lagret i fryseren? Jeg har akkurat prøvd å melke ut litt for å teste om mini tar flaska til jeg skal på frisørbesøk om noen dagertenker på om jeg skal fryse ned litt ekstra i tilfelle mini vil ha mer enn det jeg klarer å pumpe ut samme dagen..
Kokte hver gang. Utrolig slitsomt, så jeg gikk over til håndmelking.Noen som vet om det går bra å bare skylle/vaske pumpedelen uten koking når den skal brukes flere ganger i løpet av en dag? Koker jo hver dag, men får ikke ut så mye melk av gangen ved pumping - så blir litt stress om den skal kokes mellom hver gang. Hva gjør dere?
Holder å koke en gang pr døgn, men må vaskes med såpevann etter hver bruk. Ihvertfall den jeg har, medela. Jeg kan anbefale mikrobølgeposene fra medela. Om man ikke full-flasker er de kjempe kjekke. Slipper holde på med kjeler og sånt [emoji5]Noen som vet om det går bra å bare skylle/vaske pumpedelen uten koking når den skal brukes flere ganger i løpet av en dag? Koker jo hver dag, men får ikke ut så mye melk av gangen ved pumping - så blir litt stress om den skal kokes mellom hver gang. Hva gjør dere?