Dra fra babyen noen timer

Siden det var ifht trening du tenkte, jeg har vært på mor og barn trening et par ganger nå. Kan virkelig anbefale det [emoji4]

Har vært flere ganger på butikken o.l mens han har vært med pappa'n sin. Da har han bare sovet og ikke engang merket at jeg har vært borte.

Igår var første gang jeg var borte fra han i flere timer. Da var han hos mormora si, mens jeg spilte håndballkamp. Så med kjøring så var jeg borte i nesten 4t. Det hadde gått fint. Han var bare litt mer våken en vanlig, og fikk en flaske da han var sulten. Men da jeg hentet han kjente jeg at jeg ikke hadde ammet på en stund[emoji87]

Var vekke fra ho i dag for første gang i 2t, gikk kjempe fint. Ammet ho rett før eg gikk også var ho så trøtt at eg sa at mormoren kunne prøve å ha ho i vogna og gå tur (lillesnupp hater vogna) det gikk supert ho sov så og si hele tiden, bare lagde litt lyd når mormoren var innom butikken :) Så da fikk ho mor lagt vipper og en blid og uthvilt baby etterpå [emoji1303]

Var vekke fra ho i dag for første gang i 2t, gikk kjempe fint. Ammet ho rett før eg gikk også var ho så trøtt at eg sa at mormoren kunne prøve å ha ho i vogna og gå tur (lillesnupp hater vogna) det gikk supert ho sov så og si hele tiden, bare lagde litt lyd når mormoren var innom butikken :) Så da fikk ho mor lagt vipper og en blid og uthvilt baby etterpå [emoji1303]
Så godt å høre :D

Bruker å ta en dag i uken der jeg kan gå tur eller ta en liten bytur ( titte i butikker, ta en kopp kaffe på kafe),ammer først og pumper ellers ut melk så pappaen har og kan gi hvis hun blir sulten mens jeg er borte.Har gått helt fint det.Merker det på puppene hvis jeg blir for lenge borte,så 1-3 timer er grensen.Godt å ha litt egentid,og så får hun litt alene tid med pappaen.

Ja flere ganger, men mest for å sove :p Aldri sett på det som noe vanskelig :)

Bare vært korte turer på butikken mens han har vært hos pappaen. På kveldstid henger han i puppen hele tida, så da er det vanskelig med noe mer enn veldig korte turer. Får besøk av ei venninne på tirsdag, som vil ta han med på trilletur sammen med sin datter. De tenker at jeg kan få litt fri. Grugleder meg til det, og lurer på om jeg får sove/slappe av eller om jeg synes det er skummelt.

Prøvde i går.. har seriøst ingenting å ha på meg, har brukt opp alle gensere/topper i svangerskapet! :p

Fikk melding etter et par timer om at mini nekta å drikke av flaske. Så da var det bare å reise hjem da [emoji849]

Her har jeg vært borte fra mini mange ganger, fikk nesten litt dårlig samvittighet når jeg leste hvor mange her som ikke har vært borte fra de små enda.
Er som regel bestemor eller min tante som passer hvis vi vil en tur på butikken å handle ifred, skal på trening eller ærender der ting går mye fortere uten å drasse på vogn osv :)

Jeg har vært borte en times tid av gagen 3-4 ganger for å få påfyll på vipper og trene. Det var myye lettere å gjøre det denne gangen enn med førstemann Nå vet jeg at det bare er godt for meg og babyene at jeg får en time her og der. Fikk tvillinger denne gangen så trenger det. Mannen og jeg fikk også kommet oss på date mens mine foreldre passet på i ca 3 timer. Mine tar ikke flaske enda, men de drikker mm fra en liten kopp (sånn vi ble vist det på sykehuset). Har også begynt å ta de me på sats og minisats. Det går bedre og bedre for hver gang! 8 uker er de.

