Dra fra babyen noen timer

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Har dere dratt fra babyen noen timer for å dra til frisør, dra å trene og lignende? Mens pappa eller andre nære omsorgspersoner passer på?

Jeg har ikke gjort det enda men tenker å prøve meg på trening en dag i løpet av uken. Vet at lillegutt har det topp hos pappan sin, men kjenner jeg gruer meg litt. Gleder meg også, så er litt blandede følelser.

Snakket med helsesøster om det og hun oppfordret meg til å ta en tur på trening og "koble" av litt.

Hvis barnet tok flaske hadde jeg glatt gjort det i alle fall. Håper å få tatt meg en tur til frisør før 17. Mai, da må nok mannen trille en god tur...

Kommer jo veldig ann på om du ammer eller gir flaske. Vi har flaskebarn og har vært på date 2 ganger [emoji1] Skal sies at jeg ble kastet litt ut i det pga sykdom. Første gang han hadde barnevakt ble det 8 timer. Da var mannen med meg på legevakt og sykehuset og vi ville ikke ha han borti alle de bakteriene. Savner selvfølgelig mini, men setter stor pris på alenetid noen timer iblant :) Btw at han er med pappaen ser jeg ikke på som pass. Ungen er like mye hans ;) De var alene 2 netter da jeg var innlagt. Mini er like avhengig av pappaen som av meg [emoji173] Men igjen, ammer du blir det en helt annen sak. Bare å kaste seg ut i det. Du er flink som trener btw!

Jeg var i en begravelse, men det er det. På dagtid er en ting, da er lillegutt i godt humør og trenger ikke mat så ofte. Om ettermiddag/kveld kan jeg nesten ikke ta et bad uten at pappa og lillegutt avbryter. Så da blir det vanskelig å dra vekk foreløpig.

Første uka havna jeg på sykehuset og da måtte mannen og svigermor ta seg av babyen og de har gjort det mange ganger nå pga helsa Mi. Går så greit. Og jeg syns personlig greit å lære de og deg selv å la de være hos pappa, nære personer så blir lettere senere :)

Har dratt til frisøren mens bestemor har passet lille, var nok verre for meg enn for han, for han sov hele tiden. Har også vært borte noen timer der far har vært med han, men det ser jeg ikke på som pass :)

Kommer jo veldig ann på om du ammer eller gir flaske. Vi har flaskebarn og har vært på date 2 ganger [emoji1] Skal sies at jeg ble kastet litt ut i det pga sykdom. Første gang han hadde barnevakt ble det 8 timer. Da var mannen med meg på legevakt og sykehuset og vi ville ikke ha han borti alle de bakteriene. Savner selvfølgelig mini, men setter stor pris på alenetid noen timer iblant :) Btw at han er med pappaen ser jeg ikke på som pass. Ungen er like mye hans ;) De var alene 2 netter da jeg var innlagt. Mini er like avhengig av pappaen som av meg [emoji173] Men igjen, ammer du blir det en helt annen sak. Bare å kaste seg ut i det. Du er flink som trener btw!

Hehe ja det var dumt å skrive "passer" på. Han er flink med mini og gjør mye av det som trengs på ettermiddag, kveld.

Jeg ammer, så vurderer å pumpe så han har mulighet til å gi flaske. Evt amme rett før jeg drar. Litt usikker på det med flaske da han sliter litt med godt sugetak på ene brystet fra før. Treningsstudio er 10min unna med bil. Så om det er krise får jeg Evt kjøre hjem.

Flink og flink, tror ikke jeg har vært innenfor dørene siden uke 25-30 i graviditeten så det er noen mnd kremt... Hehe

Jepp, vært ute på skitur med bikkja. Var vel borte 1,5-2 timer (inkl. kjøring til og fra). Utrolig deilig med litt egentid! Og babyen hadde det finfint sammen med pappaen sin og utpumpet mm på flaske [emoji6]

Har ikke gitt henne ifra meg, ikke vært klar for det heller

Hehe ja det var dumt å skrive "passer" på. Han er flink med mini og gjør mye av det som trengs på ettermiddag, kveld.

Jeg ammer, så vurderer å pumpe så han har mulighet til å gi flaske. Evt amme rett før jeg drar. Litt usikker på det med flaske da han sliter litt med godt sugetak på ene brystet fra før. Treningsstudio er 10min unna med bil. Så om det er krise får jeg Evt kjøre hjem.

Flink og flink, tror ikke jeg har vært innenfor dørene siden uke 25-30 i graviditeten så det er noen mnd kremt... Hehe
Bare pass på så du ikke får overproduksjon. Kanskje like greit å dra hjem igjen om det blir krise? Du får kjenne på hva som føles best :) Sikkert flere ammere som har gode tips :)

Jo du er flink!!! Viktig å se fremover ;) Graviditet er unntakstilstand delux.

Ja, jeg har vært på trening og andre små turer til butikken osv. og da har lillegutt vært hjemme sammen med pappaen sin. Da har jeg vært borte opptil 2 timer på ettermiddags/kveldstid. Samboer har da tatt kveldsstellet, og det har gått helt supert. Jeg ammer, og har prøvd å pumpe, men det kommer nesten ingenting. Så det tar flere ganger å få samlet opp til et helt måltid (har da fryst ned hver gang, og helt på samme boks hver gang, slik at det blir et måltid) Det som var i fryseren, ble raskt brukt opp og nå kjøper vi slike små drikkeklare MME fra Hipp som han kan få hvis det ikke er noe i fryseren og jeg er ute.
Passer på å pumpe så godt jeg kan når jeg kommer hjem, slik at ikke produksjonen går ned.
Har heldigvis ikke hatt noen problemer med at han ikke tar flaske, mme eller at han blir urolig/sover dårlig/ får magevondt osv. :-)

Ja, her har jeg gitt henne fra meg flere ganger :) har tenkt at jeg bare MÅ være hard med meg selv slik at jeg får litt egentid og hun blir vant til andre mennesker :) har aldri gitt flaske, kun ammet.. har aldri vært så langt unna enn at de som passer slår på tråden om jeg skal mate :) som regel sover hun 3-5 timer når jeg er borte :)

1 gang, litt over en time på ridetur :) (har hestene bokstavelig talt i hagen :p) kan ikke være borte noe mye lengre, da baby totalnekter å sove på dagen, å vil ligge mye på puppen :(

1 gang, litt over en time på ridetur :) (har hestene bokstavelig talt i hagen :p) kan ikke være borte noe mye lengre, da baby totalnekter å sove på dagen, å vil ligge mye på puppen :(

Så kjedelig at baby nekter å sove på dagtid :( vært sånn hele tiden??

Jeg skal til tannlege på fredag, og må da være borte i underkant av 3 timer.. tenker da å amme vesla før jeg drar, og sende papsen på en lang trilletur :) da sover hun nok til etter jeg har kommet hjem igjen :) håper det går greit.. hun koser seg masse med papsen, men tar ikke flaske enda :)

Skal være vekke noen timer fra lillesnupp i morgen for første gang, gruer meg litt [emoji15] Mormoren skal passe mens eg får lagt vipper [emoji4] Ammer rett før, kjører rett til timen og rett tilbake igjen etterpå, så blir vell maks 2 1/2t vekke [emoji846]

Jeg har vært en tur på posten for å hente en pakke. På grunn av lang reisevei og dumme busstider ble jeg borte nesten 3 timer. Ammet han i søvn før jeg dro og pumpet en full flaske så pappa kunne gi om mini ble sulten.

Når jeg kom hjem igjen lå gutten enda å sov og hadde gjort det hele tiden :')

Back
Topp