Prøvde i går.. har seriøst ingenting å ha på meg, har brukt opp alle gensere/topper i svangerskapet! :p

Fikk melding etter et par timer om at mini nekta å drikke av flaske. Så da var det bare å reise hjem da [emoji849]

Åh så synd :( det går sikkert bedre neste gang ;)

Her har jeg vært borte fra mini mange ganger, fikk nesten litt dårlig samvittighet når jeg leste hvor mange her som ikke har vært borte fra de små enda.
Er som regel bestemor eller min tante som passer hvis vi vil en tur på butikken å handle ifred, skal på trening eller ærender der ting går mye fortere uten å drasse på vogn osv :)

Dårlig samvittighet må du ikke ha! Man er forskjellig og det er bare sunt og bra. Så lenge du og baby trives med det er det topp! :happy:

Bruker å ta en dag i uken der jeg kan gå tur eller ta en liten bytur ( titte i butikker, ta en kopp kaffe på kafe),ammer først og pumper ellers ut melk så pappaen har og kan gi hvis hun blir sulten mens jeg er borte.Har gått helt fint det.Merker det på puppene hvis jeg blir for lenge borte,så 1-3 timer er grensen.Godt å ha litt egentid,og så får hun litt alene tid med pappaen.

Pumper du samme dag, eller har du lagret i fryseren? Jeg har akkurat prøvd å melke ut litt for å teste om mini tar flaska til jeg skal på frisørbesøk om noen dager :) tenker på om jeg skal fryse ned litt ekstra i tilfelle mini vil ha mer enn det jeg klarer å pumpe ut samme dagen..

Ja, jeg har vært på trening og andre små turer til butikken osv. og da har lillegutt vært hjemme sammen med pappaen sin. Da har jeg vært borte opptil 2 timer på ettermiddags/kveldstid. Samboer har da tatt kveldsstellet, og det har gått helt supert. Jeg ammer, og har prøvd å pumpe, men det kommer nesten ingenting. Så det tar flere ganger å få samlet opp til et helt måltid (har da fryst ned hver gang, og helt på samme boks hver gang, slik at det blir et måltid) Det som var i fryseren, ble raskt brukt opp og nå kjøper vi slike små drikkeklare MME fra Hipp som han kan få hvis det ikke er noe i fryseren og jeg er ute.
Passer på å pumpe så godt jeg kan når jeg kommer hjem, slik at ikke produksjonen går ned.
Har heldigvis ikke hatt noen problemer med at han ikke tar flaske, mme eller at han blir urolig/sover dårlig/ får magevondt osv. :)
Hvis du har problem med at det kommer lite melk når du pumper så kan det være fordi brysttrakten er for stor eller for liten. Det funket iallefall for meg :)

Hvis du har problem med at det kommer lite melk når du pumper så kan det være fordi brysttrakten er for stor eller for liten. Det funket iallefall for meg :)
Hmm, jeg fikk den bare av en venninne, så jeg vet egentlig ikke om størrelsen er passe... hvordan skal den sitte for at den er passe? Hvis du klarer å forklare..? :-)
Jeg tror ikke den er for liten i hvertfall, for den strammer ikke noe sted slik at det er ubehagelig.

Pumper du samme dag, eller har du lagret i fryseren? Jeg har akkurat prøvd å melke ut litt for å teste om mini tar flaska til jeg skal på frisørbesøk om noen dager :) tenker på om jeg skal fryse ned litt ekstra i tilfelle mini vil ha mer enn det jeg klarer å pumpe ut samme dagen..
Siden melk kan stå i kjøle skapet 3-5 dager, bruker jeg å planlegge litt i forveien og pumpe hvis det blir lenge mellom måltidene hennes ,så jeg har litt i sette i kjøleskapet og så pumper jeg ellers etter at hun har ammet,så jeg har nok til et måltid .Setter det i kjøleskapet ,det står topps 1-2 dager i kjøleskapet.Har ikke prøvd å fryse ned melk ennå.

Noen som vet om det går bra å bare skylle/vaske pumpedelen uten koking når den skal brukes flere ganger i løpet av en dag? Koker jo hver dag, men får ikke ut så mye melk av gangen ved pumping - så blir litt stress om den skal kokes mellom hver gang. Hva gjør dere?

Noen som vet om det går bra å bare skylle/vaske pumpedelen uten koking når den skal brukes flere ganger i løpet av en dag? Koker jo hver dag, men får ikke ut så mye melk av gangen ved pumping - så blir litt stress om den skal kokes mellom hver gang. Hva gjør dere?
Kokte hver gang. Utrolig slitsomt, så jeg gikk over til håndmelking.

Holder å koke en gang pr døgn, men må vaskes med såpevann etter hver bruk. Ihvertfall den jeg har, medela. Jeg kan anbefale mikrobølgeposene fra medela. Om man ikke full-flasker er de kjempe kjekke. Slipper holde på med kjeler og sånt [emoji5]

Back
Topp